စီးပြားေရးတကၠသိုလ္
(၁၉၆၆-၁၉၇၁)
တက္ခဲ့စဥ္က
၂၀၀၄ခုႏွစ္သည္ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၏ ႏွစ္ ၄၀ ေျမာက္ ပတၱျမားရတုကို က်ေရာက္ မည္ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူစီးပြားေရး တကၠသိုလ္သို႔ တက္ခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျပန္လည္ၾကည့္မိေသာ္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၆-၃၇ႏွစ္ၾကာခဲ့ ၿပီျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူတို႔ စီးပြားေရး တကၠသိုလ္သို႔ ေက်ာင္းစတက္ခဲ့သည္မွာ ၁၉၆၆-၇၁ ခုႏွစ္ စာသင္ႏွစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ဆယ္တန္းေအာင္သူတို႔၏ အမွတ္ကုိ ILA (Intelligence Level Average)စနစ္ျဖင့္ခြဲၿပီး တကၠသိုလ္ အသီးသီးသို႔ ၀င္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။ ၀ိဇၨာဘာသာ တြဲဲႏွင့္ သိပၸံဘာသာတြဲရွိ ဘာသာရပ္ အသီးသီး၏ ရမွတ္ကိုညွိႏိႈင္းၿပီး တြက္ခ်က္သည့္စနစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို ILA ျဖင့္ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ျပဳသည့္စနစ္မွာ အနည္းဆံုးႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္သာ ရွည္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ထိုစနစ္အရ ၀ိဇၨာဘာသာတြဲျဖင့္ ဆယ္တန္းေအာင္သူသည္ ေဆးတကၠသိုလ္၊ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၊ စက္မႈတကၠသိုလ္၊ ပညာေရးတကၠသိုလ္တို႔သို႔ ၀င္ခြင့္ရပါသည္။ စာေရးသူမွာ၀ိဇၨာဘာသာတြဲ ပထ၀ီ၀င္၊ သမိုင္း၊ သခ်ၤာ ဘာသာတြဲျဖင့္ ေအာင္ၿပီး စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ကို ၀င္ခြင့္ရသူျဖစ္ပါသည္။
ထိုစဥ္က စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္တြင္ ေဘာဂေဗဒ၊ ၀ါဏိဇၨေဗဒ၊ စာရင္းအင္း ဘာသာတို႔ကို အဓိကဘာသာရပ္အျဖစ္သင္ယူရပါသည္။ အဂၤလိ္ပ္စာ၊ ျမန္မာစာ၊ သခ်ၤာႏွင့္ ပထ၀ီဘာသာကို ယူရပါသည္။ ပထ၀ီဘာသာကို စီးပြားေရးပထ၀ီ၀င္ဟုေခၚၿပီး၊ သိပၸံဘာသာ တြဲျဖင့္ ၀င္ခြင့္ရလာသူတို႔ ေၾကာက္ၾကေသာဘာသာရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔က ကမၻာ့ေျမ မ်က္္ႏွာျပင္၊ ရာသီဥတုလည္းမသိ၊ ကြန္တိုလည္းမျမင္ဖူးၾကေတာ့ စိတ္ညစ္ၾကပါသည္။ စီးပြားေရးပထ၀ီ၀င္ကို ဆရာမႀကီးေနာ္ေဖ့၀ီလ်ံေလးႏွင့္ ဆရာဦးျမင့္ေမာင္တို႔ သင္ၾကပါ သည္။ အဂၤလိ္ပ္ဘာသာကို ေဒၚခင္မ၊ ေဒၚခင္မမ၊ ဦးေမာင္ေမာင္သန္းႏွင့္ ေဒၚခင္ေအးပြင့္တို႔ သင္ၾကတာ မွတ္မိပါသည္။
ဒုတိယႏွစ္ေရာက္ေသာအခါ အဓိကဘာသာရပ္ သံုးခုအနက္ ကိုယ္ႀကိဳက္ရာ ႏွစ္ဘာ သာယူရပါသည္။ စာေရးသူက စာရင္းအင္း ဘာသာႏွင့္ ၀ါဏိဇၨေဗဒဘာသာတြဲ ယူခဲ့ပါ သည္။ စာေရးသူတို႔ႏွစ္က စာရင္းအင္း ႏွင့္ ၀ါဏိဇၨေဗဒဘာသာတြဲယူသူမ်ားပါသည္။ စာရင္းအင္း ႏွင့္ ေဘာဂေဗဒယူသူနည္းပါသည္။ အေထာက္အကူျပဳ ဘာသာရပ္မ်ားအေန ျဖင့္ ေဘာဂေဗဒ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာယူရပါသည္။ စာရင္းအင္းဘာသာရပ္ကို ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ညြန္႔၊ ေဒၚခင္မမ၊ ေဒၚခင္ေလးႏြယ္၊ ေဒၚခင္စန္းျမင့္၊ ေဒၚထားထား၊ ဦးသန္္းေဖ၊ ဦးသိန္းတို႔ႏွင့္ သင္ခဲ့ရပါသည္။ သခ်ၤာဘာသာတြင္ ေဒါက္တာခ်စ္ေဆြ၊ ဦးလွျမင့္၊ ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း၊ေဒါက္တာသိမ္းျမင့္၊ ေဒၚျမင့္ျမင့္၊ ေဒၚၾကင္ၾကင္၊ ေဒၚခင္ေန၀င္းတို႔ ႏွင့္သင္ရပါသည္။ ျမန္မာစာကိုမူ ေဒၚခင္ေခ်ာေခ်ာ၊ ေဒၚရီရီျမင့္၊ဦးသက္လြင္တို႔ သင္ပါသည္။
ဦးသက္လြင္မွာ “ျမကၽြန္းညိဳညိဳ တကၠသိုလ္” သီခ်င္းစပ္သူျဖစ္ပါသည္။ ဆရာသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တြင္ေမာ္ကြန္းထိန္းအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာနတြင္ လည္းေကာင္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေၾကာင္း သိခဲ့ရပါသည္။ စာေရးသူမွာ ဒုတိယႏွစ္ကို ႏွစ္ႏွစ္ေျဖၿပီး ေအာင္ခဲ့ရပါသည္။ စာေမးပြဲက်ရသည့္ အေၾကာင္းမွာလည္း ကိုယ္လိုခ်င္သည့္ ၀ါဏိဇၨေမဂ်ာဘာသာေျဖရမည့္ေန႔တြင္ သားႏွင့္သမီးအျမႊာကို ေမြးဖြားဖို႔ ေဆးရံုတက္ရ၍ ျဖစ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဒုတိယႏွစ္ကို ႏွစ္ႀကိမ္ေျဖခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူတို႔ တတိယႏွစ္ေရာက္ေသာအခါ ဒုတိယႏွစ္က အဓိကဘာသာႏွစ္ခု ယူခဲ့ သည့္အနက္ အမွတ္အမ်ားဆံုးရေသာဘာသာကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိပါသည္။ စာေရးသူမွာ ၀ါဏိဇၨေဗဒ အဓိကယူခဲ့ပါသည္။ ထုိဘာသာတြင္ ဘာသာတြဲသံုးမ်ိဳး ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိပါသည္။ ၎တို႔မွာAccounting and Auditing(AA), Banking and Finance (BF) ႏွင့္ Industry and Trade (IT) ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူက ဘာသာတြဲကို ယူခဲ့ပါသည္။ ေဘာဂေဗဒဘာသာမ်ားကို အေထာက္ အကူျပဳ ဘာသာမ်ားအျဖစ္ ယူရပါသည္။ Eco Analysis ႏွင့္ Eco History တို႔ျဖစ္ ပါသည္။Eco Socialism ပါ။ ပထမႏွစ္မွ တတိယႏွစ္အထိသင္ခဲ့ရသျဖင့္ ေဘာဂေဗဒဌာန၏ ပါေမာကၡမ်ား၊ ဌာနမွဴးမ်ားအျဖစ္ ေဒါက္တာေမာင္ရွိန္၊ ေဒါက္တာဗိုလ္ေလး၊ ဦးသာထိုတို႔အ ျပင္ ေဒၚႏွင္းခိုင္၊ေဒၚျမင့္ျမင့္သန္း၊ ေဒၚတင္တင္စိန္၊ ေဒၚစိုးမိုးေအာင္၊ ေဒၚခင္ခင္သိန္း၊ ေဒၚညြန္႔ညြန္႔ရင္၊ ေဒၚခင္သိန္းရီ၊ ေဒၚရီေမေကာင္း၊ ေဒၚလွၾကဴ၊ ေဒၚလွသန္း၊ ဦးသန္းဦး၊ ဦးခင္ေမာင္ရီ၊ ဦးခင္ညိဳ တို႔ကို သတိရမိပါသည္။ တတိယႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းသားတိုင္း လက္ေတြ႕ဆင္းရပါသည္။ စာေရးသူတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုမွာ ေကာ္ပိုေရးရွင္း(၉)ရွိ စာေရးကိရိယာဂိုေဒါင္သြားၿပီး လက္က်န္စာရင္းမ်ား စစ္ေဆးမႈျပဳရပါသည္။ ေက်ာင္းသား ဘ၀ႏွင့္ ရံုးကို ပထမဆံုး ၀င္ေရာက္ရသည့္ အေတြ႕အၾကံဳ ျဖစ္ပါသည္။
စတုတၳႏွစ္တြင္ ေဘာဂေဗဒဘာသာ မသင္ရေတာ့ဘဲ ၀ါဏိဇၨဘာသာႀကီးပဲ သင္ရပါ ေတာ့သည္။ ၎၀ါဏိဇၨေဗဒဘာသာမ်ားအျပင္ Commercial Law, Commercial Audit ႏွင့္ Computer ဘာသာတို႔သင္ရပါသည္။ ဥပေဒဘာသာရပ္ကို ဆရာႀကီး ဦးခ်ိန္ဖိုးႏွင့္ ဦးျမင့္စိုးတို႔ သင္ပါသည္။နံနက္ေစာေစာတက္ရေသာ အတန္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ၀ါဏိဇၨေဗဒဘာသာဘြဲ႕အတြက္ သင္ယူစဥ္က ပါေမာကၡမ်ားအျဖစ္ ဆရာ ႀကီး ၀ီလ်ံေပါ၊ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ၾကည္၊ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ၾကြယ္တို႔ႏွင့္ ဆရာမ်ားအျဖစ္ ဦးတင္ညြန္႔၊ ဦးတင္ထြဋ္၊ ေဒၚၾကည္၀င္း၊ ေဒၚေငြတင္၊ ေဒၚရီရီျမင့္၊ ေဒၚခင္သန္းၾကြယ္၊ ေဒၚခင္ ေမျဖဴ၊ ေဒၚညြန္႔ညြန္႔ရီ၊ ေဒၚပိုပိုခင္၊ ေဒၚေ၀ေ၀ၿမိဳင္၊ မစၥစ္လွေအာင္၊ ဦးသိန္းေအာင္၊ ဦးအုန္း ေမာင္၊ေဒၚတင္တင္၊ ဦးမ်ိဳးျမင့္၊ဦးျမသိန္းတို႔ကို ေတြ႕ဆံုခဲ့၊ ပညာသင္ယူခဲ့ၾကပါသည္။
စတုတၳႏွစ္တြင္Term Paper စာတစ္ေစာင္ေရးရပါသည္။ စာေရးသူက Punch Card System အေၾကာင္းေရး ရပါသည္။ႀကီးၾကပ္သူမွာ ဆရာမေဒၚတင္တင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစာ တမ္းအတြက္ Punch Card System သံုးေသာစာရင္းရံုးႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းဌာနကို သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့ပါသည္။ စတုတၳႏွစ္စာေမးပြဲေျဖဆိုၿပီးေသာအခါ ဆရာမေရွ႕တြင္ ရွင္းျပၿပီး ဆရာမ က သိိလိုသည္မ်ား ကိုေမးပါသည္။
စာေရးသူတို႔ ၁၉၆၆-၆၇ခုႏွစ္ သစ္လြင္ႀကိဳဆိုသည့္ေန႔သည္ အမွတ္ရစရာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခမ္းမတြင္ သစ္လြင္ႀကိဳဆိုပြဲက်င္းပပါသည္။ ထိုေန႔က ေက်ာင္းသားတိုင္းကို အခ်ိန္စာရင္းတစ္ခုစီ အလကားေ၀ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္စာရင္းတြင္ တစ္ပတ္စာ တနလၤာေန႔ မွ စေနေန႔အထိ တက္ရန္အတန္းေတြ၊ ဘာသာရပ္ေတြကို စနစ္တက် ေရးဆြဲထားေသာ အခ်ိန္စာရင္းျဖစ္ပါသည္။ သစ္လြင္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအဖို႔ ဘာေတြေရးထားမွန္း မသိၾကေသာ္လည္း ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခမ္းမထဲေရာက္၍ ပါေမာကၡခ်ဳပ္က ပါေမာကၡေတြ၊ ဌာန မွဴးေတြႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးၿပီးေသာအခါ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ဆရာမေတြက ဘာသာရပ္ ေတြအေၾကာင္း၊ သင္တန္းတက္ရမည့္ အခန္းေတြ၊ ေျဖရမည့္ အခန္းေတြအေၾကာင္း ရွင္းလင္းျပလိုက္ေတာ့ သိသြားၾကပါသည္။
ေက်ာင္းစဖြင့္ဖြင့္ျခင္း၊ ခံုနံပါတ္မ်ားသည္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္အလိုက္စီထားျခင္းျဖစ္၍ တကယ့္ခံုနံပါတ္မထြက္ေသးပါ။ ခံုနံပါတ္အလိုက္ အတန္းခြဲမ်ား တက္ရမည္ျဖစ္ရာ ခံုနံပါတ္ မထြက္ေသး၍ ရွိသည့္အတန္းတိုင္းကို လိုက္၍တက္ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဆရာ မ်ား၏ အာေဘာ္မ်ားကို တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ျမည္းစမ္းခြင့္ရသည္။ ထိုအခါ ျပႆနာ ျဖစ္ပါ ေတာ့သည္။ စာသင္ေကာင္းေသာဆရာအတန္းတြင္ ခန္းလံုးျပည့္ ေကာ္ရစ္ဒါပါမက်န္ Lecture လိုက္ၾကသည္။ ျပတင္းေပါက္ တံခါးေဘာင္ပင္ ခ်မ္းသာမေပးဘဲ ထိုင္၍တက္ၾကပါ သည္။ ခံုနံပါတ္မ်ားထြက္လာေသာအခါ ကိုယ့္ခံုနံပါတ္သည္ ထိုစာသင္ေကာင္းေသာ ဆရာ အခန္းတြင္ မပါလွ်င္ မ်က္ႏွာငယ္ငယ္ႏွင့္ ကိုယ္က်ရာအခန္းကို ေျပာင္းတက္ရပါသည္။ ေပၿပီးတက္၍လည္း မရေပ။ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္းလည္း သိေနၾကသျဖင့္ အခန္းရွင္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ျငဴစူၾကေလသည္။ လက္မွတ္ထိုးသည့္ Roll Sheet မွာလည္း ကုိယ့္ ခံုနံပါတ္မပါသျဖင့္ လက္မွတ္မထိုးရပါ။ ထိုအခါတြင္ ကိုယ္က်ရာအခန္း ေျပာင္းတက္ ၾကရ ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကိုယ္တက္ရေသာ အခန္းရွိ ဆရာ၏အာေဘာ္ ကိုသေဘာေတြ႕ သြားၾကသည္ခ်ည္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူတို႔တက္ခဲ့ရေသာ ႏွစ္မ်ားက ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားသည္ စာသင္ေကာင္းၾကပါသည္။
အတန္းတက္တိုင္း Roll Sheet တြင္ အျမဲလက္မွတ္ထိုးရသည္။ အခန္းထဲရွိ ေက်ာင္း သားအေျခအေနကို သိေသာဆရာက ေက်ာင္းပ်က္ေသာသူမ်ားလာလွ်င္ Roll Sheet စာရြက္ကိုသိမ္းၿပီး Roll Sheet ေခၚသည္။ သူငယ္ခ်င္းအတြက္ ကုိယ္စားလတ္မွတ္ထိုးရတာ အလြန္တာ၀န္ႀကီးပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားတိုင္း ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ မွန္မွန္တက္ သည္။
ယခုေခတ္ႏွင့္ မတူေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ ဘာသာရပ္တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအၾကားတြင္ ၁၀မိနစ္ အခ်ိန္ရပါသည္။ ထို ၁၀မိနစ္သည္ အခ်ိန္ေျပာင္းရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က စာသင္ခ်ိန္တစ္ခုကုန္ခါနီးတြင္ ဆရာလည္း စာသင္လို႔မရ။ ေက်ာင္းသားလညး္ Lecture လိုက္လို႔ မရပါ။ အေၾကာင္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြက စာအုပ္ေတြ၊ လြယ္အိတ္ေတြကုိင္ၿပီး အတန္းေျပာင္းဖို႔ ဟန္ျပင္ေနသလုိ၊ အျပင္မွအခန္းထဲ၀င္ရန္ ေစာင့္ေနၾကေသာ ေက်ာင္း သားတို႔ အသံေၾကာင့္ ဆရာလည္း စာသင္လို႔မရပါ။ ေခါင္းေလာင္းထိုးတာႏွင့္ ၀င္သူႏွင့္ ထြက္သူမွာ တိုးေ၀ွ႔ေနၾကၿပီး အခုေခတ္ ကေလးေတြ နားလည္မည္မဟုတ္ပါ။ Lecture တစ္ခုၿပီးလွ်င္ အတန္းေျပာင္းၾကရပါသည္။ စီးပြားေရး တကသိုလ္ ေအာက္ဆံုးထပ္ 101H ကေန အလယ္ထပ္108 ၊ တစ္ခါ အေပၚဆံုးထပ္ 205, Tutorial ေျဖလွ်င္ 113,213 တစ္ခါတစ္ေလ ပထ၀ီ၀င္ဘာသာႏွင့္ ဥပေဒဘာသာ အေဆာက္အအံုၾကားရွိ AE ေခၚ၀ိဇၨာ တုိးခ်ဲ႕ေဆာင္ေတြဆီ သြားရပါသည္။ မုိးတြင္းဆိုလွ်င္ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ဆင္၀င္ေအာက္ တြင္ မၾကာခဏ ေခ်ာ္လဲၾကပါသည္။ ထိုဆင္၀င္ေအာက္ရွိ ေလွကားႏွင့္ လမ္းမွာဘယ္ ေလာက္ပဲ တိုက္တိုက္ မုိးတြင္းမွာ ဆရာႀကီးမ်ား၊ ဆရာမႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ေခ်ာ္လဲၾကတာ အဆန္းမဟုတ္ေသာ ျမင္ကြင္းျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ရွိ စာၾကည့္တိုက္မွာလည္း အလြန္မွပင္ တိတ္ဆိတ္လ်က္ ေက်ာင္းသားတို႔လိုအပ္ေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား သိုေလွာင္ထားရာဌာနတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းတက္စဥ္က စာၾကည့္တိုက္မွဴးမွာ ေဒၚလိႈင္လိႈင္ခ်ိဳ ျဖစ္ပါသည္။ စာ ၾကည့္တိုက္ရွိ ၀န္ထမ္းမ်ားမွာ ေစတနာအျပည့္ႏွင့္ စိတ္ရွည္ၾကသည္ကို မွတ္မိပါသည္။
ထိုစဥ္က ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ရင္းႏွီးမႈရွိခဲ့ၾကပါသည္။ ဟိုက္စကူးတုန္းက ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသား ဆက္ဆံေရးမွာ မိဘႏွင့္ သားသမီး ဆက္ဆံေရး ႏွင့္ တူပါသည္။ယခု တကၠသိုလ္တြင္မူ တူ၀ရီး၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ တူပါ သည္္။ ပို႔ခ်တန္းရွိ သင္ခန္းစာမ်ား၊ Tutorial မွစာမ်ား နားမလည္လွ်င္ သြားေရာက္ ေမးျမန္းရန္ မေၾကာက္ၾကသလို၊ ကုိယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားကိုလည္း ရင္ဖြင့္ေဆြးေႏြး ၾကပါသည္။ ကိုယ္မသိေသာစာမ်ားကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေဆြးေႏြးၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း က်ဴရွင္ဆိုတာ မေပၚခဲ့ပါ။
စာေရးသူတုိ႔သည္ တစ္ႏွစ္ကုိ Term ႏွစ္ခုတက္ရပါသည္။ First Term တြင္စာေမးပြဲ တစ္ခါ စစ္သည္။ Second Term တြင္စာေမးပြဲႀကီးစစ္သည္။ Mid-Term Test ဆိုတာ လည္း ရွိပါေသးသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အလြန္အလုပ္မ်ားမည္ဟု ယခုအခါစဥ္းစားမိပါ သည္။ ထိုစဥ္က ထိုကဲ့သို႔ တစ္ခါမွ် မစဥ္းစားခဲ့မိပါ။ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားထံမွ ညည္းညဴသံ မၾကားခဲ့၍လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
Lectureခ်ိန္ပ်က္မွာကို ေက်ာင္းသားတုိင္းေၾကာက္ၾကသည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပို႔ခ်ေသာဆရာက သူအေရးႀကီးသည္ ထင္ေသာအခ်က္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပသည္။ ထိုအခါLecture လိုက္ရင္းမွတ္ထားရသည္။ ကုိယ့္အတန္းပ်က္ သူမ်ားဆီက Lecture ကို ကူးယူပါက ထိုကဲ့သို႔ေျပာဆိုခ်က္ကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ရလိုက္မည္မဟုတ္ပါ။ တခ်ိဳ႕ အခ်က္က ကုိယ္ကအေရးႀကီးသည္ မွတ္ယူေသာ္လညး္ တျခားေက်ာင္းသားက ကိုယ့္လုိ ယူဆခ်င္မွယူဆေပမည္။ထို႔ေၾကာင့္အတန္းမွန္မွန္တက္ၾကသည္။Tutorialမွန္မွန္ ေျဖသည္။
အထက္ပါေရးသားခ်က္မ်ားကိုၾကည့္၍ စာေရးသူတုိ႔ေက်ာင္းတက္စဥ္က လူတိုင္း စာ ေမးပြဲေအာင္ၾကမည္ဟု ထင္စရာရွိပါသည္။ ထိုထင္ျမင္ခ်က္သည္ မွားပါသည္။ စာေမးပြဲက် သူမ်ားရွိပါသည္။ စာေမးပြဲတစ္ခါက်လွ်င္ ေက်ာင္းျပန္တက္ၿပီး ေနာက္တခါေျဖဆိုခြင့္ရွိပါ သည္။ စာေမးပြဲႏွစ္ႏွစ္ဆက္တိုက္က်လွ်င္ ျပင္ပေက်ာင္းသားအျဖစ္ Supple ႏွစ္ခါေျဖခြင့္ရွိ ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ စာေရးသူတို႔ ေက်ာင္းတက္စဥ္က Supple ထိေသာ ေက်ာင္းေပ်ာ္ ေက်ာင္းသား ႀကီးမ်ားကို ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။
ထိုစဥ္က အေပ်ာ္တမ္း၀င္ၾကေသာ UTCသင္တန္းဆိုတာ ရွိပါသည္။ သူတို႔ သင္တန္း တက္ေသာေန႔မ်ားတြင္ ယူနီေဖာင္းေတြႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ၾကပါသည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ သူတို႔ ၏ ဖိနပ္သံေတြ၊ ဦးထုပ္ျပဳတ္က်သံေတြကို ဆရာ၊ဆရာမေတြ၏ စာသင္သံမ်ားၾကားတြင္ ၾကားေနရပါသည္။ တခ်ိဳ႕တုိင္းရင္းသားမ်ားသည္ ရိုးရာ၀တ္စံုမ်ားကုိ ၀တ္ဆင္ၿပီး ေက်ာင္း တက္ တတ္ၾကပါသည္။ ေရာင္စံုျဖာၿပီးလွေနေသာ စီးပြားေရးတကသိုလ္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုစဥ္ကေက်ာင္းစာအျပင္ အားကစား၊ အႏုပညာသင္တန္းမ်ား ရွိပါသည္။ ၀ါသနာပါ ရာကို လုပ္ႏိုင္ပါသည္။ အႏုပညာ သင္တန္းတြင္ အဆို ၊အက ၊အတီး ၊ပန္းခ်ီစသျဖင့္ သင္ႏိုင္ပါသည္။ အားကစားတြင္ ေရကူး၊ ေျပးခုန္ပစ္၊ ေဘာလံုး၊ ေျခလ်င္ႏွင့္ေတာင္တက္ စသျဖင့္ရွိပါသည္။ စာေရးသူတုိ႔ေက်ာင္းတက္စဥ္က ဗိုလ္မွဴးႀကီးလွေအာင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအဖြဲ႕၀င္မ်ား ေတာင္တက္တာမွတ္မိပါသည္။ ၀ါသနာပါသူေတြ ၀င္ေရာက္ၾကပါ သည္။ စာေရးသူကေတာ့ ဘာသင္တန္းမွမတက္ျဖစ္ဘဲ သူငယ္ခ်င္းေတြ အကသင္၊ အဆုိသင္သည့္ Recreation Centre (RC)မွာ သြားေရာက္ အားေပးခဲ့တာ မွတ္မိပါသည္။
ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမမွာ ပထမႏွစ္တုန္းက စာေမးပြဲေျဖရသည္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ တစ္ရက္မွာ စီးပြားေရးမွ တိုင္းရင္းသားေပါငး္စံု မုန္႔ေရာင္းပြဲေတာ္ လုပ္ၾကသည္ကိုလည္း မွတ္မွတ္ရရရွိရ ပါသည္။ ထိုေန႔က တုိင္းရင္းသားေက်ာငး္သားေက်ာင္းသူမ်ားသည္ သူတုိ႔၏ ရိုးရာအကၤ်ီမ်ား၀တ္ဆင္ၿပီး ရိုးရာအစားအစာမ်ားကို ေရာင္းခ်ၾကပါသည္။ အလြန္လွပေသာ ျမင္ကြင္းျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ တိုင္းရင္းသား၀တ္စံု အျပည့္အစံုက ဓာတ္ပံုေတြထဲမွာသာ ျမင္ဖူးရာမွ ကုိယ့္သူငယ္ခ်င္းေတြကုိယ္တုိင္ ၀တ္ဆင္ၿပီးထားတာေတြ ေတြ႕ျမင္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း သူတို႔ဘာသာစကားမ်ား ေျပာၾက။ ရယ္ေမာၾကႏွင့္ ၾကည္ႏူး၀မ္းသာစရာ ျဖစ္ပါ သည္။
မွတ္မွတ္ရရ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမွာ ၁၉၇၀-၇၁ၾကားတြင္ ငလ်င္လႈပ္သည့္ အျဖစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာငး္ေရာက္ၿပီးမွ အဲဒီရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ငလ်င္လႈပ္မယ္ဆိုသည့္ သတင္း ေရာက္လာပါသည္။ ငလ်င္လႈပ္တာကို ႀကိဳတင္သိဖို႕ အလြန္ခက္သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ဘယ္လိုက ဘယ္လိုကို သတင္းရသည္မသိပါ။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ ဆရာဆရာမ အေတာ္မ်ားမ်ား ေက်ာငး္ေပၚမွဆင္းၿပီး ျမက္ခင္းေတြ လမ္းေတြမွာေနၾကတာ မွတ္မိပါသည္။ တခ်ိဳ႕ ဆရာ၊ဆရာမေတြကေတာ့ ေအာက္မဆင္းဘဲေက်ာင္းေပၚမွာ က်န္ခဲ့ တာ လည္းရွိပါသည္။ ငလ်င္လႈပ္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းေပၚ တေပ်ာ္တပါး ျပန္တက္ၾကသည္ကို မွတ္မိပါသည္။ ေနာက္မွတ္မိသည္ တစ္ခုမွာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ကၽြန္းဆြယ္ အားကစားပြဲ (5th SEAGAMES) ျဖစ္ပါသည္။ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မွ ၾကည္ၾကည္ဟန္က အားကစားအဖြဲ႔ တစ္ဖြဲ႕၏ အလံကိုင္ရတာျဖစ္ပါသည္။ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္မွ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ကၽြန္းဆြယ္ မွာ ၀င္ၿပိဳင္သည္ကိုေတာ့ အမွတ္မရေတာ့ပါ။
အထက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာအားလံုးသည္ စာေရးသူပညားဆည္းပူးခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္တာအခ်ိန္အတြင္း စီးပြားေရးတကၠသိုလ္အေၾကာငး္ လြမ္းဆြတ္စရာ၊ တမ္းတစရာ၊ ၾကည္ႏူးစရာ အေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၄ခုႏွစ္တြင္ က်ေရာက္မည့္ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၏ ႏွစ္(၄၀) ေျမာက္ ပတၱျမားရတုေန႔အတြက္ ေက်းဇူးႀကီးမားလွေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ သတိရလ်က္ ေရးသားလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment