
Monday, November 16, 2009
Usher – 2 ဂ်ဴနီယာ၀င္း

Monday, November 2, 2009
Three Years Under the Japs – Khin Myo Chit
ဂ်ပန္ေခတ္မွာသုံးႏွစ္တာ - ခင္မ်ဴိးခ်စ္
ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဴိ၏အမွာစာ - ဂ်ဴနီယာ၀င္း (ဘာသာျပန္)
ဂ်ပန္ -
အေရွ႕တုိင္းသားလူမ်ဴိးစု။အေနာက္တုိင္းသားမ်ားသာမက၎တုိ႕အေရွ႕တုိင္းသားအခ်င္းခ်င္းပင္လွ်င္
ဥာဏ္မမွီႏုိင္ေလာက္ေအာင္ကဲြျပားဆန္းျပားသည့္အဓိပၸါယ္မ်ားကုိပုိ္င္ဆုိင္သူမ်ားျဖစ္သည္။မိုးေကာင္းကင္က
ထာ၀ရဘုရားသခင္ရွိသည္ဟုယုံၾကည္ေနလ်က္ႏွင့္ဘုရားသခင္ကိုဆန္႕က်င္သည့္အျမင္မ်ားရွိသူ၊
ဗုဒၶဘာသာပါဟုေၾကြးေက်ာ္ေနကာဘုရားမဲ့၀ါဒကိုလည္းစဲြကိုင္လ်က္ရွိသူ၊အေရွ႕တုိင္းေျမရွင္ပေဒသရာဇ္
ေခတ္အယူအဆမ်ားကုိဆုတ္ကိုင္ထားလ်က္ႏွင့္ေခတ္မွီသည့္အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမူေတြကုိလည္းကူး
ေျပာင္း ဖို႕ၾကိဳးစားေနသူ၊ရုပ္ရွင္ေတြထဲခ်စ္ခန္း၊ၾကိဳက္ခန္းမ်ားကုိတားျမစ္ပိတ္ပင္ထားျပီးေန႕စဥ္ဘ၀ထဲတြင္
ခုႏွစ္လႊာအကကိုအားေပးခြင့္ျပဳထားသူမ်ား၊သူရဲေကာင္းဆန္သည္ဟုေၾကြးေက်ာ္ကာကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္
သတ္ေသျခင္းကုိအရွက္နွင့္အသက္လဲသည့္ပမာသူရဲေကာင္းတုိ႕အလုပ္အျဖစ္သတ္မွတ္တတ္သူမ်ား၊
ပါးရုိက္ျခင္းဓေလ့ကုိအားေပးလုပ္ေဆာင္တတ္သူမ်ား၊အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမူ မ်ားေရာထားေသာ
အေရွ႕တုိင္းသားမ်ားအျဖစ္သာမကအတိတ္ကိုဖက္တြယ္ထားေသာပစၥဳပန္တြင္ ေနထုိင္ကာအရွက္တရား
ႏွင့္ရူးမုိက္မူကုိေရာစပ္ေမႊထားသည့္သည့္လူမ်ဴိးစုတစ္စုျဖစ္ေလသည္။ထုိ႕ေၾကာင့္အရာရာသည္မုန္းျခင္း
ခ်စ္ျခင္း၊သိမ္ေမြ႕ေသာၾကမ္းတမ္းမူ၊ၾကင္နာေသာရက္စက္ျခင္းဟူသကဲ့သို႕ဆန္႕က်င္ဘက္မ်ားဒြန္တဲြလ်က္
ရွိေနသည္။ စာေရးဆရာ (Kipling)ကစ္ပလင္၏အဆုိျဖစ္ေသာ “အေနာက္ကအေနာက္၊အေရွ႕ကအေရွ႕။
သူတုိ႕ႏွစ္ခုဘယ္ေတာ့မွမဆုံေတြ႕”ဟူေသာအျမဲမွန္သည့္အဆုိတစ္ခုကုိပင္ေဖာက္ခဲြဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ေလ
ေတာ့ျပီ။၎တုိ႕၏ေရွးလူရုိင္း လူ႕အရုိင္းအစုိင္းမ်ား၏စိတ္ေနသေဘာထားသဘာ၀ကိုကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္
အထင္ၾကီးမူႏွင့္ေမာက္မာမူတုိ႕ျဖင့္ေရာစပ္ေမႊပစ္လိုက္ကာျမန္မာျပည္ကုိအင္ပါရာေမဂ်ီ(Emperor Meiji)
၏တာ၀န္ေပးခ်က္အရ “အလင္းေရာင္ျခည္မ်ားေပးသနားအံ့”ဟုေၾကြးေက်ာ္လ်က္ေရာက္ရွိ လာၾက
ေလျပီ။
ျမန္မာျပည္ကားအာလ္ဖာေရာင္ျခည္၊ဘီတာေရာင္ျခည္၊ဂါမာေရာင္ျခည္တုိ႕အျပင္ထုိေဆးေရာင္စဥ္မ်ား
ေရာစပ္ကာျဖစ္ေပၚလာေသာေရာင္ခ်ည္မ်ား၏အလႊမ္းမုိးခံျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ထုိအလင္းေရာင္ျခည္တန္း
မ်ား၏္အက်ဴိးဆက္မ်ားအျဖစ္ -အဓမၼျပဳက်င့္ျခင္း၊မခံသာေအာင္ေျပာျခင္း၊ကဲ့ရဲ႕ေျပာဆုိျခင္း၊စိတ္ဆိုး
ေဒါသထြက္ေစျခင္း၊ညွင္းပန္းႏွိတ္စက္ျခင္း၊စိတ္ပူပင္ရေစျခင္း၊ျပင္းထန္ေသာေ၀ဒနာခံစားရျခင္း၊စိတ္ႏွလုံး
ေၾကကဲြျခင္း၊စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းရျခင္းႏွင့္အသက္ေသဆုံးျခင္းတုိ႕ျဖစ္ေပၚလာရေလေတာ့သည္။
ကင္ဆာအက်ိတ္ကုိစားသုံးဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ႏုိင္သည္ဟူေသာေရဒီယမ္ဓါတ္သတၱဳအပ္ဖ်ားမွျဖစ္ေပၚ
လာေသာ ဓါတ္ေရာင္ျခည္ကဲ့သို႕ဂ်ပန္တုိ႕ပို႕လႊတ္လိုက္ေသာအလင္းေရာင္ျခည္တန္းမ်ားသည္ျမန္မာ
ျပည္သူျပည္သားတုိ႕ကိုကိုယ္ အားျဖင့္၎၊စိတ္အားျဖင့္၎၊ကုိယ္က်င့္တရားအားျဖင့္၎၊ စီးပြားေရး
အားျဖင့္၎၊ယဥ္ေက်းမူအားျဖင့္၎အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာေခ်မြဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ေတာ့သည္။
ဤစာအုပ္ကုိေရးသားသူစာေရးဆရာသည္သာမန္ဗမာအမ်ဴိးသမီးငယ္တစ္ဦး၏အျမင္ထက္မပိုေသာ၊
၃ နွစ္တာ၈်ပန္လက္ေအာက္အတြင္းသူမ၏ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိေရးသားခဲ့ယုံသာရွိပါသည္။မွန္ကန္ေသာ
အေၾကာင္းအရာ၊ရူပ္ေထြးမူမပါသည့္ျပည့္စုံေသာေရးသားခ်က္မ်ားျဖစ္ပါ၏။ဤစာအုပ္သည္သာမန္ျမန္မာ
လူမ်ဴိးတစ္ဦး၏ခံစားခ်က္မ်ားကိုေရာင္ျပန္ဟပ္ပါသည္။တစ္ဖက္တြင္လည္းသမိုင္းသုေတသီမ်ားအတြက္
ဂ်ပန္ေခတ္သုံးႏွစ္တာအတြင္းျမန္မာႏုိင္ငံ၏သမုိင္းျဖစ္စဥ္မ်ားနွင့္ပတ္သက္၍မွတ္တမ္းမွတ္ရာသဲလြန္စ
မ်ားကုိရရွိႏုိင္ပါသည္။ ၃ နွစ္တာဂ်ပန္ေခတ္အတြင္းကအျဖစ္အပ်က္ေတြကုိလွစ္ဟျပထားသည့္
ေရးသားခ်က္မ်ားတြင္ဗမာတစ္ျပည္လုံးစစ္အက်ဥ္းစခန္းၾကီးအျဖစ္သို႕ေရာက္ရွိခဲ့ရပုံ၊ရုိင္းစုိင္းဆုိးရြားနာဇီ
စခန္းမ်ား၏ရွက္ဖြယ္မွတ္တုိင္မ်ားအျဖစ္ကုိအလြယ္တကူသိျမင္လာရေပလိမ့္မည္။ထုိအက်ဥ္းစခန္းၾကီး
သည္နာမယ္ဆုိးျဖင့္ေက်ာ္ၾကားေသာ“ရွက္စရာေမာ္ကြန္းေက်ာက္တုိင္မ်ား”ဟုအမည္တြင္သည့္နာဇီ
အက်ဥ္းစခန္းမ်ားထက္ပင္သာလြန္ေသာမွတ္တုိင္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းကိုဤစာအုပ္ေလးတြင္ေတြ႕ရွိရ
မည္ျဖစ္ပါသည္။
ဦးဘခ်ဴိ (ဒီးဒုတ္)
ရန္ကုန္ ၁၀-၈-၄၅
မွတ္ခ်က္။
ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္သည္ ၁၉၄၅ ခုနွစ္က Three Years under the Japs(ဂ်ပန္ေခတ္မွာသုံးႏွစ္တာ)အမည္ရွိ
စာအုပ္ကိုအဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္မွာသုံးႏွစ္တာအပိုင္းသုံးပိုင္းဂ်ဴနီယာ၀င္းမွ
ျမန္မာဘာသာျပန္ကုိအေတြးအျမင္ မဂၢဇင္းတြင္ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။ယခုဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဴိ၏အမွာစာ
ကုိျမန္မာပရိသတ္မ်ား သိေစရန္ျပန္ ဆိုေပးလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။စာအုပ္၏အတြင္းဖုံးတြင္
“ဆရာဦးပန္းခ်ီငို-ကၽြန္မအားသတင္းစာေလာကႏွင့္ပထမဆုံးမိတ္ဆက္ေပးခဲ့သူ -သုိ႕” ဟူ၍ေရးသား
ေဖၚျပထား ပါသည္။ ထုိစာအုပ္တြင္ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဴိကအမွာစာကုိအဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ေရးသားခဲ့ပါသည္။
ယင္း၏ျမန္မာလုိဘာသာ ျပန္ကုိ အေတြးအျမင္အုပ္(၂၁၁)၂၅ ႏွစ္ျပည့္အမွတ္တရေအာက္တုိဘာ၂၀၀၉
တြင္ေဖာ္ျပေပးထားသည္ ကုိအျမည္း အေနႏွင့္တင္ျပေပးလုိက္ပါသည္။
Wednesday, October 28, 2009
Portraits Exhibition
Portraits Exhibition
ပန္းဆုိးတန္းဂယ္လာရီမွာျပဳလုပ္ေသာ Portrait ပန္းခ်ီျပပဲြတစ္ခုကိုေအာက္တုိဘာလ ၁၆ ရက္မွ
ေအာက္တုိဘာလ ၃၁ ရက္ေန႕အထိျပသခဲ့သည္။ထုိပဲြတြင္စာေရးဆရာၾကီးမ်ား၊ဆရာမၾကီးမ်ား
၏ပုံတူမ်ားကုိဆီေဆး ေရေဆးတုိ႕ျဖင့္အေရာင္စုိစြာေရးဆဲြထားသည့္ထူးျခားသည့္ျပပဲြတစ္ခုျဖစ္
ပါသည္။ေရးဆဲြသူမ်ားမွာေမာင္ေငြထြန္း၊ေပၚဦးသက္၊ေမာင္စိန္၊ဦးသက္ညြန္႕၊ဦးခင္ေမာင္ရင္၊
ေမာင္ညဳိ၀င္း၊၀သုန္၊ေမာင္ေမာင္သုိက္၊စံတုိး၊ေက်ာ္ေသာင္း၊ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႕၊ယဥ္မင္းပုိက္၊
ၾကီးျမင့္ေစာ၊၀င္းေဖျမင့္၊မုတ္သုန္၊လွထြန္းေအာင္၊မေမႊး၊ဘေဌးၾကည္၊ေဇာ္ေမာင္၊သန္းျမင့္ေအာင္
အစရွိသျဖင့္ဒိထက္မကပါ၀င္ထားၾကပါသည္။သူတုိ႕ေတြေရြးခ်ယ္ေရးဆဲြၾကတဲ့ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာ
သခင္ကုိယ္ေတာ္မွဴိင္း၊ဗုိလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္း၊ေပၚဦးသက္၊ဗဂ်ီေအာင္စုိး၊ရန္ကုန္ဘေဆြ၊ေဒါက္တာ
သန္းထြန္း၊ဦးဗကေလးအစရွိသူတုိ႕၏Portrait ေတြပါ၀င္ပါေပသည္။ထုိအထဲကေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္
Portrait ကုိပန္းခ်ီဆရာမ မေမႊးကေရးဆဲြထားေပးတာကုိအမွတ္တရေတြ႕ျမင္လုိက္ရပါသည္။

Friday, October 23, 2009
His Thoughts - Dr.KhinMaungWin
ေအာက္တုိဘာလ ၂၃ ရက္ေန႕ဖြားေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း၏အင္တာဗ်ဴးႏွင့္ေဆာင္းပါးမ်ား
ေကာက္ႏွဴတ္ခ်က္အမွတ္တရမ်ား
- ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ကြန္ျပဴတာ ၁၉၆၇ ခုနွစ္
ယေန႕တြင္ျမန္မာႏုိင္ငံအပါအ၀င္ကမာၻ႕ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ကြန္ျပဴတာသုံးမွေခတ္မီသည္ဟူေသာအျမင္မ်ဴိးျဖစ္
ေနသည္။ရုံးမ်ား၊ေက်ာင္းမ်ား၊ကုမၸဏီမ်ားအားလုံးတြင္ကြန္ျပဴတာမ်ားသုံးေနၾကသည္။ထိုအျဖစ္ကုိေတြ႕
ေသာအခါကၽြန္ေတာ္သည္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ကအျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိျပန္လည္သတိရမိသည္။
ထုိအခ်ိန္ကကၽြန္ေတာ္သည္စီးပြားေရးတကၠသုိလ္သခ်ၤာဌာနတြင္အမူထမ္းလ်က္ရွိ၏။ကၽြန္ေတာ္၏ဌာန
မူးမွာေဒါက္တာခ်စ္ေဆြျဖစ္၏။သူသည္ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ကြန္ျပဴတာဌာနတစ္ခုျဖစ္လာရန္ေနာင္တြင္ေနရာ
တုိင္းတြင္ကြန္ျပဴတာသုံးလာရန္ပထမဦးဆုံးၾကဳိးပမ္းခဲ့သူျဖစ္သည္။
၁၉၆၇ခုႏွစ္တြင္ကြန္ျပဴတာစိတ္၀င္စားေရးကုိရည္ရြယ္၍စီးပြားေရးတကၠသုိလ္စာရင္းအင္းဌာန၏လက္
ေတြ႕ခန္းတြင္ကြန္ျပဴတာဆုိင္ရာေဆြးေႏြးပဲြတစ္ခုကိုပထမဦးဆုံးက်င္းပခဲ့သည္။ထုိေဆြးေႏြးပဲြတြင္တက္
ေရာက္ေဆြးေႏြးသူမ်ားမွာေဒါက္တာခ်စ္ေဆြ၊ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညႊန္႕(ထုိအခ်ိန္ကပါေမာကၡ၊စီးပြားေရး
တကၠသုိလ္။ေနာင္အခါတြင္ပါေမာကၡ)၊ေဒါက္တာသန္းထုိက္(ထုိအခ်ိန္က ကထိကသခ်ၤာဌာန၊စက္မူတကၠ
သုိလ္၊ေနာင္အခါပါေမာကၡ)၊ေဒါက္တာဖင္ေလး(ထုိအခ်ိန္ကပါေမာကၡေဘာဂေဗဒ)တုိ႕ျဖစ္ၾကသည္။တကၠ
သုိလ္ေကာလိပ္မ်ားရွိပါေမာကၡ၊ကထိကမ်ားစြာဖိတ္ၾကားထားေသာလည္းလာေရာက္သူပရိသတ္မရွိသ
ေလာက္ျဖစ္သည္။
ထုိအခါေဒါက္တာခ်စ္ေဆြသည္သူကုိယ္တုိင္ဌာနမ်ားကုိသြားေရာက္၍ကြန္ျပဴတာအေၾကာင္းကုိလုိက္ေျပာ
လွ်င္စိ္တ္၀င္စားသူမ်ားရွိလာမည္ဟုေမွ်ာ္လင့္ကာဌာနမ်ားသုိ႕သြားေရာက္ခဲ့သည္။
သူႏွင့္အေဖာ္လုိက္မည့္သူမရွိသျဖင့္ကၽြန္ေတာ့္အားေခၚသြားသည္။
ထုိအခ်ိန္ကေျခာက္ထပ္ရုံး၊ကမ္းနားဘက္တြင္ရွိSEDဗဟုိစာရင္းအင္းရုံးသုိ႕ေရာက္ခဲ့သည္။ယင္းဌာနရွိ
ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးကဤသုိ႕ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဆီမွာကြန္ျပဴတာေတြဘာေတြလုိမယ္မထင္ပါ
ဘူး။ဒီမွာ Punch Card Machine ေတြနဲ႕အားလုံးအလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
AG ရုံးေခၚဗဟုိစာရင္းစစ္ရုံးသုိ႕ေရာက္ေသာအခါတြင္ထုိဌာနကပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးကကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဌာနက
၀င္ေငြ၊ထြက္ေငြေလာက္ပဲလုပ္ရတာျဖစ္လုိ႕ကြန္ျပဴတာေတြဘာေတြလုိမယ္မထင္ပါဘူး။
ေဆာက္လုပ္ေရးရုံးသုိ႕ေရာကေသာအခါတြင္လညး္ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးကဤသုိ႕ေမးသည္။"ဆရာတုိ႕ကြန္ျပဴ
တာက မသိကိန္းသုံးလုံးပါတဲ့ညီမွ်ျခင္းရွင္းလုိ႕ရသလား"ထုိအခါေဒါက္တာခ်စ္ေဆြက"မသိကိန္းသုံးလုံး
သာမကအလုံးနွစ္ရာေတာင္ရပါတယ္။"ဟုျပန္ေျဖလုိက္သည္။ထုိပုဂၢဳိလ္ကစာရြက္တစ္ရြက္ေပၚတြင္မွတ္
စုမ်ားေရးမွတ္ျပီးဒီလုိဆုိရ္ကၽြန္ေတာ့္အထက္အရာရွိကုိအက်ဴိးအေၾကာင္းေျပာျပပါ့မယ္။
ဤသည္ကား၁၉၆၇ခုႏွစ္ကျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ကြန္ျပဴတာသုံးရန္ၾကိဴးပမ္းခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ထုိအေၾကာင္း
မ်ားကိုေရွးေခတ္ေဟာင္းေအာက္ေမ့ဖြယ္အျဖစ္ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္။
(အေတြးအျမင္ ၁၃၀ း ၁၉၉၇ဒီဇင္ဘာလ+၁၉၉၈ဇန္န၀ါရီ အတုိအထြာအေတြးမ်ားေဆာင္းပါးမွ)
- ဆရာ့ကိုယ္ဆရာအခုေခတ္မွာေက်ာင္းဆရာလုပ္တာမေအာင္ျမင္ဘူးလုိ႕ပဲယူဆတယ္
ဆရာကပညာရပ္ကုိတတ္ေအာင္အကုန္သင္တယ္။ေက်ာင္းသားေတြကလာေမးတယ္။"ဒါေတြကစာေမးပဲြ
မွာေမးမွာလား"တဲ့။ငါကမင္းတုိ႕ကုိတတ္ေအာင္သင္ေနတာဆုိေတာ့ေက်ာင္းသားေတြကဆရာ့ကိုေ၀ဖန္တယ္။
"ဒီဆရာကသင္ခန္းစာအားလုံးကုိအေလးေပးသင္တာ။ဒီဆရာသင္တာလုိက္္တက္လုိ႕ကေတာ့စာေမးပဲြမွာ
ဘာေမးလဲသိမွာမဟုတ္ဘူး။"တဲ့။
ဆရာ့ေနရာမွာဆက္ခံမယ့္တပည့္တစ္ေယာက္မွမရွိဘူး။မ်ားေသာအားျဖင့္၀ါသနာေပၚအေျခခံျပီးပညာရပ္
တစ္ခုက္ုိသင္ယူတာထက္စာရင္ရတဲ့အမွတ္ကုိအေျခခံျပီးတက္ၾကတာကုိး။၀ါသနာမပါေတာ့တုိးတက္ဖုိ႕မလြယ္
ဘူး။
ဆရာတုိ႕မ်ဴိးဆက္အထိထူးခၽြန္တဲ့သူေတြထြက္လာတာဟာ၀ါသနာပါရာကိုလုပ္ၾကလုိ႕ပဲ။အဓိက ကသင္
ခ်င္တဲ့စိတ္ကဦးေဆာင္တာပဲ။ဒီဘက္ေနာက္ပုိင္းၾကေတာ့ကြန္ျပဴတာတတ္ရင္ဘာျဖစ္မွာမုိ႕၊ႏုိင္ငံျခားသြား
ရေအာင္လုိ႕၊ပုိက္ဆံလုိခ်င္လုိ႕ ဒါမ်ဴိးေတြျဖစ္ေနတယ္။
(၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ ထြန္းလြင္၏အေမးကုိေျဖၾကားခဲ့ပုံ)
-မိဘခင္းေပးတဲ့လမ္းေပၚေလွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္
ဆရာကစာသင္ရတာ၀ါသနာပါတယ္။အသင္၀ါသနာပါတဲ့သူဟာစာသင္ေနရတာကိုေတာ့ေက်နပ္တယ္လို႕
ေျပာရမွာပဲ။ဒါေပမယ့္မေက်နပ္တဲ့အပုိင္းေတြလည္းအခုထိရွိေနတယ္။အဲဒါဘာလဲဆုိေတာ့ေက်ာင္းသားေတြ
ကုိဆရာစာသင္ေပးခဲ့ရတဲ့အတြက္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ရလဒ္အေနနဲ႕ေတာ့ေက်နပ္မူမရွိဘူး။၀ါသနာပါလုိ႕သင္ေပး
ခဲ့ရတာအေပၚေက်နပ္ေပမယ့္သင္ေပးခဲ့ရတဲ့အတြက္ေကာင္းက်ဴိးဘာေတြရွိခဲ့သလဲဆုိတာျပန္သုံးသပ္ၾကည့္
ေတာ့တစ္ခုမွမယ္မယ္ရရမေတြ႕ပါဘူး။
အဲဒီလုိမယ္မယ္ရရေက်နပ္စရာမေတြ႕ခဲ့တာဟာေက်ာင္းသားေတြေၾကာင့္လား၊ပညာေရးစနစ္ေၾကာင့္လားဆုိ
ရင္တစ္ခုမွမဟုတ္ပါဘူး။အဲဒီဟာေတြေၾကာင့္တစ္ခုမွမဟုတ္ဘူး။ဆရာ့ကိုယ္ဆရာစည္းရုံးေရးညံ့ခဲ့လုိ႕ပဲလုိ႕ထင္
တယ္။ကိုယ္သင္ေပးခဲ့ရတဲ့ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ၊အတူတူလုပ္ခဲ့တဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုုင္ဖက္ေတြအေပၚပါေမာကၡ
ျဖစ္လာခ်ိ္န္မွာကုိယ့္လက္ေအာက္ကဆရာ၊ဆရာမေတြအေပၚဆရာကကိုယ့္ဖက္ပါေအာင္မစည္းရုံးႏုိင္ခဲ့ဘူူး။
စည္းရုံးေရးညံ့ခဲ့တယ္လို႕ပဲခံယူပါတယ္။
ဆရာသင္ေပးတဲ့တပည့္ေတြထဲမွာထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္သြားတဲ့သူေတြရွိၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္အဲဒါဟာသူတုိ႕ဟာ
သူတုိ႕ေတာ္လုိ႕ျဖစ္သြားၾကတာပါ။ဆရာသင္ေပးခဲ့လုိ႕ျဖစ္သြားတာမဟုတ္ဘူးလုိ႕ထင္ပါတယ္။
ဆရာေျပာတဲ့သေဘာကဆရာေက်ာင္းဆရာဘ၀ကေနပါေမာကၡအထိျဖစ္လာတာမွာဘာအက်ဴိးမွမရွိခဲ့ဘူး
လုိ႕ဆုိခ်င္တဲ့သေဘာပါပဲ။
( ၂၀၀၆ ေဖေဖာ္၀ါရီ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ မွာ ခက္မာ၏အေမးကုိေျဖၾကားပုံ)
-ပါရဂူဘဲြ႕ကုိဘာေၾကာင့္ယူျဖစ္ခဲ့သလဲဆုိေတာ့
ပါရဂူဘဲြ႕ကုိရတဲ့လူအေနနဲ႕လူေတြကငါေျပာတာပိုနားေထာင္လာမယ္။ေျပာတဲ့ေနရာမွာ၀ိတ္ရွိလာမယ္။
အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုတည္းနဲ႕ဆရာပါရဂူဘဲြ႕သြားယူတာ။ပါရဂူဘဲြ႕ရတဲ့လူစကားနဲ႕ ပါရဂူဘဲြ႕ မရတဲ့
လူစကားမတူဘူး။ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ဆရာပါရဂူဘဲြ႕ယူတာဟာဆရာေျပာတာကိုလူေတြေလးေလးစားစား
နားေထာင္ေစခ်င္တာပဲရွိတယ္။
(၁၉၉၈ခုႏွစ္ သင့္ဘ၀ ပါရဂူမ်ားနွင့္စကားေျပာျခင္းမွ)
အခုေခတ္မွာလူတုိင္းဟာဘာသာရပ္အားလုံးရဲ႕အခက္ဆုံးေတြကိုသိၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္
ဘယ္သူမွ ဘယ္ဘာသာရပ္ရဲ႕လြယ္ကူတဲ့အေျခခံေတြကုိမသိၾကပါဘူး။ G.B.Shaw
သင္ဘာဖတ္သင့္သလဲ ?
ဖတ္ခ်င္ရာဖတ္သင့္ပါသည္။
ဘယ္လုိဖတ္သင့္သလဲ ?
ကုိယ္ဖတ္ခ်င္သလုိဖတ္သင့္ပါသည္
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ဖတ္သင့္သလဲ ?
ကုိယ္ေပွ်ာ္ရႊင္ဖုိ႕ဖတ္သင့္ပါသည္
Dr.Stella Center
Monday, October 19, 2009
Fuzzy Logic
Fuzzy Logic
Daniel Mc Neill, Paul Freiberger
first published - 1994
Fuzzy ဟူေသာေ၀ါဟာကရကုိမျပတ္သားေသာ၊မရွင္းလင္းေသာ၊မွဴန္၀ါး၀ါးမေရမရာျဖစ္ေသာဟူ၍
အဘိဓါန္ထဲတြင္ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ဤကဲ့သုိ႕ေသာအရည္အခ်င္းမ်ားသည္ အလြန္တိက်ျပတ္သား
ေသာသခ်ာၤႏွင့္သိပၸံပညာတုိ႕တြင္မည္ကဲ့သုိ႕ေနရာရလာသနည္း။
ယုတၱိေဗဒတြင္အမွန္ႏွင့္အမွားဟူ၍ႏွစ္မ်ဴိးသာရွိသည္။မမွန္လွ်င္မွားသည္၊မမွားလွ်င္မွန္သည္ဟူ၍တိတိ
က်က်ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေပးသည္။Fuzzyသည္အမွန္ႏွင့္အမွားျပိဳင္တူျဖစ္ေနျခင္းကုိလက္ခံေသာ၀ါဒျဖစ္သည္။
၁၉၆၄ခုႏွစ္တြင္Fuzzy Logic ႏွင့္အစုသီအုိရီကုိ ဇာဒါး(ZaDeh)(၁၉၂၁- ) အမည္ရွိရုရွႏုိင္ငံေမြး
အေမရိကန္သားကယ္လီဖုိးနီးယားတကၠသုိလ္မွကြန္ျပဴတာသိပၸံပါေမာကၡကတီထြင္ခဲ့သည္။
Computer Chips မ်ားကုိျပဳလုပ္ေသာအခါ"Fuzzyဟာလူသားမ်ားကုိအက်ဴိးမျပဳပါဘူး။Fuzzy နဲ႕ပတ္သက္
တဲ့သီအိုရီေတြဟာနာမယ္နဲ႕လုိ္က္ေအာင္မရွင္းလင္းမျပတ္သားေယာင္၀ါး၀ါးျဖစ္တဲ့အတြက္လူတုိင္းဟာ
လုိရာဆဲြျပီးေျပာႏုိင္ၾကပါတယ္။တကယ္ယထာဘူတက်က်ေလ့လာဖုိ႕မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။"ဟုအေ၀ဖန္ခံခဲ့ရသည္။
"သူ႕မွာခုိင္မာတ့ဲအေျခခံမရွိဘူး။သိပၸံနည္းပညာတစ္ခုအျဖစ္ျပႆနာေတြမေျဖရွင္းႏုိင္ဘူး။Fuzzy ဟာလူေတြ
ရဲ႕အေတြးအခၚေတြကိုတိမ္းေစာင္းေစပါတယ္။"ဟုလည္းကန္႕ကြက္ျခင္းခံခဲ့ရသည္။
ထုိကန္႕ကြက္မူမ်ား၊ေ၀ဖန္မူမ်ားကုိ အေမရိကန္-ပင္တာဂြန္တကၠသုိလ္ပညာရွင္ပါေမာကၡမ်ား၊သိပၸံပညာရွင္မ်ား
တုိ႕မွအဆိုးျမင္ရူေထာင့္ျဖင့္ေျပာဆုိခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတုိက်ဴိတကၠသုိလ္အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွပါေမာကၡစူဂ်ီႏုိ(Suge-No) (၁၉၄၀- )သည္Fuzzy ကုိစိတ္၀င္
စားသူျဖစ္ သည္။Fuzzy စာတမ္းမ်ားကုိေရးသားျပဳစုသူျဖစ္ေသာ္လည္းFuzzy ကုိလက္မခံသူမ်ားကုိလက္ခံလာ
ေအာင္ေျပာႏုိင္စြမ္းမရွိပါ။ထုိ႕ေၾကာင့္ယခုလုိစဥ္းစားမိသည္။သူတုိ႕ကုိလက္ခံလာေအာင္လုပ္ေသာနည္းမွာလက္
ေတြ႕နယ္ပယ္တြင္ေအာင္ျမင္ေအာင္အသုံးခ်ျပရန္သာရွိသည္။ယခုေခတ္တြင္နည္းပညာတြင္ထိတ္တန္း
ေရာက္ေနသည္မွာကြန္ျပဴတာပညာသာျဖစ္သည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ကြန္ျပဳတာနယ္ပယ္တြင္ေအာင္ျမင္စြာအသုံး
ခ်ျပလုိက္ႏုိင္လွ်င္ဘယ္သူမွလက္မခံပဲမေနႏုိင္ပါ။
ဤသုိ႕ေတြးျပီးစူဂ်ီႏုိသည္သူေလ့လာေနေသာသီအိုုုရီမ်ားကုိပစ္ျပီးFuzzy ၏သေဘာတရားမ်ားကုိ
လက္ေတြ႕အသုံးခ်ျပလုိက္သည္။Fuzzy ၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသည္အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု
ကိုေက်ာ္တက္သြားသည္။ကြန္ျပဴတာပညာ၊စက္ရုပ္ပညာ၊စက္မူႏွင့္အီလက္တေရာနစ္ပညာ၊ေလေအး
စက္၊ေရခဲေသတၱာ၊မီးနီမီးစိမ္းစေသာလက္ေတြနယ္ပယ္တုိ႕တြင္အလြန္အသုံး၀င္သည္ကိုေတြ႕ရေပ
ေတာ့သည္။
မွတ္ခ်က္။ထုိစာအုပ္ကုိေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္းမွေန၍ Fuzzy Logic ႏွင့္ Set Theory အမည္ျဖင့္ေကာက္
ႏွဴတ္ကာဘာသာျပန္ထြက္ရွိခဲ့ဘူးပါသည္။"အေမရိကန္မွာတီထြင္တဲ့ Fuzzy Logic န႕ဲ Set Theory ကုိ
အေမရိကန္ေတြကရွိမွန္းေတာင္မသိၾကပါဘူး။ဒါကိုဂ်ပန္ကယူသုံးသြားလုိက္တဲ့အတြက္အေမရိကန္ကုိ
ကြန္ျပဴတာနည္းပညာမွာေက်ာ္တက္သြားပါတယ္။"ဟုစူဂ်ီႏုိ၏မွတ္ခ်က္ကုိဖတ္လုိက္ရသည့္အခါတခ်ိန္က
လစ္လ်ဴရူခံခဲ့ရသည့္ဘာသာရပ္တစ္ခု၏သမိုင္းေၾကာင္းကုိမွန္းဆေတြးခြင့္ရလုိက္ရပါေတာ့သည္။