ဂ်ဴနီယာ၀င္း – သတင္းစာပညာ စာအုုပ္တစ္အုုပ္
(အေတြးအျမင္ အမွတ္ ၃၀၈ မတ္ ၂၀၁၈ ) မိုးမခ၊ မတ္ ၁၊ ၂၀၁၈
(အေတြးအျမင္ အမွတ္ ၃၀၈ မတ္ ၂၀၁၈ ) မိုးမခ၊ မတ္ ၁၊ ၂၀၁၈
(”Journalism“ (သတင္းစာပညာ) လုုိ႕အမည္ေပးထားတဲ့ စာအုုပ္ကုုိ James Glen Stovell (ဂိ်မ္းစ္ ဂလန္ စတုုိဗယ္) ကေရးပါတယ္။ ဂ်ိမ္းစ္ဟာ ၁၉၄၈ခုုႏွစ္ စက္တင္ဘာ၈ ရက္ေန႕ ဖြား အလာဘားမား (Alabama) တကၠသိုုလ္က သတင္းနွင့္အခ်က္အလက္ဆုုိင္ရာဌာန အျငိမ္းစား ပါေမာကၡ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက လက္ရွိ (၂၀၁၈ လက္ရွိအေနအထားအရ) သတင္းေရးသားျခင္းဆုုိင္ရာ ဘာသာရပ္ကုုိ သင္ၾကားေနဆဲ၊ ၀က္ဆုုိက္သတင္းစာပညာကုုိ သင္ၾကားေနဆဲ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ကာ စာေရးဆရာအျဖစ္နဲ႕ ေဂ်ပေရာ့ဖ္ (jprof) ၀က္ဆုုိက္မွာ ေရးသားေနဆဲသူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။) ယခုုစာအုုပ္က သကၠရာ္ဇ္ ၂၀၁၁ ကထြက္ခဲ့တဲ့စာအုုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာအုုပ္ကုုိ ၂၀၁၃ ခုုနွစ္က ဖတ္ဖုုိ႕အခြင့္အေရးရခဲ့တယ္။ ဒီမွာေတာ့ ဂ်ိ္မ္းစ္ ကသူ႕အာေဘာ္အတုုိင္း နိဒါန္းပ်ဴိး ေရးထားတာကုုိ ျဖည့္စြက္ ဘာသာျပန္ေပးထားတာပါ။ စာေရးသူျဖည့္စြက္ထားတာေတြကိုု ကြင္းစကြင္းပိတ္နဲ႕ လုုပ္ေပးထားပါတယ္။)
”သတင္းစာဆရာေတြက ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕ကုုိ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပၾကတယ္။“
(လိုု႕သူကအစခ်ီထားပါတယ္။ သတင္းစာေတြထဲမွာပါတဲ့သတင္းေတြနဲ႕ ပတ္သက္လုုိ႕ သူ႕အျမင္ကုုိ ေရးထားတာပါ။ သတင္းစာေတြကေပးတဲ့သတင္းေတြကုုိ ေတာ္ေတာ္ေလး ေလ့လာဆန္းစစ္ျပီး သုုေတသနလုုပ္ကာ ေရးထားတဲ့ စာအုုပ္တစ္အုုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ Journalist ေတြကိုု သူကေတာ္ေတာ္ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ထားတယ္လုု႕ိ ယူဆရပါတယ္။ Journalist ကုုိ သတင္းစာဆရာ၊ သတင္းေရးတဲ့သူေတြ လုုိ႕ဆုုိရပါမယ္။ သူ႕နိဒါန္းအရေတာ့သူက သတင္းစာဆရာဘ၀ေတြ၊ သတင္းေရးတာကုုိ စိတ္၀င္စားသူေတြ၊ သတင္းလုုိက္ရတာကုုိ အရသာေတြ႕သူေတြကုုိ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ထားပါတယ္။ ဒီအလုုပ္ဟာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္ ခင္ဗ်ားတုုိ႕လည္း လုုပ္ၾကည့္ၾကပါဦးလိုု႕ ဆုုိထားပုုံပါပဲ။)
သည္လုုိအလုုပ္ဟာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕အတြက္ အေရးၾကီးသလိုု လူ႕အဖဲြ႕အစည္းအတြက္လည္း မရွိမျဖစ္လုုိအပ္လ်က္ရွိပါတယ္။ သူတိုု႕ေပးတဲ့ သတင္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕ဘ၀ေတြအတြက္လဲ ျဖစ္သလိုု က်ယ္ျပန္႕တဲ့ လူ႕ပတ္၀န္းက်င္ကိုုလည္း ဆက္သြယ္ေပးေနပါတယ္။ အဲဒီသတင္းအခ်က္အလက္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕ကုုိ ဆုုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်ေပးတယ္ …. ဥပမာ မုုိးေလ၀သ သတင္းေတြကုုိ ဖတ္ျပီးေတာ့ ထီးယူသင့္မယူသင့္…. ပညာေရးသတင္းေတြ ဖတ္ျပီးေတာ့ ဘယ္လုုိင္းကုုိယူသင့္တယ္၊ ဘယ္လုုိ ေရြးခ်ယ္သင့္သလဲ စသည္ျဖင့္….. ဒီလုုိ သတင္းသမားေတြက ေပးတဲ့ သတင္းေတြကုုိ မဖတ္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕ရဲ႕ဘ၀က ဘယ္လုုိျပည့္စုုံမလဲ။
ဟုုတ္ပါတယ္။ သတင္းစာသမားေတြေပးတဲ့ သတင္းေတြကုုိၾကီးပဲ မမွီခုုိပဲနဲ႕ ကုုိယ့္ဘာသာကိုုယ္လည္း သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ရႏိုုင္ပါတယ္။ – သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိသားစုုေတြၾကား၊ စာအုုပ္ေတြ ဖတ္ျပီးေတာ့ျဖစ္ျဖစ္၊ ရုုပ္ရွင္ေတြ ထဲကျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာေတြဆီကေန၊ ဒါမွမဟုုတ္ ေၾကာ္ျငာဘုုတ္ေတြဆီက (အခုုေခတ္ဆုုိရင္ေတာ့ ေဖ့ဘုုတ္ကေန ရေနတဲ့သတင္းေတြ ကိုုထည့္သြင္း စဥ္းစား ရလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။) စသျဖင့္ စသျဖင့္ ရႏုုိင္ပါတယ္လုုိ႕ ေစာဒကတက္လိုု႕ ရပါတယ္။ သုုိ႕ေသာ္ သတင္းစာဆရာေတြက သည့္ထက္ ပုုိျပီးက်ယ္ျပန္႕တဲ့ နယ္ပယ္ေတြဆီကုုိ ေရာက္ေအာင္သြားျပီး အခ်က္အလက္ေတြ စုုေဆာင္း၊ ရယူ၊ မွတ္သားလုုိ႕ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕က စုုေပါင္းျပီး ဖတ္လုုိ႕မွတ္လုုိ႕ရေအာင္ လုုပ္ေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတင္းသမားမ်ားဟာ ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕ရဲ႕ဘ၀ေတြထဲကုုိ တုုိက္ရုုိက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ုုိက္ျပီးျဖစ္ေစ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ထိေတြ႕လုုိ႕ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါတယ္။ သင္အခုုဘာလုုပ္ေနသလဲ သင္ကအခုုဘာလဲ ဆုုိတဲ့အခ်က္အလက္ေတြဟာ သတင္းသမားေတြရဲ႕ ၾသဇာသက္ေရာက္မူနဲ႕ မကင္းႏုုိင္ပါဘူး။
သတင္းစာဆရာေတြကေပးတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြက လူတစ္ကုုိယ္စာတင္မက ကၽြန္ေတာ္တုုိ႕ ေနထုုိင္ေနတဲ့ လူ႕ပတ္၀န္းက်င္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုုလုုံးဆီကုုိပါ အက်ဴိး သက္ေရာက္ေနပါတယ္။ အဲသည္အက်ဴိးသက္ေရာက္မူ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ားလဲလုုိ႕ ဆုုိတာ ကုုိေလ့လာၾကည့္လုုိက္ေတာ့ ႏုုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမူေရး၊ စသျဖင့္ စသျဖင့္ ေတြဆီကုုိပါ ျဖန္႕က်က္လ်က္ရွိေနပါေရာလား။ သတင္းစာသမားေတြက ကၽြန္ေတာ္တိုု႕ကုုိ ပတ္၀နး္က်င္အသိအျမင္ေတြအျပင္ ဒီအသိအျမင္ေတြကုုိ တျခားလူေတြကုုိ ဘယ္လုုိ ေ၀မွ်ရမယ္ဆုုိတာကိုုပါ လမ္းျပေပးေနပါတယ္။
သတင္းစာပညာဟာ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အေမရိကန္ေတြရဲ့ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းမွာ မရွိမျဖစ္ လုုိအပ္တဲ့ အရာျဖစ္ပါတယ္။ (အေမရိကမွာ သတင္းစာေတြကုုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ ဖတ္ရူေနတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ရွိေနဆဲပါ။ သူတုုိ႕က သတင္းစာေတြကုုိ ဖတ္ဆဲ၊ အခ်က္အလက္ေတြကုုိ ေလ့လာေနဆဲ၊ အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးေနၾကဆဲ လိုု႕ သူက အတိအက် ဆုုိထားပါတယ္။ ဒါ ၂၀၁၁ စစ္တမ္းအရေပါ့။) သတင္းစာေတြကေန ေပးတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကုုိ ရယူတယ္ဆုုိတာ ဟုုိးေရွးကတည္းက က်င့္သုုံးလာတဲ့ ေရွးအယူအဆတစ္ခုုလုုိျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတြကုုိ တဖန္ျပန္ျပီး ထင္ျမင္ခ်က္ေတြေပးၾက၊ ေ၀ဖန္သုုံးသပ္ၾက၊ အၾကံညဏ္ေတြရယူၾကတယ္ဆုုိတာ ထုုံးတမ္းစဥ္လာတစ္ရပ္လုုိ ျဖစ္ေနတာ အေမရိကန္လူမ်ဴိးေတြၾကားထဲမွာပါ (တ့ဲ။)။ ဒါေတြကိုုုု သတင္းစာပညာမရွိပဲ ဘာမွ လုုပ္လုုိ႕မရပါဘူး။
သည္ေတာ့ ဒါေလာက္ေတာင္ အေရးပါတဲ့ သတင္းစာပညာကိုု ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္။ သင့္ရဲ႕အလုုပ္က သတင္းစာပညာနဲ႕ ဘာမွမဆုုိင္လဲပဲ ေပါ့ေလ။ ေဟာဒီစာအုုပ္က သတင္းစာပညာ ဆုုိတာဘာလဲဆုုိတာကုုိ မိတ္ဆက္ေပးတဲ့ စာအုုပ္။ သတင္းစာပညာ ဆုုိတာ
– က်ယ္ျပန္တဲ့ စာနယ္ဇင္းလုုပ္ငန္းကုုိ သိျမင္ဖုုိ႕
– သင္ဖတ္ေနတဲ့သတင္းေတြက ဘယ္လုုိကေန ဘယ္လုုိ ရရွိ၊ ထုုတ္ျပန္သလဲဆုုိိတာကိုု နားလည္ဖုုိ႕
– သတင္းအဖဲြ႕အစည္းေတြ ဘယ္လုုိ လုုပ္ကုုိင္ၾကသလဲဆုုိတာကုုိသိဖုုိ႕
– သတင္းစာပညာ အေၾကာင္းကုုိ တီးမိေခါက္မိဖုုိ႕
– အနာဂတ္သတင္းစာပညာ ဘာျဖစ္ႏုုိင္သလဲလိုု႕ ေတြးေခၚၾကည့္ၾကဖိုု႕
ဆုုိပါေတာ့။
သည္ေတာ့ သတင္းစာပညာဆုုိတာ ဘာလဲလုုိ႕ ေလ့လာစမ္းစစ္သူေတြအတြက္ သတင္းစာဆရာတစ္ေယာက္ အျဖစ္ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိယ္လည္းပဲ စဥ္းစားၾကည့္မိေစဖုုိ႕ သည္စာအုုပ္က ေဖာ္ညြန္းထားပါတယ္။ သင္လည္းပဲ တေန႕တခ်ိန္က် သည္အလုုပ္ကုုိ စိတ္၀င္တစား လုုပ္ျဖစ္မယ္၊ သတင္းမီဒီယာကုုိ သင္လည္းပဲ လုုပ္ၾကည့္ခ်င္မယ္ ဆုုိရင္ သည္စာအုုပ္က အေထာက္အကူ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့အျပင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုုရဲ႕ အင္မတန္ အသိပညာခ်မ္းသာၾကြယ္၀လွတဲ့ သတင္းစာပညာသမုုိင္း ကိုု ဒီစာအုုပ္မွာ ေတြ႕ၾကျမင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဓိကက်တဲ့ လုုပ္ငန္းခြင္အလုုပ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ သတင္းကုုိ တင္ျပျခင္း၊ သတင္းေရးျခင္း၊ သတင္းကုုိ တည္းျဖတ္ ေရးသားေသာ အတတ္ပညာ၊ သတင္းကုုိ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ တင္တဲ့အခါ ဒီဇုုိင္းျဖင့္ ေပၚလြင္ ေအာင္လုုပ္ျခင္း၊ ဓါတ္ပုုံကုုိ မည္သုုိ႕ ေရြးခ်ယ္ကာ သတင္းနွင့္ ယွဥ္တင္ျခင္းပညာရပ္ စတဲ့ သတင္းစာပညာ အေျခခံအခ်က္ေတြကုုိ သိထားဖုုိ႕လုုိအပ္လွပါတယ္။ ဒီစာအုုပ္မွာ သတင္းစာပညာနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြကုုိ ေဖာ္ျပထားရုုံမက သည္အလုုပ္ကုုိ စလုုပ္မယ့္သူအတြက္လည္း အင္မတန္ ထိေရာက္မယ့္ လုုိရင္းတုုိရွင္း ထိထိမိမိ ေပးသြားမယ့္ စာအုုပ္ျဖစ္တယ္။
ကိုုယ့္ဘ၀ကုုိ သတင္းစာဆရာဘ၀နဲ႕ပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ေတာ့မယ္လုုိ႕ သံဓိဌာန္ခ်ထားသူေတြအတြက္ စိတ္လွဴပ္ရွားစရာေကာင္းတဲ့ သတင္းစာသမားဘ၀ေတြကိုု ေလ့လာရင္းနဲ႕ အေထာက္အကူ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လူတုုိင္းနားလည္သင့္တဲ့ သတင္းစာပညာကုုိ အခုုလုုိ စာအုုပ္ဖတ္ရုုံနဲ႕လက္ေတြ႕ ခံစားၾကရမယ္ေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ သတင္းစာပညာထဲ ထဲထဲ၀င္၀င္ လုုိက္စားလာခဲ့တာ နွစ္၄၀ရွိျပီလုုိ႕ ဆုုိရပါမယ္။ … ဆုုိလုုိတာက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက အထက္တန္း ေက်ာင္းသားသတင္းစာေတြ မွာပါ၀င္လွဴပ္ရွားခဲ့တာကိုု ထည့္တြက္ထားပါတယ္ …. သည္အေတြ႕အၾကဳံေတြကေန လူေတြနဲ႕ဆက္ဆံရင္းနဲ႕ သူတုုိ႕ေတြဟာ စိတ္ပါလက္ပါ သူတုုိ႕သိထားတာေတြကုုိ ေ၀မ ွ်ဖုုိ႕ ၀န္မေလးၾကတာ၊ သင္ေပးဖုုိ႕ စိတ္ပါၾကတာ၊ သင္ယူဖုုိ႕လည္း စိတ္၀င္စားၾကတာေတြကုုိ ေတြ႕ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ သည္လုုိလူမ်ဴိးေတြနဲ႕ပဲ ေတြ႕ခဲ့ရတာကိုု ကံေကာငး္တယ္လုုိ႕ မွတ္ပါတယ္။
အာလဘားမာ (Alabama) တကၠသုုိလ္မွာ ေတြ႕ခဲ့ဆုုံခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ ဆရာအျဖစ္နဲ႕ သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့တပည့္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ သူတိုု႕ဆီက အၾကံညဏ္ေတြ၊ အားေပးမူေတြ အမ်ားၾကီး ရခဲ့တဲ့ အေထာက္အကူေတြေၾကာင့္လည္း သည္စာအုုပ္ေလး ေရးျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာအုုပ္ေရးဖိုု႕ သူတုုိ႕ေပးတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ၊ စာရြက္စာတမ္းေတြ၊ ဓါတ္ပုုံေတြကအစ ထိေတြ႕ဖုုိ႕ အခြင့္အေရးေတြ ရခဲ့တယ္ေပါ့။
ကၽြန္ေတာ့္မွာ သတင္းစာအေတြ႕အၾကဳံအျဖစ္ ဘရစ္တုုိ၊ ဟယ္ရယ္ကုုိရီေရ၊ ကေနာ့စ္ဗီးသတင္းစာ၊ ခ်ီကာဂုုိထရစ္ဗ်ဴး သတင္းစာေတြအပါအ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေသာ သတင္းစာေတြနဲ႕ ထိေတြ႕မူေတြမ်ားစြာ ရခဲ့ပါတယ္။ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း ပံ့ပိုုးခဲ့တယ္။ ဗီအုုိေအ အပါအ၀င္ သတင္းေအဂ်င္စီ ၃မ်ဴိးေလာက္ ဆီက သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကုုိလည္းကၽြန္ေတာ္ ရယူခဲ့ပါတယ္။ မိ္တ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြ၊ တပည့္တပန္းေတြရဲ႕ အကူအညီမပါပဲ ကၽြန္ေတာ္သည္စာအုုပ္ မေရးႏုုိင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးဆယ္လီ၊ သားျဖစ္သူ ဂ်က္တုုိ႕ကလည္း အားေပး ကူညီေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ၿကပါတယ္ခင္ဗ်ား… ။ (လုုိ႕နိဒါန္းခ်ီကာ သူ႕စာအုုပ္ကုုိ အမႊမ္းတင္လ်က္ စာဖတ္သူမ်ားလက္ထဲ အေရာက္ပိုု႕လုုိက္ပါတယ္။)
(သူ႕စာအုုပ္မွာ အပိုုင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ခဲြျပီး သတင္းစာပညာကုုိ ေတာ္ေတာ္ေလး ႏွ႔့ံနွ့ံစပ္စပ္ ေရးသားထားတာပါ။ ယေန႕ေခတ္မွာ ၾကဳံေတြ႕ေနရတဲ ့ သတင္းေတြကိုု လုုိက္ျပီး သတင္းေရးရပုုံမ်ားကုုိ ဓါတ္ပုုံေတြနဲ႕တကြ တင္ျပထားပါတယ္။ ဒီစာအုုပ္မွာသူက အဓိကအားျဖင့္ – ဘယ္သူေတြက သတင္းေတြကုုိ ယူသလဲ၊ သတင္းကုုိ ဘယ္လုုိ လိုုက္ၾကသလဲ၊ အင္တာဗ်ဴးဘယ္လုုိ လုုပ္ဖုုိ႕ ဘယ္လုုိျပင္ဆင္ရသလဲ၊ ဘယ္လုုိေမးခြန္းေတြကုုိ ေမးျမန္းၾကသလဲ၊ ရယူလာတဲ့သတင္းေတြကုုိ ဘယ္လုုိေရးသလဲ၊ ေရးထားတ့ဲသတင္းေတြကုုိ ဘယ္လုုိျပန္လည္ တည္းျဖတ္ျပီး ေရးသားရသလဲ၊ ဘယ္လုုိအတုုိခ်ဴံးျပီး လုုိရင္းကိုု ေရးရသလဲ၊ သတင္းေတြရဲ႕ ပုုံစံ ဘယ္ႏွစ္မ်ဴိးရွိသလဲ၊ အယ္ဒီတာရဲ႕ အလုုပ္ကဘာလဲ၊ အယ္ဒီတာနဲ႕သတင္းေရးသူရဲ႕ ဆက္ဆံေရး ဆက္သြယ္မူက ဘာလဲ၊ အယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုုိ႕ ဘာေတြလုုိအပ္သလဲ၊ သတင္းေခါင္းစဥ္ကုုိ ဘယ္လုုိေပးသလဲ၊ ပုုံေတြကုုိ ဘယ္လုုိေရြးသလဲ၊ စကားလုုံးနဲ႕ပုုံရဲ႕ ဆက္သြယ္ခ်က္၊ ဒီဇုုိင္းဆရာအလုုပ္၊ သတင္းတစ္ပုုဒ္ရဲ႕အျမင္ကုုိ ဘယ္လုုိေဖာ္သလဲ၊ သတင္းေရးတဲ့စတုုိင္ စသည္ျဖင့္ ေတြသာမက လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ အေရးပါမူေတြကုုိပါ ေတာ္ေတာ္ေလး က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ တင္ျပထားပါတယ္။)
(သူ႕စာအုုပ္အခန္းတုုိင္းမွာ ယေန႕ေခတ္နဲ႕အညီ ၀က္ဆုုိက္ေတြ၊ သတင္းမီဒီယာေတြကုုိ ထည့္သြင္းထားတာေၾကာင့္ ယေန႕စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႕ ထပ္မံ ဆက္လက္ေလ့လာ လုုိက္စားဖုုိ႕ အေထာက္အကူျဖစ္မွာပါ။ အမွန္ေျပာရရင္ေတာ့ စာအုုပ္တစ္အုုပ္လုုံးဟာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေရးသားထားတာမွန္ေသာလည္း တခါတခါေတာ့ ျငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္း စာရင္းဇယားေတြ၊ ဂရပ္ေတြနဲ႕ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြ ေတြ႕ရေသးတယ္။)
(ဖတ္လိုု႕ေကာင္းပါတယ္။ ဘာသာျပန္မယ္ဆုုိရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး တည္းျဖတ္ျပီး လူစိတ္၀င္စားေအာင္ ျပန္ေရးရပါလိမ့့္မယ္။ အခုုသူ႕နိဒါန္းကိုုေလ့လာၾကည့္ရုုံနဲ႕ သတင္းစာပညာရဲ႕သေဘာတရားမ်ားကုုိ စိတ္ပါ၀င္စား ဖတ္ရူခ်င္ေလာက္ပါတယ္။ သတင္းလုုိက္သူေတြရဲ႕ စိတ္လွဴပ္ရွားစရာအခန္းေတြကလည္း ပါတယ္ဆုုိေတာ့ စာဖတ္သူေတြ မပ်င္းေတာ့ဘူးေပါ့။ သတင္းလုုိက္ျခင္း၊ သတင္းေရးျခင္း အတတ္ပညာပိုုင္းဆုုိင္ရာမ်ား ကုုိပါ ေရးသားထားတာေၾကာင့္ တခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာ အခန္းတခ်ဴိ႕ကုုိ ဘာသာျပန္ၾကည့္ပါဦးမယ္။)
ဂ်ဴနီယာ၀င္း
(REF : (Journalism by James Glen Stovall 2011, PHI Learning Private Limited မွ နိဒါန္းကုုိ ကုုိးကားေရးသားပါသည္။)
No comments:
Post a Comment