ပန္းခီ်ကား၏လိုက္ဖက္မႈ
'မနက္ခင္း၊ ေန့လည္ေန့ခင္း၊ ညအိပ္ရာဝင္ခိ်န္ ခရစ္ယာန္ ဘုရားရိွခိုးေက်ာင္းမွ ေခါင္းေလာင္းစီးသံမ်ား သို့မဟုတ္ ထာဝရ ဘုရား သခင္ကို ေအာက္ေမ့သတိရစြာျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ဝတ္ျပုဆုေတာင္းျခင္း'ဟု အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေသာ ‘The Augelus’ အမည္ရိွပန္းခီ်ကား ကို Jean Francois Millet (ရြန္ ဖရြန္ဆြားမီေလ) (၁၈၁၄-၁၈၇၅)က ေရးဆဲြခဲ့သည္။ သူသည္ ျပင္သစ္ပန္ခီ်းဆရာတစ္ဦးျဖစ္ကာ နာမည္ေက်ာ္ (ဘာဘီဇြန္) School ေက်ာင္းသား အဖဲြ့၀င္ေတြထဲက ဖဲြ့ဝင္တစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။
Babizon(Barizon) School ဟူသည္ ၁၉ ရာစုေလာက္က ျပင္သစ္ပန္းခီ်ဆရာမ်ား (Corot. Millet, Daubigny, Rosseau အစရိွေသာ နာမည္ေက်ာ္မ်ား) စုေပါင္း၍ ၁၈၃ဝ မွ ၁၈၇ဝ ျကား ျပင္သစ္နိုင္ငံ ဘာဘီဇြန္အရပ္တြင္ ဖဲြ့စည္းခဲ့ေသာ အဖဲြ့တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းတို့သည္ တိရစၧာန္မ်ား၊ ေတာသဘာဝျမင္ကြင္းက်ယ္မ်ား၊ လူမ်ား၊ အရပ္ေဒသမ်ားကို ထိုအရပ္တြင္ ေရးဆဲြခဲ့ျကသည္။ သူတို့အဖဲြ့သည္ စတူဒီယိုအတြင္းမွာထက္ အျပင္ထြက္၍ တကယ့္အျဖစ္မ်ားကို ခံစားေရးဆဲြသူမ်ားျဖစ္သည္။
ထို့ေျကာင့္ပင္ Millet ေရးဆဲြေသာပန္းခီ်ကားမ်ားသည္ သဘာဝတရားနွင့္ စစ္မွန္ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားထဲမွ လႈပ္ရွားမ်ားပါဝင္ေန သည္။ Millet ၏ ဖခင္သည္ ရိုးရိုးသာမန္လယ္သမားတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူျကီးျပင္းခဲ့ရေသာ ေတာဓေလ့ပတ္ဝန္းက်င္ေျကာင့္ သူ့ပန္းခီ်ကားမ်ားတြင္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ နိစၥဓူဝအျဖစ္ေတြကို ေတြ့ျမင္ျကရသည္။ သူေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ ဘဝခရီးလမ္းေပၚမွ သဘာဝတရားကို ေဖာ္ေဆာင္မႈမ်ားအျပင္ လယ္ကြင္းထဲမွ ေတာသူေတာင္သားမ်ား၏ ဘဝမ်ား၊ ဆင္းရဲစြာေနထိုင္ရျခင္း၊ ရိုးသားစြာျဖင့္ က်င့္ျကံျခင္းတို့သည္ သူ့ပန္းခီ်ကားထဲမွာ နစ္ဝင္လ်က္ ရိွေလသည္။
Millet သည္ ၁၈၃၇ တြင္ ပါရီ၌ ျပင္သစ္ပန္းခီ်ဆရာ Paul Delaroche ထံတြင္ ၁၂ နွစ္ျကာ ပန္းခီ်ပညာကို သင္ျကားခဲ့သည္။ ထို့ေနာက္ Babizon School နွင့္ ဆက္သြယ္၍ အဖဲြ့ဝင္ျဖစ္သြားကာ သဘာဝျမင္ကြင္းက်ယ္မ်ားကို ေရးဆဲြခဲ့သည္။ ထို့ျပင္ လယ္ကြင္းထဲမွ လယ္သမားမ်ား အလုပ္လုပ္ပံုမ်ားကို မ်ားစြာေရးဆဲြခဲ့ပါသည္။
သူေရးဆဲြေသာ ပန္းခီ်ကားမ်ားတြင္ 'နြားနို့ပို့သူမိန္းကေလး' 'ထင္း သယ္လာသူမ်ား' 'သိုးေက်ာင္းသား' စသည္ စသည္ျဖင့္ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ ေတာဓေလ့၊ ေတာစရိုက္မ်ား မ်ားစြာ စီးဝင္ေနသည္ကို ေတြ့ရသည္။ ေတာသဘာဝ ဘာသာသည္ကား Millet ၏ ၁၈၅ဝ အေစာ ပိုင္းကာလက အဓိကထားေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
၁၈၆၈ ခုနွစ္တြင္ သူ၏ ပန္းခီ်ကားမ်ားကို စတင္၍ တရားဝင္ အသိအမွတ္ျပုခဲ့ရသည္။ ၁၈၆၇ ခုနွစ္တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ပန္းခီ်ျပပဲြ အတြက္ သူ၏ အဓိကက်ေသာ ပန္းခီ်ကား ၉ ခ်ပ္ ျပသအျပီးမွာ ထိုသို့ရလဒ္မ်ား ရရိွခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ Millet ၏ ပန္းခီ်ကားမ်ားကို Louvre, Boston ျပတိုက္မ်ားတြင္ ေတြ့ရိွရမည္ျဖစ္ပါသည္။
Millet သည္ သာမန္ဘဝ ေနရာ ေဒသထဲကေန ျကီးျပင္းလာျပီး သူ ေရးဆဲြလိုက္ေသာ ပန္းခီ်မ်ားတြင္ ရိုးသားမႈနွင့္ သာမန္အျမင္ မ်ားသည္ ျမင့္ျမတ္ျကီးက်ယ္မႈကို ေဖာ္ထုတ္ျပနိုင္စြမ္းရိွသည္ဟု ခီ်းကူ်းျခင္းခံရသူျဖစ္ပါသည္။ Millet ၏ ပန္းခီ်ကားမ်ားကို ျကည့္ျပီး 'သူ့ပန္းခီ်ကားေတြဟာ ဒဏ္ရာမ်ားထဲမွ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို သိမ္းဆည္းေပးထားတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာေတြလို့ ခံစားမိေနရာက သနားမႈကို ျဖစ္ ေပၚလာေစတယ္။ စိတ္ကူးေတြပါပဲလို့ အေပၚယံေတြးမိေနရာကေန သဘာဝတရားရဲ့ အစစ္အမွန္ေတြပဲလို့ အမွတ္တရ ျဖစ္သြားရပါတယ္' ဟူ၍ သူ့ပန္းခီ်ကားခ်စ္သူမ်ားက မွတ္ခ်က္ခ်ျကေလသည္။
ထို ‘The Augusekus’ ပန္းခီ်ကားသည္ Millet ၏ အေကာင္းဆံုး လက္ရာ ၃ ခုတဲြထဲမွ တတိယတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။ ပထမ တစ္ကားမွာ (ေကာက္ပဲသီးနံွပို်းမ်ား ျကဲေနေသာလယ္သမား) ျဖစ္ျပီး ဒုတိယ တစ္ကားမွာ ‘The Gleaner’ (ေကာက္ရိတ္သိမ္းခိ်န္အျပီး ဆင္းရဲသားအမို်းသမီးေလးမ်ား သီးနံွမ်ားေကာက္ေနပံု) ျဖစ္သည္။
ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာကား The Angeluy’ သည္ သူ၏ လက္ရာေတြထဲမွာ ေပၚျပူလာအျဖစ္ ဆံုးျဖစ္သည္။ သဘာဝအတိုင္းပင္ ရိုးသားျခင္းနွင့္ ဘာသာတရား ရိုေသကိုင္းရိႈင္းျခင္းကို အျပည့္အဝေဖာ္ေဆာင္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ Millet ၏ ဆနၵမွာ ထိုပန္းခီ်ကားမ်ားကို ျကည့္ေနသူေတြ၏ စိတ္ထဲ ဓမၼေတးသီဆိုခိ်န္ေလးပဲဟု နားလည္ လက္ခံေပးမႈ၊ ညင္သာ ေသာ ဂီတသံေလးက အလုပ္ျကမ္းလုပ္ေနျကသူေတြအား ေက်းဇူးတင္စရာ အနားယူခြင့္ေလးေပးခိ်န္အျဖစ္ ခံစားေပးမႈကို ျဖစ္ေပၚလာေစလို ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို ေတာင္ယာသမားတို့မွာ အလုပ္ေတြ ေကာင္းေကာင္း လုပ္ကိုင္ခဲ့ျကကာ ၄င္းတို့၏ မ်က္စိေရွ့မွာ သီးနံွေတြေတာင္ လိုရာလို ပံုခဲ့ျက ျပီး ယခုအခိ်န္မွာေတာ့ ဘုရားသခင္ထံမွ ထိုထိုေသာ လက္ေဆာင္မ်ား ရရိွျခင္းအတြက္ ဦးေခါင္းမ်ား ညြတ္ကာ ေက်းဇူးတင္စကား ဆိုေနျက ဟန္ ျဖစ္ပါသည္။ အရွည္ ၂၅ လက္မ၊ အနံ ၂၁ လက္မရိွေသာ ေသးငယ္သည့္ အဲသည္ကင္းဗတ္စ္ေပၚက ပန္းခီ်ကားတြင္ ပန္းခီ် ဆရာက ေတာင္းဆုျပုသူမ်ားကို သရုပ္ေဖာ္ထားျပီး ေဆးေရာင္စံုမ်ား ခံနိုင္ရည္ရိွသ၍ ဤခြန္အားရိွေသာ ဆုေတာင္းပို့သမႈက မျပီးဆံုးနိုင္ပါဟူေသာ ယံုျကည္မႈကို ဆုပ္ကိုင္လ်က္ရိွေလသည္။
ထိုပန္းခီ်ကားကို စာေရးဆရာျကီး Thomas Hardy (ေသာမတ္စ္ဟာဒီ) ၏ Far from the madding crowd အမည္ရိွ ဝတၴုရွည္ျကီး မ်က္နွာဖံုးမွာ ေတြ့ခဲ့ရပါသည္။ Thomas Hardy သည္ ေတာေန သဘာဝ၊ ေတာသူေတာင္သား၊ လယ္သမားတို့ျကားက အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ားကို ေရးဖဲြ့ရာ၌ ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္ေသာ စာေရးဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူသည္ ေတာေနဓေလ့စရိုက္ သဘာဝ အလွသစ္ပင္ပန္းမန္မ်ား၊ ရာသီလိုက္ပြင့္ဖူးေသာ ပန္းမ်ား၊ သစ္သီးသစ္ဖုမ်ား၊ စိုက္ပို်းေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေျပာင္းလဲေနေသာ ရာသီဥတုမ်ား၊ လယ္သမားေတာင္သူမ်ား ေန့စဥ္ေနထိုင္ အသက္ရွင္ေနမႈမ်ား၊ ေတာင္ယာလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ျကသူမ်ားျကားက သမားရိုးက် အခ်စ္ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ဖန္တီးတင္ျပမႈမ်ားကို ေတြ့ျမင္ျကရသည္။
Thomas Hardy ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ သူ၏ အေရးအသားျဖစ္သည္။ သူေရးသားထားေသာ ဇာတ္လမ္းဝတၴုျကီးကို အတိုခံု်းထား သည့္ ေရးသားခ်က္မ်ားကို ဖတ္မိလွ်င္ ဘာမွစိတ္ဝင္စားစရာမရိွဘဲ ျငီးေငြ့စရာပင္ေကာင္းသည္။ ထို့ျပင္ အတိုခံု်းထားသည္မ်ားကို ဖတ္ျပီး မူရင္းကိုပင္ ဖတ္ခ်စ္စိတ္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားနိုင္သည္။ သို့ေသာ္ သူ၏ မူရင္းလက္ရာကို ဖတ္ျကည့္မွသာ အဂၤလိပ္လူမို်း စာေရးဆရာတစ္ဦး၏ လက္ရာေကာင္းလက္ရာမြန္ကို သိျမင္ခံစားမိကာ စဲြလမ္းနွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ျကရ၏။ သူေရးဖဲြ့ထားေသာ ေတာသူေတာင္သားမ်ား၏ သဘာဝကို လွပေသာ အဂၤလိပ္စာ အေရးအသားနွင့္ ဒြန္တဲြဖတ္ရသည္မွာ အလြန္အရသာရိွလွ၏။
ေတာစရိုက္၊ ေတာသဘာဝမ်ားအေျကာင္း ပိုင္နိုင္စြာေရးတတ္ေသာ ထိုစာေရးဆရာျကီးတစ္ဦး၏ လက္ရာ ဝတၴုျကီးတစ္ပုဒ္၏ မ်က္နွာ ဖံုးသည္ နာမည္ေက်ာ္ ေတာသဘာဝ ပန္းခီ်မ်ားေရးဆဲြသူ ပန္းခီ်ဆရာျကီး၏ လက္ရာနွင့္သာလွ်င္ ပနာရကာ တင့္တယ္ေပလိမ့္မည္ဟု Millet ၏ The Angelus ပန္းခီ်ကားကို ျကည့္၍ ခံစားနားလည္လိုက္မိပါေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment