Tuesday, November 4, 2014

သမိုင္းျဖစ္သြားတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ ဂ်ဴနီယာ၀င္း



သမိုင္းျဖစ္သြားတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္

(ပိေတာက္ပြင့္သစ္



ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၂ဝဝ၆ ခုနွစ္။


လူသားေတြေနရာမွာ စက္ပစၥည္းေတြ အစားထိုးဝင္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ပြားလာရတဲ့ ပဋိပကၡတစ္ခုလို့ ဆိုရမလား။ စက္ပစၥည္း ေတြ၊ သိပၸံပညာေတြ တိုးတက္လာတဲ့အတြက္ လူသားေတြရဲ့ စြမ္းပကားေတြ၊ ခြန္အားေတြဟာ အရာမဝင္ေတာ့ဘူးလို့ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ အခိုက္ အတန့္ အခိ်န္ပိုင္းေလးတစ္ခု ရိွခဲ့ဖူးမွာပါပဲ။ အဲဒီအခိ်န္ကာလ လြန္ေျမာက္ျပီးေနာက္ ၁ဝ နွစ္၊ ေနာက္ နွစ္ ၂ဝ၊ နွစ္ ၁ဝဝ ျကာတဲ့အခါ အဲဒီ အတိတ္က ပဋိပကၡအျဖစ္ကေလးေတြဟာ 'ဟိုးေရွးေရွးတုန္းကေပါ့... ဆိုတဲ့ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္လို က်န္ရစ္ခဲ့ရျပီထင္ပါရဲ့။ ငယ္စဥ္က နားေထာင္ခဲ့ ရဖူးတဲ့ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္လို့ပဲ ဆိုရေပေတာ့မည္။

ဗာဂီ်နီးယားအေနာက္ဘက္က Hilldaleအရပ္ေဒသနားတြင္ Big Bend မီးရထားလိုဏ္ေခါင္းတစ္ခု ရိွပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ သံလို မာေျကာကာ ခြန္အားအျပည့္ရိွ၍ သန္စြမ္းလွသည့္ Driving Manဟူသည့္ လူသားတစ္ဦး၏ နားခိုရာဝိညာဥ္တစ္ခုရိွေလသည္။

"There lies a steel drivin' man, Lord,lord

There lies a steel drivin' man"

ထိုေနရာမွာေပါ့ သံလိုမာေျကာသန္စြမ္းလွသည့္ လူသန္ျကီးတစ္ဦး ရိွေနပါသည္တဲ့။ သူ့အမည္က John Henry ျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္ေတြကိုျဖိုကာ မီးရထားသံလမ္းေတြ၊ လိုဏ္ေခါင္းေတြ တူးေဖာက္ရေသာ အလုပ္ျကမ္းေတြကို driving man လူသန္ျကီးေတြက လုပ္ျကရပါသည္။ John Henry က ထိုလူသားေတြထဲက တစ္ဦးျဖစ္ေလသည္။ မာေျကာတဲ့ ေက်ာက္တံုးေက်ာက္စိုင္ေတြကို လြန္ပူျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ စူးျဖင့္ျဖစ္ေစ ေဖာက္ဖို့အတြက္ ခြန္အားလိုပါသည္။ ၁၈၇ဝ ခုနွစ္ လိုဏ္ေခါင္းေဖာက္စက္မ်ား၊ တူးေဖာ္စက္မ်ား မေပၚမီက လူ့ စြမ္းအားသံုး၍ ေဖာက္ဖို့ရန္ Steel driving men ေတြ လိုအပ္လွပါသည္။ မီးရထားလိုဏ္ေခါင္းေတြ ၁၈၇ဝ မတိုင္မီက ေဆာက္လုပ္နိုင္ျက တာကို ျကည့္၍ steel driving men ေတြ အမ်ားအျပားရိွခဲ့သည္ဆိုတာကို သက္ေသခံလ်က္ရိွေနပါသည္။ ထိုသံလိုမာေျကာကာ ခြန္အား ဗလနွင့္ ျပည့္စံုေသာ လူသား steel driving menေတြ မ်ားစြာရိွခဲ့ဖူးပါသည္။ သို့ေသာ္ John Henry ကို မမီပါ။ ဟုတ္ပါသည္။ JOHN HENRY ရဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြက ပံုျပင္ေတြထဲ ညႊန္းတာထက္ေတာင္ ပိုပါသည္။ သူအသံုးျပုေသာ ေဆာက္က ေပါင္ ၃ဝ ေလာက္ေလးပါသည္။ တခို့်က သူ့လက္တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွာ ေပါင္နွစ္ဆယ္ေလးေသာ ေဆာက္ကိုကိုင္ျပီး ရိုက္နိုင္၊ လဲႊနိုင္ပါသတဲ့။ ၁ဝ ေပါင္ေလးေသာေဆာက္ ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ျပီး သူလဲႊရိုက္လိုက္တဲ့ အျကိမ္တိုင္းမွာ ေတာင္ေတြဟာ သြက္သြက္ခါကာ တသိမ့္သိမ့္တုန္သြားေလသည္။ John Henry သည္ သူ၏ ဂုဏ္ပုဒ္ steel driving manကို အလြန္ဂုဏ္ယူေက်နပ္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနသူတစ္ဦးျဖစ္ေလသည္။ သူ၏ ခြန္အားကို ဂုဏ္ယူ လ်က္ ခြန္အားသံုး၍ လုပ္ရေသာ အလုပ္မွန္သမွ်ကိုလည္း အစဥ္အျမဲ ျကိုဆိုလ်က္ရိွေနပါသည္။ ၁၈၇ဝ ခုနွစ္ခန့္က John Henryသည္ ဗာဂီ်းနီးယားေနာက္ဖက္ Hilldale နားတြင္ Big Band မီးရထားလိုဏ္ေခါင္းတူးဖို့ အဆင္သင့္ေစာင့္ေနေလသည္။ သူ့ေရွ့တြင္ ေရေနြးေငြ့သံုး မီးရထားလိုဏ္ေခါင္းတူးေဖာက္စက္ကို ကုမၸဏီက သယ္ေဆာင္လာပါသည္။ ကုမၸဏီက ထိုစက္ပစၥည္း ဘယ္ေလာက္အလုပ္တြင္မလဲဆိုတာ စိတ္ဝင္စားေနျကပါသည္။

John Henryသည္ ထိုစက္ကို ရပ္ျကည့္လ်က္ရိွေနရာက စိတ္ရိုင္းေတြဝင္လာပါသည္။ သူ့ေလာက္ ခြန္အားမရိွသူေတြက ထိုလိုဏ္ ေခါင္း တူးစက္ျဖင့္ သူ့ထက္သာေအာင္ လုပ္နိုင္မည္ဆိုတာကို မယံုျကည္ပါ။

''အို့ လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ျဖင့္သာ လူသားတစ္ဦး ရွင္သန္လ်က္ရိွပါသည္။ သို့ေသာ္လည္း...

ကြ်နု္ပ္က ဤလိုဏ္ေခါင္းတူးစက္ကို အနိုင္ေပးလိုက္ရသည္အထိ ေပါ့ကြယ္။

ကြ်နု္ပ္၏ ေဆာက္နွင့္အတူ ကြ်နု္ပ္လိုက္ေသေတာ့မယ္။

ကြ်နု္ပ္၏ ေဆာက္နွင့္အတူ ကြ်နု္ပ္လိုက္ေသေတာ့မည္''

"Well, a man ain't nothing but a man,

But before I let that steam drill beat me down,

I'll die with my hammer in my hand,

Lord, Lord

I'll die with my hammer in my hand"

John Henryသည္ သူ၏လက္နက္ စူးနွင့္ ေဆာက္တို့နွင့္ ေတာင္ကို ျဖိုဖို့ျပင္ေလသည္။ John Henry နွင့္ လိုဏ္ေခါင္းတူးစက္တို့ အျပိုင္နဲႊျကရာတြင္ John Henry ၁၅ ေပ ေဖာက္နိုင္စဥ္မွာ စက္ျကီးက ၉ ေပသာ ရေသးသည္။ သူ၏ စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္မႈေျကာင့္ပဲလား၊ သူ၏ ခြန္အားကို အားကုန္စိုက္သံုးလိုက္၍ပဲလား ထိုေနရာမွာပင္ သူ့အသည္းနွလံုးေတြ ကဲြေျကကာ သူ၏ ေဆာက္လည္းလြတ္က်ျပီး နေဘး မွာပင္ ေသပဲြဝင္ခဲ့ေလျပီ။

ဗာဂီ်နီးယားအေနာက္ဘက္က Big Bandမီးရထားသံလမ္း နေဘးမွာ John Henry ၏ ဝိညာဥ္ရိွပါသည္။ ထိုေနရာကို ျဖတ္သြား တိုင္းမွာ မိဘလုပ္သူေတြက သားသမီးေတြကို၊ အဘိုးအဘြားေတြက ေျမးကေလးေတြကို John Henryအေျကာင္းကို ေျပာျပျကပါသည္။ သူသန္စြမ္းကာ ခြန္အားျကီးမားပံုကို မ်က္စိထဲျမင္ေယာင္လာေအာင္ ပံုေဖာ္ျကည့္ျကပါသည္။ ရုပ္ရွင္ေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြထဲမွာ အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာျကသည့္အခါ၊ အေျကာင္းအရာတစ္ခုက အတိတ္မွာက်န္ခဲ့ျပီဟု ေျပာလိုသည့္အခါ အေျကာင္းအရာတစ္ခုက အတိတ္မွာက်န္ခဲ့ျပီ ဟု ေျပာလိုသည့္အခါ အဲဒါ History ပဲဟု ေျပာျကတာကို ေတြ့ဖူးပါသည္။ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ရစ္ျပီ၊ ေခတ္မမီေတာ့ဘူးဟုလည္း သံုးျက ပါသည္။

John Henry ၏ အေျကာင္းသည္လည္း သမိုင္းမွာ က်န္ရစ္ခဲ့ျပီထင္ပါသည္။

(ပိေတာက္ပြင့္သစ္



ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ ၂ဝဝ၆ ခုနွစ္။

No comments: