Tuesday, October 24, 2017

မြန္တီခရစ္စတိုျမိဳ႕စားျကီးဝတၴုဳနွင့္ ရုပ္ရွင္ ကြာျခားမႈ ဂ်ဴနီယာ၀င္း



မြန္တီခရစ္စတိုျမိဳ႕စားျကီးဝတၴုဳနွင့္ ရုပ္ရွင္ ကြာျခားမႈ

ပန္းအလကၤာ၊ ၂ဝ၁ဝ၊ စက္တင္ဘာလ။

The Count of Monte Cristo (မြန္တီခရစ္တိုျမို့စားျကီး) ဟု အမည္ရိွေသာ ဝတဳၴုျကီးကို ျပင္သစ္စာေရးဆရာျကီး Alexandre Dumas (၁၈ဝ၂-၁၈၇ဝ) က ျပင္သစ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားခဲ့က ၁၈၄၄-၁၈၄၆ တြင္ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ဝတၴု၏ အမို်းအစားမွာ သမိုင္းဝင္၊ စြန့္စားခန္းနွင့္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္။ Dumas (ဂ်ဴးမား) သည္ 'မြန္တီခရစ္တို'ဟု အမည္တြင္ေသာ ကြ်န္း၏ အမည္ကို ျကားခဲ့စဥ္က ထိုကြ်န္းေနာက္ခံထားျပီး ဝတၴုတစ္ပုဒ္ေရးဖို့ စိတ္ကူးရခဲ့ေပသည္။ ဝတၴုထဲတြင္ ရတနာသိုက္၊ ေက်းဇူးရွင္၊ ေက်းဇူး ကန္းသူ၊ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ပံု၊ ရတနာသိုက္ရွာပံုေတာ္၊ လက္စားေခ်ျခင္းနွင့္ ရိုးသားအျပစ္ကင္းျခင္းမ်ားကို ဇာတ္ေကာင္ တစ္ခုစီတြင္ ေပၚလြင္ေအာင္ေရးသားထားသည္ကို ေတြ့ရသည္။

ဝတၴု၏ တည္ေနရာေဒသမွာ ေျမထဲပင္လယ္အရပ္က ျပင္သစ္အီတလီတို့မွာ အေျခခံထားသည္။ ခုနွစ္အားျဖင့္ ၁၈၁၅-၁၈၃၈ ျပင္သစ္လူဝီ- ဖိလစ္ဘုရင္အုပ္ခု်ပ္သည့္ေခတ္သို့ ဦးတည္လာသည့္ ကာလမတိုင္မီေလာက္ဟု ဆိုထားသည္။ ထိုကဲ့သို့ေသာ သမိုင္းဝင္ ေနာက္ခံ ဇာတ္ခံုျကီးကား စာအုပ္၏ အေျခခံအျမစ္မ်ားျဖစ္ေလသည္။ စြန့္စားခန္း ဝတၴုမ်ားကဲ့သို့ပင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ အမွန္တရား၊ လက္စား ေခ်မႈ၊ သနားျကင္နာျခင္း၊ ခြင့္လြတ္ျခင္းနွင့္ ေသဆံုးျခင္းတည္းဟူေသာ သေဘာတရားမ်ားက အဓိကစီးဝင္လ်က္ရိွပါသည္။

ထို့ျပင္ Dumasသည္ ျပင္သစ္စစ္ဗိုလ္ခု်ပ္နပိုလီယမ္-၁၊ ၁၈၁၅ ခုနွစ္ Elba ကြ်န္းမွ ထြက္ေျပးခဲ့ေသာ ခုနွစ္ကာလကို ေနာက္ခံယူ လ်က္ ဝတၴုဇာတ္လမ္းကို စထားပါသည္။ ဝတၴု၏ အဓိကဇာတ္ေကာင္ Edmond Dantes (အက္ဒ္မြန္ဒြန္တက္စ္) သည္ သေဘၤာအမႈထမ္း အျဖစ္ျဖင့္ တာဝန္မ်ား ျပီးဆံုး၍ Moidellillesဆိပ္ကမ္းသို့ ျပန္လာသည္။ ထိုသို့ျပန္လာခိ်န္တြင္ သူ့မွာ ကြယ္လြန္သြားသူကပၸတိန္ Leclere (လကလဲ) (နပိုလီယမ္-Napoleon-I ျပည္နွင္ခံထားရသူ နပိုလီယမ္စစ္ဗိုလ္ခု်ပ္ကို ေထာက္ခံသူ)မွ ေပးလိုက္ေသာ တာဝန္နွစ္ခုပါလာသည္။ တစ္ခုမွာ နပိုလီယမ္နွင့္အတူ Elbaကြ်န္းသို့ အပို့ခံလိုက္ရေသာ Marecheal Bertrand အတြက္နွင့္Elba ကြ်န္းမွ ပါရီရိွအမည္မသိေသာ သူထံ ပို့ရမည့္စာျဖစ္သည္။ ထိုအမည္မသိစာတစ္ေစာင္သည္ ဒြန္းတက္စ္ကို သစၥာေဖာက္အျဖစ္ စြပ္စဲြနိုင္ေသာ စာတစ္ေစာင္ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

Marseille ဆိပ္ကမ္းသို့ ေရာက္လာသူ ဒြန္းတက္စ္အတြက္ အေတြ့ခ်င္ဆံုးနွစ္ဦးအား ဖခင္ျကီးနွင့္ ခ်စ္သူ Mercedes (မာေဆးဒဲစ္) ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခိ်န္မွာ သူ့ကို မနာလိုသူမ်ား၏ အကြက္က်က်စီစဥ္ခဲပံုမ်ားကား စိတ္ဝင္စားဖြယ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ Mercedes ကို တစ္ဖက္သတ္ခ်စ္ျကိုက္ေနသူ ဝမ္းကဲြအစ္ကို Fernand Mondegoနွင့္ မူလအားျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္သူျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ထိုအမည္မသိ ရည္ရြယ္ေသာ စာမွာဖခင္ျဖစ္သူကိုေရးေသာ စာျဖစ္သျဖင့္ မတတ္သာပဲစာကို ဖ်က္စီး၊ ဒြန္တက္စ္ကို ေထာင္ခ်ပစ္ခဲ့ေသာ Marselle ဆိပ္ကမ္းျမို့မွ တရားသူျကီး Villefort ထို့အျပင္ ဒြန္တက္စ္ကို မုန္းေနသူမ်ား ေပါင္းစည္းမိျခင္း၊ လူ့အက်င့္၊ လူ့သဘာဝ စိတ္ခံစားမႈ အက်င့္စရိုက္မ်ားကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းပင္ ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးသားထားသည္မ်ားကို ေတြ့ရပါသည္။

ဝတၴုထဲတြင္ ေရတြက္၍ မရနိုင္ေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ား ပါဝင္ထားျကသည္။ ထိုအထဲက အေရးပါေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ားသည္ ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဇာတ္လမ္းထဲတစ္ေထာင့္တစ္ေနရာကေန လိုက္ပါလာရာမွ သူ၏ အေရးျကီးေသာ အခန္းက႑ကို ေတြ့ျမင္လာရသည္။ ဝတၴု၏ အစပိုင္းေလာက္မွာပင္ ဒြန္တက္စ္ကို မနာလိုေသာ္လည္း မေကာင္းမႈလုပ္ဖို့ ေတြေဝေနသူ Fernand အား ဒြန္းတက္စ္ကို ေခ်ာက္ခ်လိုသူမ်ားက စကားျဖင့္ ဆြယ္ယူကာ သူတို့နွင့္ တစ္ေပါင္းတည္းျဖစ္ေအာင္ ျကံျကေလသည္။ ဤအခန္းမ်ားသည္ လူသဘာဝလူ့စရိုက္၊ မေကာင္းေသာစိတ္ မထားေသာ္လည္း တျဖည္းျဖည္းနွင့္ မေကာင္းမႈကူ်းလြန္လိုက္ဖို့ စိတ္ပါလာပံုမ်ားကား ဂူ်းမား၏ ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္လွေသာ အေရးအသားမ်ားပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

‘Fernandေရ... ျကည့္စမ္းပါဦး... အခုဆိုရင္ ရာထူးလည္းတိုး အင္မတန္ရဲရင့္ျပီး သတၲိရိွလွတဲ့ Marseille(မာဆဲရီး) ဆိပ္ကမ္းျမို့ ကေလးက သာမန္ငါးဖမ္းသမားေလးက Mercedes (မာေဆးဒဲစ္)ဆိုတဲ့ အလြန္လွပေခ်ာေမာျပီး အျပစ္ေျပာစရာမရိွတဲ့ မိန္းကေလးနဲ့ တဲြဖက္ရတယ္။ အို... ေတာ္လိုက္တဲ့ေကာင္ကေလး။ အခုဆိုရင္ ဒီမိန္းကေလးက ရာထူးတိုးခံလိုက္ရတဲ့ ေကာင္ကေလးရဲ့ ခ်စ္သူျဖစ္သြားျပီ။ စဥ္းစားျကည့္စမ္း... ေဟာ... မျကာခင္ သူတို့လက္ထပ္ျကေတာ့မယ္။ မင္းဘာလုပ္ဖို့ စဥ္းစားထားလဲ'

'ဒါ ကြ်န္ေတာ့္ ကိစၥပါ။ ကြ်န္ေတာ္ သူ့ကို ခ်စ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္လက္ထဲကဓားနဲ့ အဲဒီအေကာင္ကို ထိုးပစ္လိုက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ခက္ တာက မာေဆးဒဲစ္က ေျပာတယ္။ အဲဒီလို ကံဆိုးမိုးေမွာင္အျဖစ္မို်း ျကံုရရင္သူ့ကိုယ္သူ သတ္ေသလိုက္မယ္တဲ့'

'အို... ကြ်တ္... ကြ်တ္။ အဲဒါမိန္းမတိုင္း ဒီလိုေျပာတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို့ဘယ္ေတာ့မွ အဲသလိုမလုပ္ဘူးကြ'။

'ခင္ဗ်ား မာေဆးဒဲစ္အေျကာင္းမသိလို့ပါ။ သူက တကယ္လုပ္မွာဗ်'

'အရူးပဲ။ ဒြန္တက္စ္က ကပၸတိန္ရာထူးမတိုးရင္ သူက ယူမွာပဲလား'

'အို... မာေဆးဒဲစ္ မေသခင္ ကြ်န္ေတာ္ေသမွာပဲ'

'အိုး... အခ်စ္... အခ်စ္။ လာစမ္းပါ... ငါမင္းကို အျကံေပးမယ္။ ဒြန္တက္စ္မေသဘဲနဲ့ သူတို့ ၂ ေယာက္ကဲြေအာင္ ငါလုပ္ေပးမယ္။ ဒြန္တက္စ္မေသဘူးဆိုရင္ မာေဆးဒဲစ္လည္း သက္ေသမွာမဟုတ္ဘူး... ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား'

'အို... ေသျခင္းတရားကပဲ သူတို့ ၂ ေယာက္ကို ကဲြေအာင္လုပ္နိုင္မွာပါ'

'ဒီမွာ ေကာင္ကေလးရဲ့။ တစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ မေတြ့ေတာ့တဲ့ အေျခအေနမို်းကို ဖန္တီးေပးမယ္။ တစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ ရွင္ကဲြျခင္းဟာ ေသတာထက္ေတာင္ ပင္ပန္းဆင္းရဲတယ္။ ဒြန္တက္စ္နဲ့ မာေဆးဒဲစ္တို့ ၂ ေယာက္ျကားမွာ ေထာင္နံရံျကီးသာ ျခားေပးလိုက္ ရင္ သခၤို်င္းေျမဟိုဘက္ သည္ဘက္ကာေပးလိုက္တာနဲ့ အတူတူပဲ'

'ဒါေပမဲ့ ခက္တာက ဒြန္တက္စ္က ဓားျပလည္းမတိုက္။ လူလည္းမသတ္။ ခိုးလည္းမခိုး... ဆိုေတာ့...။ အို သူမရိွေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ ရပါ့'

'ဒါေတြမလုပ္ဘဲနဲ့ ေထာင္က်ေအာင္လုပ္တဲ့နည္းရိွတယ္။ ကိစၥတစ္ခုထဲမွာ သူ့ကို ေခ်ာက္ခ်ေအာင္ ထိုးထည့္လိုက္မယ္'

'ကြ်န္ေတာ္နဲ့သူ့ျကားမွာ ရိုးရိုးသာမာန္လူငယ္ခ်င္း မုန္းတီးတာပဲရိွတာပါ'

'အိုး... ငါက ဒြန္တက္စ္ကို မုန္းလို့ေျပာတာမဟုတ္ဘူးကြ။ အို... တကယ္ပါ။ မင္းကမေပ်ာ္မရႊင္ျဖစ္ေနတယ္။ မင္းရဲ့ မေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ငါက စိတ္ဝင္စားမိတယ္။ အဲဒါပဲ။ မင္းက ငါ့အတြက္ေျပာတာလို့ ထင္ေနပံုရတယ္။ ေတာ္... ေတာ္... သူငယ္ခ်င္းေရ။ ထားလိုက္ပါေတာ့... ဒီစကားဒီတင္ရပ္ေတာ့မယ္...'

'နိုး ... နိုး။ ေနပါဦးဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားက ဒြန္တက္စ္ကို မုန္းတီးစရာဘာမွမရိွဘူးဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္သိပါတယ္ဗ်ာ။ စိတ္မဆိုးလိုက္ပါနဲ့။ ကြ်န္ေတာ္ သူ့ကိုမုန္းတယ္။ ဒါကိုဝန္ခံတယ္ဗ်ာ။ နည္းလမ္းသာရွာေပးစမ္းပါ။ ကြ်န္ေတာ္လုပ္မယ္။ သူ့ကို မသတ္ဘူး။ မာေဆးဒဲစ္က ဒီေကာင္ ေသရင္ သူ့ကိုယ္သူ သတ္ေသလိမ့္မယ္။ နည္းလမ္းသာ ေျပာပါေတာ့...'

ဤသို့ျဖင့္ ဒြန္းတက္စ္တစ္ေယာက္ မေကာင္းျကံသူတို့၏ အကြက္ထဲဝင္မိသြားပံု ေထာင္ထဲမွာ သူ့လိုပင္ အက်ဥ္းက်ခံထားရသူ Abbe Faria နွင့္ ေတြ့ဆံုမိကာ သူ့ဘဝမွာ တစ္ခါမွ မသင္ယူဖူးခဲ့ေသာ ဓားခုတ္၊ လံွထိုးအတတ္မ်ားအျပင္ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမဏီ၊ အီတလီအစရိွေသာ ဘာသာစကားမ်ား သင္ယူခဲ့ရ၊ ဘာသာေရးကိုလည္း သင္ယူမွတ္သားခဲ့ရ၊ ထိုေက်းဇူးရွင္ေသဆံုးေတာ့ ထိုအေလာင္းေနရာမွာဝင္ကာ အက်ဥ္းမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ပံုမ်ားအျပင္ Faria ေျပာျပေပးအပ္ခဲ့ေသာ မြန္တီခရစ္တိုကြ်န္းက ရတနာသိုက္ကို ရွာေဖြကာ ျမို့စားျဖစ္လာပံု၊ သူ့အမည္ရင္း ကို လိ်ဴ႕ဝွက္ထားကာ ၁၄ နွစ္ျကာ အက်ဥ္းခံခဲ့ရေသာ သူ့ဘဝကို လက္စားေခ်ဖို့ ျကိုးစားပံုမ်ားကား ဝတၴုျကီး၏ ဇာတ္လမ္းေျကာရိုးပင္ ျဖစ္ ပါသည္။

ဒြန္တက္စ္၏ ခ်စ္သူမာေဆးဒဲစ္ကား ဒြန္တက္စ္အစြပ္စဲြခံရျပီး အက်ဥ္းခ်ခံရျပီး ၁၈ လ အျကာမွာ Fernand Mondego နွင့္ လက္ထပ္လိုက္ကာ ဒြန္တက္စ္ေထာင္မွ ထြက္ေျပးလြတ္လာခိ်န္မွာေတာ့ Countess de Morcerf (ျမို့စားကေတာ္) ဘဲြ့ျဖင့္ သားတစ္ဦး Albert ထြန္းကားလ်က္ရိွေနျပီျဖစ္ေလသည္။

ဒြန္တက္စ္နွင့္ သူ၏ အေပါင္းအသင္းမ်ား၊ ဒြန္တက္စ္၏ မိသားစု၊ ဒြန္တက္စ္အေပၚ ယံုျကည္သစၥာရိွေသာ Morrelမိသားစု၊ ဒြန္တက္စ္ကို မုန္းတီးကာေခ်ာက္ခ်သူ Fernand ၊ ဒြန္တက္စ္ကို အျပစ္ဖို့အက်ဥ္းခ်ပစ္သူ Villefortမိသားစု အမ်ားအျပားအျပင္ ဒြန္တက္စ္ သည္ သူ့အေပၚသစၥာမဲ့သူ အျဖစ္ လက္စားေခ်မည့္ စာရင္းသြင္းခံရသူ မာေဆးဒဲစ္နွင့္ သူ၏ သားတို့ ဇာတ္လမ္းမ်ားကား ရႈပ္ေထြးေသာ ဇာတ္အိမ္မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ စာဖတ္ပရိသတ္အျကိုက္သိမ္းခဲ့သည္ဟု ဆိုရေပမည္။

ထိုဝတၴုျကီးကို ရုပ္ရွင္မ်ားအျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့ျကရာ မွတ္မွတ္ရရ ၁၉၄ဝ နွစ္တုန္းကရိုက္ခဲ့ေသာ ကားနွင့္ ျပင္သစ္ကား တစ္ကားနာမည္ ေက်ာ္ ျပင္သစ္မင္းသား Gerard Depardio ပါဝင္ခဲ့ေသာ ထိုနွစ္ကားကို ျကည့္ဖူးခဲ့သည္။ သို့ေသာ္ ဝတၴုထဲက ဇာတ္ေကာင္အမ်ားအျပား ပါမလာသည့္အျပင္ ဒြန္တက္စ္၏ ခ်စ္သူမာေဆးဒဲစ္မွာ ဝတၴုထဲတြင္ ျပန္မညားဘဲ ဇာတ္သိမ္းခဲ့သည္ကို ရုပ္ရွင္တြင္ေတာ့ မာေဆးဒဲစ္ရခဲ့ေသာ သား Albert ကို ဒြန္တက္စ္နွင့္ရေသာ သားအျဖစ္ေျပာင္းပစ္ကာ မင္းသားနွင့္မင္းသမီးကို ျပန္ေပါင္းထုတ္ထားသည္ကို ေတြ့လိုက္ရပါ သည္။ ဒြန္တက္စ္သည္ ဝတၴုထဲတြင္ သူ့အေပၚ သစၥာမရိွေသာ မာေဆးဒဲစ္ကို စြန့္ပစ္ခဲ့ကာ သူ့ကို ခ်စ္ေနေသာ သူကယ္တင္ခဲ့သူ မင္းသမီး ေလး Hayde နွင့္ လက္ထက္ခဲ့ေလသည္။ ဤကား ဝတၴုနွင့္ရုပ္ရွင္အသြင္ေျပာင္းရာတြင္ မတူညီေသာ အခ်က္မ်ားအျဖစ္ အခ်က္တစ္ခုကို ေထာက္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီထက္မကေသာ မတူညီမႈမ်ားကား မူရင္းဝတၴုနွင့္ ရုပ္ရွင္ကို ယွဥ္ျကည့္၍သာ ျကည့္ျကလွ်င္ ပိုေကာင္းေပ လိမ့္္မည္။

ပန္းအလကၤာ၊ ၂ဝ၁ဝ၊ စက္တင္ဘာလ။









No comments: