Sunday, May 3, 2009

Selected Article - 63

ေခါင္းစဥ္မဲ့စာတမ္း

ဂ်ဴနီယာ၀င္း

နာဂစ္မုန္တုိင္းႏွစ္ပတ္လည္ (ေမလ ၂-၃ ၂၀၀၈)

ဂ်ဴနီယာ၀င္း၏ ၆၃ ပုဒ္ေျမာက္ အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါး - အမွတ္ ၂၀၀ အေတြးအျမင္ မွ

နာဂစ္မုန္တုိင္းၾကီးေၾကာင့္ ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္သုိ႕ ရုတ္တရက္ေရာက္သြားၾကရွာေသာ ဧရာ၀တီတုိင္းမွ ရြာသာမ်ားထံသုိ႕ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် သြားေရာက္လွဴဒါန္းဖို႕ အခြင့္အေရးရခဲ့ဖူးသည္။ မအူပင္ က်ဴိက္လတ္ ဖ်ာပုံရွိ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားသုိ႕ မိတ္ေဆြအခ်ဴိ႕ႏွင့္ လုိက္ပါခြင့္ရခဲ့တုန္းက ကၽြန္မစိတ္ကူးႏွင့္ ၾကိဳတင္ေတြးကာ ေက်နပ္ခဲ့မိသည္။

ထုိခရီးတုိကေလးကို မသြားခင္မွာ လုိအပ္သည္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ရင္း လွဴဒါန္းဖုိ႕ေဆး၀ါး၊ အ၀တ္အစားမ်ားကုိ စုေဆာင္းခဲ့သည္။ ကိုယ္တုိင္ကုိယ္က် မသြားျဖစ္ခင္တုန္းကေတာ့ တစ္ဆင့္လွဴရေသာစိတ္ႏွင့္ မတူတာ ေသခ်ာသည္။ ခုေတာ့ ကၽြန္မ၏ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကင္မရာေလးျဖင့္ ခရီးမွတ္တမ္းတင္ရမည္။ သူမ်ားေျပာတာ ၾကားဖူးရုံသက္သက္သာ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္ အခုအခါမွာျဖင့္ ကုိယ္ေတြ႕ၾကံဳရမည့္အေရး ေတြးကာ စိတ္ကူးယဥ္ ေပ်ာာ္ေနခဲ့မိပါသည္။

မနက္အေစာၾကီး ထကာ စတင္ထြက္ခဲ့ၾကျပီး အခ်ိန္တုိတုိႏွင့္ပင္ မအူပင္သုိ႕ေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဒုကၡသည္စခန္းေတြ စစခ်င္း ပက္ပင္းေတြ႕စဥ္ကပင္ ကၽြန္မ၏စိတ္ကူးမ်ားသည္ ေလမွ လြင့္စင္ ေပ်ာက္ျပက္ခဲ့ရသည္ကုိ အခုမွပင္ စာလုံးမ်ားျဖင့္ ေရးခ်ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားကုိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀င္း၊ ဘုရားေက်ာင္း၀င္းႏွင့္ ခန္းမမ်ားတြင္ ေနရာခ်ထားသည္။ ဟုိင္းၾကီးကၽြန္း၊ ဘုိကေလး၊ လပြတၱာ စေသာ ေဒသမ်ားရွိ ေက်းရြာမ်ားက ဒုကၡသည္မ်ားကို ၎တုိ႕၏ ရင္ဘတ္တြင္ ကပ္ျပားေလးမ်ား ခ်ိတ္ေပးထားသျဖင့္ ဘယ္ရြာဘယ္ေဒသဆုိသည္ကုိသိႏုိင္ၾကသည္။ကေလးမ်ား၊ကုိယ္၀န္သည္မ်ား စသည္ျဖင့္ စုေပါငး္ကာေနထုိင္ၾကရသည္။အလွဴရွင္မ်ားကအလ်င္လုိလွ်င္ေလာ္စပီကာျဖင့္အိမ္ေထာင္ဦးစီးမ်ား ေနရာလာယူပါ ဟူေသာ ေအာ္သံကုိ ဦးစြာ ၾကားရပါသည္။

အိမ္ေထာင္ဦးစီးမ်ားသည္ အမ်ဴိးသားတစ္ဘက္၊ အမ်ဴိးသမီးတစ္ဘက္ျဖင့္ ေနရာယူကာ ခန္းမအလယ္တြင္ ထုိင္ေနၾကရသည္။ ကၽြန္မသည္ ထုိျမင္ကြင္းကုိ စတင္ျမင္လုိက္ရသည့္အခ်ိန္တြင္ပင္ ကၽြန္မစိတ္မ်ား ေလးလံသြားရပါသည္။

အိမ္ေထာင္ဦးစီးမ်ားတြင္ အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္သူမ်ားလည္း ပါသည္။ အဲဒါ မဆန္းပါ။ ထုိအထဲတြင္ အသက္ ၁၈ ၊ ၂၀ ႏွစ္ အရြယ္ ကေလးေတြ ပါသည္။ ဒီအရြယ္ကေလးေတြက အိမ္ေထာင္ဦးစီး ျဖစ္ေနၾကသည္။ သူတုိ႕မိဘေတြ၊ အဖုိးအဖြားေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္လို႕လဲ ဟု ကၽြန္မ မေမးရက္ပါ။ ကုိယ့္ထက္ အသက္အရြယ္ၾကီးသူေတြ ၾကမ္းေပၚထုိင္ကာ ေစာင့္ဆုိင္းေနၾကရသည့္အျဖစ္ကိုလည္း ကၽြန္မ မၾကည့္ရက္ပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ အဲဒါလွဴဒါန္းမည့္သူေတြအတြက္ လက္ထဲ အေရာက္ လွဴဒါန္းဖုိ႕ အဆင္ေျပဆုံးျဖစ္လိမ့္မည္။

ဓါတ္ပုံေတြ ရုိက္လုိက္မဟဲ့ ဟု ဟန္ျပင္ခဲ့ေသာကၽြန္မသည္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူတုိ႕ေလးေတြေရွ႕ ဓါတ္ပုံရုိက္ဖုိ႕ အားနာေနခဲ့မိသည္။ ဒုကၡေရာက္ေနရသည့္အထဲဓါတ္ပုံအရုိက္ခံေနရ သည့္အျဖစ္ကို ကၽြန္မ ကုိယ္ခ်င္းစာမိကာ ကုိယ့္စိတ္ၾကိဳက္ မရုိက္ျဖစ္ခဲ့သည္ကုိ အခုမွပင္ ၀န္ခံရပါေတာ့မည္။

ေန႕လည္ထမင္းစားခ်ိန္ႏွင့္ တုိးေသာ ဒုကၡသည္စခန္းတစ္ခုတြင္ေတာ့ ရြာသူရြာသားမ်ားကုိ အုိးၾကီးတစ္ခုထဲ ခ်က္ထားေသာ ထမင္းႏွင့္ ငါးေသတၱာဟင္းမ်ားကို အလွည့္က် ေပးေ၀ေနၾကသည္။ ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ၏ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာေလးကုိျပင္ကာ လူအုပ္နားသုိ႕ တုိးသြားပါသည္။

ကၽြန္မကုိျမင္ေသာသူတုိ႕က ကုိယ္မ်ားကုိရို႕၍ လမ္းဖယ္ေပးၾကပါသည္။ သူတုိ႕လက္ထဲတြင္ ပန္းကန္ျပားအလြတ္မ်ား ကုိင္ထားၾကသည္။ ထမင္းႏွင့္ ဟင္းခတ္ေပးတာကို ေစာင့္ေနၾကသူေတြေပါ့။ သူတုိ႕ေလးေတြက ကၽြန္မႏွင့္ရြယ္တူေတြ၊ ကုၽြန္မအကုိေတြ၊ ကၽြန္မေမာင္ အရြယ္ေတြ၊ ညီမအရြယ္ေတြ၊ သူတုိ႕ေလးေတြက ဒီထမင္း ဒီဟင္းကုိ အခုလုိ ေစာင့္ဆုိင္းကာ အလွည့္က် စားေသာက္ေနရသည့္အျဖစ္ကုိ ကၽြန္မမွာ ဓါတ္ပုံရုိက္ဖုိ႕အေရး လက္ေႏွးခဲ့ရျပန္ပါသည္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္မ ထုိေနရာမွာ တစ္ပုံပင္ ေသခ်ာမရခဲ့ပါ။ ခ်က္ျခင္း ရုိက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ တစ္ပုံမွာ ၀ါး သြားပါသည္။ ျပန္ရုိက္ခ်င္စိတ္လည္း မရွိပါ။ အားနာစိတ္ႏွင့္ တိတ္တိတ္ကေလး ေနမိပါသည္။

ထုိခန္းမထဲမွာ အရြယ္စုံ၊ လူစုံ အထုတ္အပုိးမ်ားျဖင့္ ေနရာယူ နားေနၾကပါသည္။ ကေလးေတြကေတာ့ ေပွ်ာ္ရႊင္စြာ ကစားေနၾကပါသည္။ ကိုယ္၀န္သည္ေတြ မနညး္ပါ။ ေဆးရုံမွ မနက္ကမွ ဆင္းလာသည္ဆိုေသာ အသက္ သုံးႏွစ္အရြယ္ ကေလးေပါက္စနကေလးကုိ သူ႕မိခင္ ကုိယ္၀န္ေဆာင္က ထိန္းေနတာကိုလညး္ ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္မ ခရီးေဆာင္အိတ္ထဲမွ အ၀တ္အစားမ်ားကုိ ထုတ္ေပးဖုိ႕ကုိပင္ ကၽြန္မ ခ်ီတုန္ခ်တုန္ ျဖစ္ေနသည္။ သူတုိ႕၏မ်က္ႏွာမ်ားမွာ သူတုိ႕ဖာသာ သူတုိ႕ ရပ္တည္ေနႏုိ္င္ခဲ့ၾကသူေတြမွန္း သိသာလွသည္။ ခပ္ေအးေအးပင္ သူတုိ႕ဖာသာ ထုိင္ နားေနၾကဟန္သာ ရွိသည္။ ကၽြန္မကို လာစကားေျပာေသာ အမ်ိဴးသမီးကေလးတစ္ခ်ဴိ႕ႏွင့္ စကားျပန္ေျပာရင္း ထမီေတြ၊ အတြင္းခံေတြပါေၾကာင္း လုိအပ္က ေပးခ်င္ေၾကာင္း စ ေျပာမိပါသည္။ ထုိအခါမွ သူတုိ႕ေလးေတြမွာ ၀မ္းသာအားရ မ်က္ႏွာမ်ား ေပၚလာကာ ကၽြန္မ၏အလွဴလည္း အထေျမာက္ခဲ့ရပါသည္။

ထုိေန႕က ေနက အလြန္ ပူျပင္းလွပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႕အဖဲြ႕သည္ ေခၽြးတစ္လုံးလုံးၾကားမွာပင္ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆားႏွင့္ အုိးမ်ားကုိ သယ္ၾက၊ ခ်ၾကနွင့္ ေျခကုန္လက္ပန္းက်သည့္တုိင္ မနားခဲ့ၾကရပါ။ သူတို႕ေလးေတြႏွင့္ ေမးျမန္းဖို႕၊ စကားေျပာဖုိ႕၊ အားေပးစကားေျပာဖို႕ ဆုိတာ အမွန္ေတာ့ စိတ္ကူးထဲမွာသာ ရွိေနခဲ့သည္။ သူတုိ႕မ်က္ႏွာမ်ား သူတုိ႕ဘ၀မ်ားကုိ အေ၀းမွပင္ ေငးေမာရင္း ကၽြန္မ အေမာေျဖခဲ့ရသည္ကို အခုမွပင္ ရင္ဖြင့္လုိက္မိပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္မလက္ထဲမွတစ္ဆင့္ လွဴေသာ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ငပိအုိးမ်ားကုိ လက္ခံယူေသာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးဦးၾကီးတစ္ေယာက္က

“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစကြယ္။ လုိရာဆႏၵ ျပည့္၀ပါေစ သမီးရယ္ …” ဟု ရုိရိုေသေသျဖင့္ ကၽြန္မမ်က္ႏွာကို ျပဳံးကာၾကည့္၍ ေသေသခ်ာခ်ာ ဆုေတာင္းေပးေနတာကို ကၽြန္မကုိယ္ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရစဥ္က ကၽြန္မစိတ္မေကာင္းစြာျဖင့္ ႏႈတ္ ဆြံ႕အ ခဲ့ရသည္ကို ကၽြန္မ အခုမွ အားမလို အားမရ ျဖစ္ေနရပါသည္။

ေၾသာ္ … အဲဒီလုိ ကိုယ္တုိင္ကုိယ္က် လွဴဖုိ႕အေရးမွာ အသဲေတာ ့ေတာ္ေတာ္မာရေပမည္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရ၊ မ်က္ရည္၀ဲရ၊ ရင္နာရ၊ အားနာရ ႏွင့္သာဆုိလွ်င္ ကၽြန္မတစ္ေနရာတည္းမွာ တစ္ေနကုန္ ရျပန္လိမ့္မည္။ အလုပ္လည္း တြင္ေတာ့မည္ မထင္။

ဖြင့္ထားေသာ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားသုိ႕ တက္ခ်ည္ ဆင္းခ်ည္ ကူးခ်ည္ သန္းခ်ည္ ႏွင့္ ကၽြန္မ ရန္ကုန္မွာစီးဖုိ႕ေၾကာက္ရြ႕ံခဲ့ေသာ ေနာက္ဖြင့္ဘတ္စကားၾကီးေနာက္မွာ ပစၥည္းေတြၾကားထဲ ခက္ခက္ခဲခဲ ထုိင္စီးခဲ့ရဖူးေလျပီ။ လမ္းၾကမ္းရင္ၾကမ္းသလို ေဆာင့္လုိက္ ယိမ္းလုိက္ျဖင့္ တစ္ကိုယ္လုံး ကိုင္ရုိက္ထားသလုိ နာက်င္ခဲ့ရေသာ္လည္း ရင္ထဲက စိတ္မေကာငး္ျဖစ္ရေသာ ဒဏ္ရာမ်ားကား လြယ္လြယ္ႏွင့္ ေမ့ေပ်ာက္ႏုိင္မည္မထင္။

ေလယာဥ္ပ်ံ လိုအျမန္ႏွဴန္းျဖင့္ လြင့္ပါးေနေသာ ကားေပၚမွာ တျခားလူေတြေတာ့ မသိ။ ကၽြန္မမွာ ဘုရားစာေတြသာ ရြတ္ေနမိပါသည္။ အျပန္ခရီးကေတာ့ ေခ်ာင္ခ်ိေနေသာကားေပၚမွာ အိပ္ငိုက္၍သာ ေနပါေတာ့သည္။ မၾကာမီ အိမ္မွာ တစ္၀ၾကီး ျပန္နားႏုိင္ေပမယ့္ သူတုိ႕ေလးေတြအေၾကာင္း ေတြးရင္း စာနာ ေနမိပါေတာ့သည္။

ခရီးစဥ္ တစ္ေလ်ာက္မွာေတာ့ ကၽြန္မ အမွတ္ရခဲ့ေသာေဒသတစ္ခုကေတာ့ က်ဴိက္လတ္က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးျဖစ္ပါသည္။ “က်ဴိက္လတ္ျမိဳ႕၊ အမွတ္ (၁) ရပ္ကြက္၊ သာသနေတာင္ပါလ နႏၵ၀င္ ပရိယတၳိ စာသင္တုိက္” ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ဘဲြ႕အမည္မွာ ဆရာေတာ္ဦးေကာသံလ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ က်ဴိက္လတ္သားမ်ား၏ အခ်စ္ေတာ္ျဖစ္ပုံရပါသည္။ ရြာသားမ်ားက ဆရာေတာ့္ဆီ ကၽြန္မတုိ႕ကို တေပ်ာ္တပါး ေခၚသြားတာ ၾကည့္ပါေတာ့။

ဆရာေတာ့္ထံ ေရာက္လာၾကေသာ အလွဴရွင္မ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို မဲလိပ္မ်ား လိပ္၍ မုန္တုိင္းခံရြာသူရြာသားမ်ားကို မဲႏွိဴက္ေပးခုိင္းရတာ အလြန္၀ါသနာပါေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မိန္႕ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မသည္ လက္က်န္ အိမ္မွထည့္ေပးလုိက္ေသာ တုိက္ပုံအက်ီၤ၊ ခ်ည္ပုဆိုးမ်ားႏွင့္ အေပၚအက်ီခ်ည္ထည္ေလးမ်ား၊ မုန္႕ဘီစကြပ္မ်ား၊ ေဆး၀ါးမ်ားကုိ အကုန္အစင္ အဲဒီေန႕မွာ လွဴပစ္ခဲ့ျပီး ဆရာေတာ္က စုေပါင္းလွဴဒါန္းခဲ့ၾကေသာ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား ႏွင့္ အိုးမ်ားကို လက္ခံကာ သာဓုေခၚေပးပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းအျပင္ ေရာက္ေတာ့ ရြာသူရြာသားေတြ တေပ်ာ္တပါး လာ ႏႈတ္ဆက္ေနၾကသည္။ ကေလးေတြလည္း ပါသည္။ သူတုိ႕က အလွဴရွင္ေတြကို ေက်းဇူးတင္ ေနၾကသည္။ ဘုန္းဘုန္းက မဲလိပ္ေတြ ႏႈိက္ခုိင္းျပီး လွဴတာ စသည္ျဖင့္ ဆရာေတာ္က ၀မး္ပမ္းတသာ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာပါသည္။

အျပန္ခရီးမွာေတာ့ တစ္ကုိယ္လုံး ဖုန္မ်ား ေခၽြးမ်ား တလူးလူးနွင့္ ေတာ္ေတာ္ ညစ္ပတ္ေနၾကခ်ိန္တြင္ မိုးၾကီး ေလၾကီးႏွင့္ တိုးခဲ့ပါေသးသည္။ အျပန္ခရီး ေမွာင္နွင့္မဲမဲမွာေတာ့ မ်က္စိစင္း အိပ္ငိုက္သည္အထဲ ကၽြန္မမွာ ကားေျပာင္းစီးရျပန္သည္။ ထုိအထဲ ညေနစာ ထမင္းဘူးက ပါမလာျပန္ေသာေၾကာင့္ ဗုိက္ဆာတာကို မ်ဴိသိပ္ေနခဲ့ရပါသည္။ ကားရပ္ခုိင္းျပီး ေနာက္ကားမွာ က်န္ခဲ့ေသာထမင္းဘူးယူခုိင္းဖို႕လည္း ညေမွာင္ေမွာင္မွာ ေၾကာက္ျပီး မျပာရဲပါ။ ကားရပ္ခုိင္းဖို႕လည္း မျဖစ္နုိင္ပါ။

ထုိေန႕ည ဆယ္နာရီခဲြမွာ ကၽြန္မ အိမ္ျပန္ေရာက္ပါသည္။ ေမေမက ညေနစာ အသင့္ျပင္ထားေသာ္လည္း မစားႏုိင္ေတာ့ပါ။ အစာ လြန္သြားပါသည္။ ေခါင္းတစ္ခုလုံး ခဲျပီး မူးေနာက္ေ၀ေနသည့္ၾကားမွ ေမေမတုိ႕ကုိ ခရီးစဥ္ကုိ အတုိခ်ဴပ္ျဖင့္ ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ ထုိညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ႏွင့္ပင္ ကၽြန္မ အိပ္ရာ၀င္ ခဲ့ပါေတာ့သည္။

ေနာက္ေန႕ ညေနေစာင္းမွာေတာ့ က်ဴိက္လတ္မွဆရာေတာ္ၾကီးက ကၽြန္မဆီ ဖုန္းဆက္ပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႕ေပးလွဴခဲ့ေသာ ပစၥည္းမ်ား၏စာရင္း အတိအက်ကုိ အမိန္႕ရွိကာ ယခု အားလုံး လွဴျပီးေၾကာင္း၊ ရြာသူရြာသားေတြမွာေပ်ာ္လြန္းလုိ႕ ျမင္ေစခ်င္လုိက္တာ၊ သာဓုေခၚေစခ်င္လို႕ ဖုန္းဆက္တာ စသည္ျဖင့္ အမိန္႕ရွိပါသည္။ ကၽြန္မမွတဆင့္ အလွဴရွင္ ဒကာေတြ၊ ဒကာမေတြကုိလည္း ေျပာျပေပးပါ။ သာဓုေခၚပါ စသည္ျဖင့္ တဖြဖြ ေျပာပါသည္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကည္ႏူး၀မ္း ေျမာက္မိပါသည္။ ေပးလွဴသူနွင့္ လက္ခံသူၾကားတြင္ ဤမွ်ေလာက္ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းမွန္း ခံစားမိျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္မရုိက္ခဲ့သည့္ ဓါတ္ပုံမ်ားကို တစ္ပုံခ်င္း ျပန္ၾကည့္ရင္း အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မစိတ္ထဲ ဘယ္လုိခံစားရ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မ ဘယ္လုိေတြးေနရ၊ ကၽြန္မ မရုိက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဓါတ္ပုံမ်ားကုိပင္ ျပန္သတိရ၊ ျပန္ျမင္ေယာင္ရင္း အေတြးေတြ နယ္ခ်ဲ႕ေနမိပါသည္။ အဲဒီဒုကၡေတာထဲမွာ အမ်ဴိးသမီးေတြမ်က္ႏွာ သနပ္ခါးမျပက္တာ၊ ကေလးေတြမွာေတာင္ သနပ္ခါးဘဲၾကား လိမ္းထားတာ၊ ေတာ္ေတာ္ ခ်စ္စရာေကာင္းသည့္ ဓေလ့ေလးေတြ ေတြ႕ခဲ့ရေပသည္။ အမ်ဴိးသမီးငယ္ေလးေတြက ထမီပဲ ၀တ္ပါသတဲ့၊ စကပ္ေတြ ေဘာင္းဘီေတြလည္း မ၀တ္၊ မၾကိဳက္ၾကပါတဲ့။ ကၽြန္မ အလြန္ပဲ ေလးစားခဲ့ေသာ အက်င့္စရုိက္ကေလးေတြပဲ။

ဟုိ... ေနမေကာင္းသည့္ ကေလးေလး ဘယ့္နွယ္ ေနသလဲ မသိ။ မိဘ ႏွစ္ပါးစလုံး ေသဆုံးသြားသည့္ ကေလး ေပါက္စန ကေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာကေလးကို မေမ့ႏုိင္။ ကစားစရာအရုပ္ကေလးေတြကုိ ေဆာ့ကစားရင္း မိဘေပ်ာက္ေနရွာတဲ့ ကေလးေတြေရာ ဘယ္လုိမ်ား ေနမလဲ။ ဗုိက္ၾကီးသည္ေတြ အခုေလာက္ဆုိ မီးဖြားျပီးေရာေပါ့။ ဘယ္ေဆးရုံ၊ ဘယ္ေဆးခန္းမွာ ေမြးျပီး၊ ဘယ္လုိမ်ား ေန ေနၾကမလဲ။ ဟုိင္းၾကီးကၽြန္း ဘုိကေလးရြာေတြကုိ ျပန္မယ့္ ေကာင္မေလးေတြေရာ သူတုိ႔ရပ္ရြာ ေရာက္ၾကျပီလား။ ဒါနဲ႕ မိဘေပ်ာက္လုိ႕ မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႕ ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ လုိက္ရွာေနတဲ့မိန္းကေလးက ေရာ သူ႕မိဘေတြနဲ႕ ျပန္ေတြ႕ျပီလား။ မေတြ႕ရင္ ဘယ္လိုမ်ား ေနရွာမလဲ။ ကၽြန္မရင္ထဲက ေမးခြန္းေပါငး္မ်ားစြာသည္ အေျဖမဲ့စြာ ရွိေနဆဲ။

No comments: