Monday, March 1, 2010

Book Advertisement – Khin Myo Chit –Selected Burmese Short Stories

ခင္မ်ဴိးခ်စ္ ၏ ၀တၳဳတုိေပါင္းခ်ဴပ္



ကံ့ေကာ္၀တ္ရည္စာေပမွထြက္ရွိလာေသာစာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္ ၏ မ်က္ႏွာဖုံးႏွင့္ ေနာက္ဖုံးတြင္အတၳဳပတၱိတုိကေလးပါပါသည္။



၀တၳဳတုိေပါင္း ၂၃ ပုဒ္ကုိေတြ႕ၾကရပါသည္။

၁၉၄၀ ခုႏွစ္မွစ၍ ျမန္မာ့အလင္းမဂၢဇင္း၊ ရူမ၀ ၊ တုိင္းရင္းသူ ၊ ေသြးေသာက္ ၊ တုိင္းရင္းေမ၊

စႏၵာ ၊ ဒဂုန္ အစရွိေသာမဂၢဇင္းမ်ားတြင္ေရးသားထားေသာ၀တၳဳတုိကေလးမ်ားကုိတစုတစည္း

တည္းေတြ႕ရသည္မွာေက်နပ္စရာျဖစ္ပါသည္။

၀တၳဳေခါင္းစဥ္မ်ားကလညး္စိတ္၀င္စားစရာ….

လဲြခ်က္ကနာ ၊ ေဆြမွားျပီ ၊ ေက်ာင္းသားဘ၀ ၊ တဲြလုိ႕ေခၚမယ္ ၊ အိမ္ရွင္မသပိတ္ ၊ ပန္း၀တ္ရည္ ၊

ဇာထဘီ၊ ျမသီတာ ၊ ေယာကၡမၾကီး……

စာမ်က္ႏွာ ၄၀၀ ေက်ာ္မုိ႕၀ၾကီးဖတ္ၾကရဦးေတာ့မည္။


Tuesday, February 9, 2010

Thaw Dar Swe - Khin Myo Chit

အမွတ္ ၂၁၄ အေတြးအျမင္မဂၢဇင္းတြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္

ေသာ္တာေဆြ

ခင္မ်ဴိးခ်စ္

ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္ ၁၉၅၇ ခုနွစ္ ဂါးဒီယန္း (Guardian Magazine) တြင္အဂၤလိပ္လုိေရးသားေဖာ္ျပ

ခဲ့ေသာ Thaw Dar Swe အမည္ရွိေဆာင္းပါးကုိေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္းမွျမန္မာလိုဘာသာျပန္

ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ထုိိေဆာင္းပါးရွည္ၾကီးကုိေကာက္ႏွဴတ္တင္ျပလုိက္ျခင္းသာျဖစ္

ပါသည္။အျပည့္အစုံကိုေတာ့အေတြးအျမင္ကိုသာရွာဖတ္လုိက္ၾကပါေတာ့။

“မဂၢဇင္းဖတ္သူမ်ားသည္သူ႕ကုိေကာင္းစြာသိၾကပါသည္။သူသည္ဒုတိယကမာၻစစ္အျပီးတြင္ထြက္

ေပၚလာေသာလူငယ္စာေရးဆရာမ်ားထဲမွတစ္ဦးျဖစ္သည္။သူသည္အခ်ိန္အနည္းငယ္အေတာအတြင္း

တြင္ဘ၀တသက္စာရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာႏွင့္စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာဖိစီးမူမ်ားႏွင့္အေတြ႕အၾကဳံမ်ားကုိတ၀ၾကီးေတြ႕

ၾကဳံခံစားခဲ့ရသူတစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါသည္။”

“စာဖတ္သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၏အျမင္မွာသူ၏၀တၳဳမ်ားသည္ရယ္စရာ၊ဟာသဆန္ဆန္မ်ားသာျဖစ္

ပါသည္။အခ်ဴိ႕ကသူ႕ကုိညစ္ညမ္းသည္ဟုပင္ဆုိၾကပါသည္။သုိ႕ေသာ္သူ၏အေရးအသားမ်ား၏ေနာက္

ကြယ္တြင္ဘ၀သရုပ္ေဖာ္ထားေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိျမင္ေသာသူေတာ္ေတာ္နည္းပါသည္။”

“ေသာ္တာေဆြသည္ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ကာရုိက္တာေခၚစိတ္ေနသေဘာထားႏွင့္ဇာတ္အိမ္ဖဲြ႕သည့္

အတတ္တြင္အလြန္ကၽြမ္းက်င္သည္။သူ႕၀တၳဳမ်ားသည္စုံေထာက္၀တၳဳမ်ားပမာအလြန္ပီျပင္ေသာ

ဇာတ္အိမ္မ်ားရွိသည္။တခါတရံတြင္သူသည္အဓိကဇာတ္ေကာင္ေလးဦးထက္မနည္းဖန္တီးထားသည္။

ေသာ္တာေဆြသည္သူဖန္တီးထားေသာဇာတ္အိမ္မ်ားကုိအပုိအလုိမရွိေအာင္ေကာင္းစြာထိ္မ္းထား

ႏုိင္သည္။သူသီးျခားဖဲြ႕ထားေသာဇာတ္အိမ္မ်ားကုိလည္းအဆုံးတြင္သပ္သပ္ယပ္ယပ္ဘာမွမက်န္ေအာင္

စုစည္းထားႏုိင္သည္။စာဖတ္သူ၏စိတ္၀င္စားမူကုိလည္းအစမွအဆုံးထိေအာင္ထိန္းထားႏုိင္စြမ္းရွိ

သည္။သူက၀န္ခံေျပာၾကားေလ့ရွိေသာအခ်က္တစ္ခုမွာသူသည္စုံေထာက္၀တၳဳမ်ားကုိေ၇းခ်င္သည္ဟူ

၍ျဖစ္သည္။သူ၏၀တၳဳမ်ားတြင္က်ားကြက္ခ်ထားသည္ပမာအပုိအလုိမရွိေအာင္ထိန္းထားႏုိင္စြမ္းကုိ

သူ၏၀တၳဳတုိမ်ားတြင္ပင္လွ်င္ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။”


“ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားကုိေဖာ္ျပရာတြင္သူ႕ကုိမီေသာသူေတာ္ေတာ္ရွားပါသည္။

သူ၏ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏စိတ္သေဘာထားသည္ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္၏ေအာက္တြင္ရွိမေနဘဲဇာတ္

ေကာင္မ်ား၏စိတ္သေဘာထားမ်ားကသာဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ကုိလႊမ္းမိုးလ်က္ရွိေနပါသည္။ဇာတ္

ေကာင္မ်ားသည္စာဖတ္သူမ်ား၏စိတ္ထဲတြင္သက္ရွိလူမ်ားပမာစိတ္ထဲတြင္မွတ္မိေနသည္။သူသည္

လူမ်ားအေၾကာင္းကုိေကာင္းစြာပုံေဖာ္ေရးသားႏုိ္င္သူျဖစ္သည္။”


“ေသာ္တာေဆြသည္ေတာမွတက္လာသူ ေျမၾကီးႏွင့္နီးကပ္စြာေနခဲ့သူ ျဖစ္သည္။သူသည္ေတာသူ

ေတာင္သားမ်ား၏ဘ၀ကုိေကာင္းေကာင္းသိသည္။ဘ၀ႏွင့္ပတ္သက္၍သူ႕မွာကဗ်ာဆန္ဆန္စိတ္ကူး

စိတ္သန္းမ်ားမရွိ။ေတာသူေတာင္သားမ်ား၏နိမ့္က်ေသာဘ၀မ်ားတြင္ၾကဳံရေသာဒုကၡမ်ား၊ပညာမဲ့မူမ်ား

တုိ႕ကုိေကာင္းေကာင္းသိသည္။သူတုိ႕၏ယဥ္ေက်းမူ၊ဓေလ့မ်ားကုိလညး္နားလည္သည္။သူကုိယ္တုိင္

ဘ၀အမ်ဴိးမ်ဴိးကုိက်င္လည္ခဲ့သည္။သူသည္ထန္းေရေသာက္ျခင္း၊ၾကက္ခုိးျခင္း၊ႏြားခုိးျခင္းစေသာ

အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိေနစဥ္ျဖစ္ပ်က္ေနက်သာမန္အေၾကာင္းအရာမ်ားပမာေရးသားေဖာ္ျပသည့္

အတြက္ယဥ္ေက်းေသာသူမ်ားကသူ၏ၾကမ္းတမ္းမူကုိတုန္လွဴပ္ေျခာက္ျခားသြားရသည္။ထုိုကိစၥႏွင့္

ပတ္သက္၍ေသာ္တာေဆြသည္ဘာဆင္ေျခမွမေပးပါ။သူသည္ထုိကိစၥမ်ားကုိအျပစ္လည္းမတင္ပါ။

သူသည္ရုိးသားေသာေတာသူေတာင္သားတုိ႕၏ဓေလ့မ်ားထဲတြင္သဘာ၀အေလွ်ာက္လုပ္ေနေသာ

အမူကိစၥမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္းကုိအရင္းအတုိင္းေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။သူ၏၀တၳဳမ်ားသည္ဆင္းရဲေသာ

ေတာသူေတာင္သားမ်ား၏အျဖစ္အပ်က္မ်ားမွတ္တမ္းမ်ားျဖစ္ျပီး၎တုိ႕ကုိပုဂၢိဳလ္ေရးခံစားခ်က္မပါပဲ

ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။”

“ေသာ္တာေဆြ၏၀တၳဳမ်ားသညမၾကာမၾကာသေရာ္သည့္ေလသံမ်ဴိး၊မထိတထိပုံစံမ်ဴိးပါ၀င္တတ္ပါ

သည္။သူသည္သူေတြ႕ဖူးေသာသက္ရွိလူမ်ားကိုသူ၏၀တၳဳမ်ားထဲတြင္ဇာတ္ေကာင္အျဖစ္ထည့္သြင္း

ေရးသားေလ့ရွိသည္။ဤသို႕ေရးသားရာတြင္တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္စိတ္ကူးတုိ႕ကုိေရာစပ္လုိက္ပုံ

မွာမည္သည့္အရာသည္တကယ့္အျဖစ္အပ်က္မည္သည့္အရာသည္စိတ္ကူးဟူသည္ကိုစာဖတ္သူမ်ား

အေနနွင့္ခဲြျခား၍မရပါ။သူသည္ယေန႕ေခတ္စာေရးဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိဟာသဆန္ဆန္ထည့္

သြင္းေရးသားထားပုံမွာအေရးခံရသူမ်ားကုိယ္တုိင္ပင္လွ်င္မရယ္ဘဲမေနႏုိင္ေခ်။”

“ေသာ္တာေဆြသည္ေခတ္သစ္ကဗ်ာဆရာမ်ားကုိသူ၏၀တၳဳမ်ားထဲတြင္ထည့္သြင္းေလ့ရွိသည္။ဤကဲ့သို႕

ထည့္သြင္းရာတြင္ပါ၀င္သူအဖုိ႕ရယ္စရာျဖစ္ေအာင္၊ဟားစရာျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးသည္။သူ၏ေခတ္ျပိဳင္

စာေရးဆရာမ်ားသည္သူ၏ကေလာင္ေအာက္တြင္ဘာမွမတုန္႕ျပန္ႏုိင္ပဲခံေနၾကရသည္။သူသည္

သူ၏ကေလာင္စြမ္းျဖင့္စာေရးဆရာမ်ားကုိကမာၻအရပ္ရပ္သုိ႕ပို႕လုိက္သည္။တျခားျဂိဳလ္မ်ားသုိ႕လည္း

ပုိ႕သည္။သူတုိ႕ကုိအိေျႏၶပ်က္ေလာက္ေသာအေျခအေနမ်ားျဖစ္ေအာင္လည္းဖန္တီးသည္။ေနာက္ဆုံး

တြင္သူတုိ႕ကုိ(၀တၳဳထဲတြင္)ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္ေစပါသည္။


သူ႕ကေလာင္ေအာက္တြင္ကၽြန္မကိုလည္းသက္သာခြင့္မေပးပါ။ကၽြန္မေယာက်ားႏွင့္ကၽြန္မတုိ႕သည္

ရုပ္ေသးရုပ္မ်ားပမာရူမ၀မဂၢဇင္း၏စာမ်က္နွာမ်ားေပၚသို႕ဆဲြေခၚသြားသည္။စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားက

လည္းအလြန္ႏွစ္သက္ၾကသည္။သူ႕ကေလာင္ေအာက္တြင္ကၽြန္မတုိ႕သည္အမ်ဴိးစုံေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရပါသည္။”


Friday, February 5, 2010

CRITICS ON THE BOOK - - DECEMBER 2009 ISSUE OF PADAUKPWINTTHIT

CRITICS ON THE BOOK - - DECEMBER 2009 ISSUE OF PADAUKPWINTTHIT

ပိေတာက္ပြင့္သစ္ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ မဂၢဇင္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီးစာဖတ္သူမ်ားထံမွေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားကုိ

ေမးေဘာက္စ္မွလက္ခံရရွိခဲ့ပါသည္။တခ်ဴိ႕ကေတာ့ႏွဴတ္ျဖင့္ပင္ေျပာဆုိတာေတြၾကားလုိက္ရပါသည္။

ေျပာသူမ်ားမွာမိသားစုသဖြယ္ေဒၚခင္မ်ဴးိခ်စ္မိသားစုကုိအလြန္ခ်စ္ခင္ေသာသူမ်ားျဖစ္၍သူတို႕စဥ္းစား

ေျပာဆုိခ်က္မ်ားမွာသာမန္ပင္မစဥ္းစားလုိက္မိသည္မ်ားျဖစ္ေန၍စုစည္းကာမွတ္သားထားလုိက္မိပါ

သည္။ထုိမွတ္ခ်က္မ်ားကုိတင္ျပလုိက္ျခင္းသည္ပင္စာဖတ္သူမ်ား၏သေဘာထားအၾကံဥာဏ္မ်ားကုိ

ခံယူမိသည့္သေဘာဟုေတြးဆမိပါသည္။တခ်ဴိ႕ကမညွာမတာပင္ေျပာၾကပါသည္။တခ်ဴိ႕ကမေက်မနပ္ပင္

ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ေနာက္က်ရင္ဒိထက္ပုိေကာင္းေအာင္ပုိျပည့္စုံေအာင္လုပ္ဖုိ႕သာစီစဥ္သူမ်ားကုိတုိက္တြန္း

ရေပမည္။ေကာင္းတဲ့အခ်က္ေတြလည္းပါေတာ့ပါပါသည္။အဲဒါေတြေတာ့ခ်န္ထားလုိက္ပါရေစ။

- ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္မ်က္ႏွာဖုံးကုိဓါတ္ပုံအတုိင္းထည့္ရင္ပုိေကာင္းပါမယ္။ဂရစ္ဖစ္သုံးတယ္ဆုိတာ

ဓါတ္ပုံကပ်က္ဆီးေနမွ၊ဒါမွမဟုတ္လူပုဂၢဳိ္လ္ရဲ႕အသက္အရြယ္အရေတာ္ေတာ္အၾကည့္ရဆုိးေနမွ

သာဂရပ္ဖစ္သုံးပါတယ္။ဆရာမၾကီးဓါတ္ပုံကေရာ၊အသက္အားျဖင့္ေရာၾကည့္ေကာငး္ေနတာပဲ။

- အတြင္းကေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္အတၳဳပတၱိမွာေမြးခ်င္းအေရအတြက္၅ေယာက္မဟုတ္လား။၃ေယာက္ျဖစ္

ေနပါတယ္။အတြင္းကစာမူအရစဥ္းစားၾကည့္တာပါ။(ဟုတ္ပါသည္။၅ေယာက္ပါ)

- အတြင္းဓါတ္ပုံကစာေရးဆရာၾကီးအိခ်္ဂ်ီ၀ဲလ္ႏွင့္စာေရးဆရာမ်ားစုရုိက္ထားတဲ့ဓါတ္ပုံကေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္

ထုိင္ေနေသာဘက္ျခမ္းမပါလာတာေတာ္ေတာ္ဆုိးပါတယ္။ရွာၾကည့္တာမေတြ႕လုိ႕သူမ်ားေျပာမွသိပါတယ္။

အဲဒီဓါတ္ပုံကိုအခုလိုတ၀က္မဟုတ္ပဲစာမ်က္ႏွာအျပည့္ထည့္လုိက္ရင္ပုိေကာင္းမွာေပါ့။

- ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္အေၾကာင္းအမွတ္တရဆိုျပီးစာေရးဆရာမၾကီးေရးတဲ့မူရင္းအဂၤလိပ္စာေဆာင္းပါးစာမူ

တစ္ခုမွပါမလာပါ။တကယ္ဆုိအဂၤလိပ္လုိေရးတဲ့အခ်က္ကတျခားေသာသူမ်ားႏွင့္မတူတဲ့ထူးျခားခ်က္မဟုတ္

ပါလား။

- ဆရာမၾကီးအထူးစာအုပ္အျဖစ္ထြက္ရွိလာတာကုိၾကိဳဆုိပါတယ္။ဒါေပမယ့္အဂၤလိပ္လုိစာမူထည့္သင့္ပါ

တယ္။အရင္ဆုံးဘာေရြးထည့္သလဲဆိုျပီးရွာၾကည့္မိပါတယ္။ဒါ့အျပင္ဆရာမၾကီး၏ဗမာလိုမူရင္းလက္ရာ

တစ္ခုမွမေတြ႕ပါ။တစ္ခုေလာက္ျဖစ္ျဖစ္တစ္မ်က္ႏွာျဖစ္ျဖစ္ထည့္သင့္တာေပါ့။

-ဆရာမၾကီးအေၾကာင္းေရွ႕ဆုံးကအတၳဳပတၱိထဲမွာ Colourful Burma ဆုိတာမေတြ႕ပါ။ဘာလုိ႕မျပည့္မစုံ

ျဖစ္ေနရတာပါလဲ။တကယ္ဆုိျပည့္ျပည့္စုံစုံပါသင့္ပါတယ္။

-ဆရာမၾကီးအမွတ္တရစာအုပ္မွာဓါတ္ပုံထဲကစာေရးဆရာမ်ားအမည္ကုိထည့္ေပးသင့္ပါတယ္။

ဥပမာ-ေအးရိပ္သာေရွ႕ကစုရုိက္ထားတဲ့ပုံမွာဆုိရင္စာေရးဆရာေတြအမည္မ်ားကုိထည့္ေပးရင္သိပ္

ေကာငး္မွာပဲ။


Saturday, January 30, 2010

Harvest Festival in Many Places

ရပ္ကြက္ျမိဳ႕ရြာအႏွ႕ံမွာေတြ႕ျမင္ရေသာထမနဲထုိးပဲြမ်ားႏွင့္ေရႊတိဂုံဘုရားရင္ျပင္ထမနဲကပ္လွဴၾက၊ခုိကေလးမ်ား

နားခုိၾကပုံမ်ားကုိအမွတ္တရတင္ဆက္လုိက္ပါသည္။
















Friday, January 29, 2010

Harvest Festival - 2010

ထမနဲမ်ားကုိဒယ္ေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ထုိးပဲြၾကီးကုိေရႊတံဂုံဘုရားမွာေတြ႕လုိက္ရပါသည္။

တၾကိမ္လွ်င္ဒယ္ ၆ ဒယ္ခ်ကာမရပ္မနားစုေပါင္းထုိးလုိက္ၾကတာကိုအခ်ိန္ပိုင္းအတြင္းမွာေတြ႕လုိက္

ရသည္မ်ားကုိမွတ္တမ္းတင္မိပါသည္။




တဒယ္ကဆီအိုးႏွင့္ျပင္ဆင္ေန၊တဒယ္ကဖက္ရြက္မ်ားဖုံးကာရလုျပီ။တဒယ္ကႏွမ္းမ်ားေျမပဲမ်ားျဖင့္

ၾကဲခ်ေနခ်ိန္မွာတဒယ္ကေနာက္ဆုံးအဆင့္ထုိးကာနွယ္ကာျဖင့္။တဒယ္ကေကာက္ညွင္းဆန္မ်ားထည့္

ဖုိ႕အလွည့္ေစာင့္ေနစဥ္တဒယ္ကထမနဲရလုိ႕ခ်ေနၾကျပီ။ရလာေသာတမနဲမ်ားကုိပရိသတ္မ်ားက

ေစာင့္ေနကာသယ္ယူမည့္သူမ်ားကလည္းသူ႕အလွည့္နွင့္သူ။တခ်ိဴ႕ကထမနဲမ်ားကုိကိုယ့္အိုးထဲ

ထည့္ကာသယ္ယူသြားေတာ့တခ်ဴိ႕ကကိုယ့္အလွည့္မေ၇ာက္ေသးလုိ႕ျမက္ခင္းေပၚလက္ဘက္ရည္

ေလးေသာက္ကာေစာင့္ဆုိင္းေနၾက။သည္လုိျမင္ကြင္းကေတာ့တကယ့္ကိုလွဴပ္လွဴပ္ရွားရွားပါပဲ။

ဘယ္သူမွမအားရ။ပရိသတ္မ်ားကေတာ့ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ဘုရားတက္ဖူးၾက။

ဒါ..၂၀၁၀ ရဲ႕ထမနဲပဲြပါပဲ။











Saturday, January 23, 2010

100th Anniversary of Shumawa U Kyaw’ Book Review

ရူမ၀ဦးေက်ာ္ႏွစ္တစ္ရာျပည့္စာအုပ္


ရူမ၀ဦးေက်ာ္ႏွစ္တစ္ရာျပည့္စာအုပ္ေလးကိုရူမ၀မိသားစုမွေမြးေန႕အမွတ္တရေန႕ကပရိသတ္မ်ားကုိ

လက္ေဆာင္ေပးခဲ့ေလသည္။

ထုိစာအုပ္ေလးတြင္၁၉၁၀ခုႏွစ္ဇန္န၀ါရီလ၁၀ရက္ေန႕ဖြားရူမ၀ဦးေက်ာ္၏

ႏွစ္တရာျပည့္အမွတ္တရအျဖစ္ေဆာင္းပါးမ်ား၊

ရူမ၀ဦးေက်ာ္အေၾကာင္းကုိေရးသားေပးၾကေသာစာေပပညာ

ရွင္မ်ား၏ေဆာင္းပါးမ်ား၊ရူမ၀ဦးေက်ာ္၏ရူမ၀စာအုပ္သမုိင္းေၾကာင္းဓါတ္ပုံမ်ား၊ပန္းခ်ီမ်ား၊ရုပ္ရွင္ကား

ဓါတ္ပုံအမွတ္တရမ်ား၊ရူမ၀ဦးေက်ာ္ကိုယ္တုိ္င္ေရးသားေသာစာေပမ်ား၊ကုိယ္တုိင္ေရးသားေသာေတး

သီခ်င္းမ်ား၊မိသားစုရင္တြင္းအမွတ္တရမ်ားကုိလြမ္းေမာဖြယ္ေတြ႕လုိက္ရပါသည္။


ထုိစာအုပ္တြင္စာေရးဆရာမၾကီးေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္အဂၤလိပ္လုိေရးသားထားေသာ

Shumawa U Kyaw(A Tribute)ပါ၀င္ပါသည္။

ထုိေဆာင္းပါးတြင္ရူမ၀ဦးေက်ာ္၏ေကာင္းမြန္ေသာစိတ္ထား၊ေစတနာ၊

ေမတၱာ၊ရူမ၀မဂၢဇင္းတြင္ကေလာင္သစ္မ်ားကိုေမြးဖြားေပးပုံမ်ား၊ရုပ္ရွင္ေလာကတြင္သရုပ္ေဆာင္သစ္

မ်ားကုိမိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပုံမ်ား၊သူ၏ေအးေဆးတည္ညိမ္ညိမ္းညိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနထုိင္တတ္သူတစ္ေယာက္

ျဖစ္ပုံမ်ားကုိဆရာမၾကီးကႏွေမ်ာတသစြာေရးသားထားသည္ကုိခံစားဖတ္ရူလုိက္ရပါသည္။ထုိေဆာင္း

ပါးကုိ၂၀၀၉ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ လ အမွတ္၂၀၃ အေတြးအျမင္မဂၢဇင္းတြင္ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္းမွေန၍

ရူမ၀ဦးေက်ာ္အမွတ္တရ အမည္ျဖင့္ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။


တခ်ိန္ကအမွတ္တရပုံရိပ္မ်ား၊သမိုင္းမွာေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာထူးျခားေသာပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္၏

အေၾကာင္းအေသးစိတ္မ်ားကုိထုိစာအုပ္ေလးမွသိခြင့္ပညာယူခြင့္အားက်ခြင့္ရလုိက္ျခင္းသည္ပင္

စာဖတ္ရတဲ့အရသာေလးတစ္ခုအျဖစ္တင္ျပလုိက္ရေပသည္။


Saturday, January 16, 2010

Read for Pleasure - The Picture of Dorian Gray

ဂ်ဴနီယာ၀င္းေရးသားေသာ Reading for Pleasure! ေပ်ာ္ဖို႕အတြက္စာဖတ္ပါ ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္

လစဥ္ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျမန္မာသစ္ မဂၢဇင္းတြင္ ၂၀၀၉ခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွစတင္၍ဖတ္ရူႏုိင္ျပီျဖစ္ပါ

သည္။ထုိေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ပါရွိခဲ့ေသာေရြးခ်ယ္ေပးထားေသာစာအုပ္မ်ားကုိေဖာ္ျပလ်က္ရွိရာယခု

ေဖာ္ျပေသာစာအုပ္မွာ ၈အုပ္ေျမာက္ျဖစ္ပါေၾကာင္းကုိသတင္းပါးလုိက္ရပါသည္။

The Picture of Dorian Gray

Oscar Wilde (Irish)

1850 – 1900

First Published – 1890

Others-The Canterville Ghost, The Happy Prince and Others Tales

အႏုပညာသမား Lord Henry Wotton ၊ ပန္းခ်ီဆရာ Basil Hallward ႏွင့္ငယ္ရြယ္ကာရုပ္ရည္ေခ်ာေမာ

သူ Dorian Gray(ဒိုရီရန္ ဂေရး)ဟူေသာသူငယ္ခ်င္း၃ေယာက္ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။

အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကုိတြန္းလွန္၍မိမိ၏ႏုပ်ဴိေခ်ာေမာမူကုိတည္ျမဲလုိေသာဒုိရီရန္သည္သူ၏၀ိဥာဥ္ကုိေရာင္း

စားလုိက္သည္။သူ၏ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဴိမူသည္တည္ျမဲ၍ Basil ေရးဆဲြေပးေသာသူ၏ပုံတူသည္သူ႕ကုိယ္စား

အုိမင္းရင့္ေရာ္လ်က္ရွိသည္။ပန္းခ်ီဆရာBasil၏ေနအိမ္မွာထားရွိေသာအီဂ်စ္ဘုရင္မBast၏တန္ခုိးေၾကာင့္

ဒုိရီရန္၏ဆႏၵျပည့္သြားရသည္။

ေနာက္၁၈ႏွစ္ၾကာဒုိရီရန္သည္လန္ဒန္ျမိဳ႕ၾကီး၏အနိမ့္က်ဆုံးလူေနမူပတ္၀န္းက်င္ထဲမွာရွိရွိသမွ်ျပစ္မူမ်ားကို

က်ဴးလြႏ္လ်က္နစ္မြန္းရွင္သန္ေနထုိင္ခဲ့သည္။ထုိ႕ျပင္ဒုိရီရန္သည္သူ႕အေပၚမ်ားစြာၾသဇာသက္ေရာက္လ်က္

ရွိေသာလွည့္စားမူမ်ားစြာျဖင့္ဖိအားေပးခဲ့သည့္သူငယ္ခ်င္း Lord henry Wotton ၏လႊမ္းမုိးမူမ်ားစြာခံခဲ့ရသည္။

သူက်ဴးလြန္ခဲ့ေသာျပစ္မူေတြထဲမွာတခ်ိ္န္ကခ်စ္ခဲ့ဖူးသည့္ကေခ်သည္မေလးSibyl Vane မိမိကုိယ္ကုိသတ္ေသ

သြားျခင္းပါ၀င္သည္။Sibyl ၏အကုိကလက္စားေျခဖုိ႕ဒုိရီရန္ကုိမရပ္မနားရွာေဖြခဲ့သည္။ သုိ႕ေသာ္

ေသနပ္ပစ္ပဲြတစ္ခုမွာမေမွ်ာ္လင့္ပဲေသဆုံးသြားရသည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ဒုိရီရန္ေခါင္းခဲေနေသာစုိးရိမ္မူက

ေလ်ာ့က်သြားသည္။

ေနာက္ပုိင္းတြင္ဒုိရီရန္သည္သက္ေသျဖစ္ေနေသာသူ႕ရုပ္ပုံပန္းခ်ီကားေရးဆဲြသူပန္းခ်ီဆရာBasil

ကုိသတ္ပစ္လုိက္ကာအေလာင္းကိုသူ႕မိတ္ေဆြတစ္ဦးအားျခိမ္းေျခာက္၍အစအနမက်န္ေအာင္ေဖ်ာက္

ဖ်က္ခုိင္းခဲ့သည္။လန္ဒန္ကသူ႕အပုိင္အျမင့္ဆုံးအခန္းတစ္ခုမွာပန္းခ်ီကားကုိလ်ဴိ႕၀ွက္စြာျဖင့္ေသာ့ခတ္

ပိတ္ထားခဲ့သည္။

သူ႕ဘ၀ကိုဤသုိဆက္လက္ရွင္သန္ေနရင္းျဖင့္ဘာမွမရွိေသာသူ႕ဘ၀၊သူ႕ကုိအုပ္မိုးေနေသာမေကာင္းဆိုး၀ါး

လုပ္ရပ္ေတြကုိတျဖည္းျဖည္းသေဘာေပါက္နားလည္လာရသည္။သူလန္ဒန္သုိ႕ျပန္လာျပီးသူ၏ေၾကာက္စရာ

အုိမင္းေနေသာပုံတူပန္းခ်ီကားကုိမုန္းတီးေတာ္လွန္လုိစိတ္ျဖင့္ဓါးျဖင့္ထုိးခဲ့သည္။ဒုိရီရန္သည္သူ႕သူငယ္ခ်င္း

ပန္းခ်ီဆရာ Basil ထုိးခဲ့ေသာဓါးျဖင့္ပန္းခ်ီကားထဲကသူ႕ပုံတူႏွလုံးသားကုိထုိးစုိက္စဥ္မွာသူရင္ထဲကႏွလုံးသား

သည္ဓါးခ်က္ကုိခံစားမိကာၾကမ္းျပင္ေပၚလဲက်ေသဆုံးသြားေလသည္။ထုိအခ်ိန္မွာပင္သူ႕မ်က္ႏွာႏွင့္သူ႕

ကိုယ္ခႏၵာသည္သူဖုံးကြယ္ထားေသာက်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ျပစ္မူမ်ားေပၚလာကာအုိမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းသုိ႕ေရာက္ရွိ

၍ပန္းခ်ီကားထဲကသူကားလြန္ခဲ့ေသာ၁၈နွစ္ကႏုပ်ဴိေသာရုပ္သြင္အျဖစ္ေျပာင္းသြားေလေတာ့သည္။

ဒုိရီရန္၏အိမ္ေဖာ္သည္အခန္းထဲတြင္အလြန္အရုပ္ဆုိးအက်ဥ္းတန္လွေသာအေလာင္း၊၀မ္းဗုိက္မွာစုိက္

ေနေသာ ဓါးတစ္လက္ႏွင့္အသကမ၁၈ႏွစ္အရြယ္ႏုပ်ဴိေခ်ာေမာေသာဒုိရီရန္၏ပုံတူပန္းခ်ီကားကုိ

ေတြ႕ရွိခဲ့ပါေတာ့သည္။

မွတ္ခ်က္။

ေအာ္စကာ၀ုိင္းလ္အားစိတ္တစဆန္ကာသဘာ၀မက်ေသာဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ေ၀ဖန္ခံခဲ့ရသည္။

သုိ႕ေသာေအာ္စကာ၀ုိင္းလ္၏အေရးအသားသည္အႏုပညာဆန္ကာယုတၱိေဗဒသေဘာတရားမ်ားပါ၀င္

သည္ဟုဆုိရပါမည္။

၁၉၄၅တြင္ရုပ္ရွင္အျဖစ္ရုိ္က္ကူးခဲ့ရာဒုိရီရန္အျဖစ္Hard Hatfield ၊Lord Henry အျဖစ္ George Sanders

Sibyl Vane အျဖစ္ Angela Lansburg ကသရုပ္ေဆာင္သည္။ထုိကားသည္ဓါတ္ပုံကင္မရာဖလင္အျဖဴအမဲ

အေကာင္းဆုံးဆုႏွင့္အေကာင္းဆုံးဇာတ္ပုိ႕မင္းသမီးဆုရခဲ့သည္။ထုိ႕ျပင္မင္းသမီးသည္ထုိႏွစ္မွာပင္အေကာင္း

ဆုံးဇာတ္ပုိ႕မင္းသမီးေရႊကမာၻလုံးဆုကုိထုိကားမွာပင္ရရွိခဲ့ရာ Angela သည္တႏွစ္ထဲဆုနွစ္ဆုခ်ိ္တ္ခဲ့သူအျဖစ္

မွတ္တမ္းတင္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။၂၀၀၆တြင္ထုိကားကုိထပ္မံရုိက္ကူးခဲ့ရာဒိုရီရန္အျဖစ္မင္းသား David

Gallagheri ကသရုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ျမန္မာျပည္တြင္The Picture of Dorian Gray ကုိမင္းသား၀င္းဦးႏွင့္

ရုိက္ကူးဖုိ႕ၾကိဴးစားခဲ့ရာအေကာင္အထည္မေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ဟုၾကားဖူးသည္။တကယ္သာ၀င္းဦးႏွင့္ရုိက္ျဖစ္ခဲ့ရင္

ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲဟုသာစိတ္ကူးျဖင့္ပုံေဖာ္ၾကည့္ခဲ့မိပါေတာ့သည္။