Thursday, September 7, 2017

သိပၸံပညာကမၻာ ဂ်ဴနီယာ၀င္း



သိပၸံပညာကမၻာ

(စိတ္ကူးခို်ခို် ၁၁ နွစ္ျပည့္

၂ဝ၁ဝ၊ သိပၸံပညာစာအုပ္မွ)



သိပၸံပညာက ကမၻာကို ကိုင္လႈပ္လိုက္ေလျပီဟု ဆိုျကပါသည္။ သို့ေသာ္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သိပၸံပညာဆိုတာ ဘာမွန္းမသိျက ေပ။ သည္ေတာ့္ ထိုအခ်က္ကို ေျဖရွင္းျကဖို့ သိပၸံပညာဆိုသည္မွာ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ဘာေတြလုပ္ျကသလဲဟူသည္ကို ေလ့လာျခင္းပင္ျဖစ္ သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ဘာလုပ္ျကသလဲဆိုသည့္ ေမးခြန္း၏ အေျဖကိုရဖို့ သိပၸံပညာရွင္ေတြ၏ ဘဝေတြနွင့္ အလုပ္ေတြကို ေလ့လာျကရေလသည္။

သိပၸံပညာရွင္ဟူေသာ လူသားမ်ားသည္ အင္မတန္စူးစမ္းခ်င္၊ သိခ်င္၊ ေလ့လာခ်င္ျကျပီး အရာရာကို စပ္စပ္စုစုနွင့္ သံသယမ်က္လံုး မ်ားနွင့္ အေျဖရွာေနျကသူေတြပဲ ျဖစ္ေလသည္။ ၄င္းတို့သည္ အေျဖရရိွဖို့ ျကိုးပမ္းရာတြင္ လြယ္လြယ္ကူကူနွင့္ ေနာက္ဆုတ္မည့္သူမ်ား မဟုတ္ျကေခ်။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားအားလံုးသည္ သူတို့၏ ဦးေနွာက္ကို အသံုးခ်ေနသူေတြျဖစ္ေလသည္။ သူတို့က စဥ္းစားသည္။ သက္ေသေတြ ကို စုေဆာင္းသည္။ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာသည္။ နည္းလမ္းေပါင္းမ်ားစြာသံုးျပီး ဂရုတစိုက္ခိ်န္ကိုက္တြက္ခ်က္တတ္ျကသည္။ ျပႆနာမ်ားကို အေျခခံျပီး အခိ်န္ကာလရွည္စြာ စဥ္းစားေတြးေတာတတ္ျကသည္။ အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆိုင္ရသည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားကား အေျဖေတြရိွရာ ကို ေရွးရႈေသာ ဦးေနွာက္အစြမ္းကို ပိုင္ဆိုင္သူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ထိုစူးရွထက္ျမက္သည့္ ထိုးထြင္းညဏ္တို့ကို အလကားမထားဘဲ အစဥ္ အျမဲ စမ္းသပ္လ်က္ရိွကာ တျခားေသာ သိပၸံပညာရွင္မ်ားကိုလည္း အျမဲမျပတ္ စူးစမ္းေလ့လာဖို့ အားေပးျကသည္။

သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ အနာဂတ္ေဟာကိန္းမ်ားကိုလည္း ထုတ္တတ္ျကသည္။ ဘယ္နွခုနွစ္မွာ လျကတ္မည္၊ ေနျကတ္မည္၊ ကမၻာနွင့္ ဘယ္ေတာ့ဘယ္ျဂိုဟ္က တစ္တန္းတည္းျဖစ္မည္၊ အနီးကပ္ဆံုးရိွမည္... စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ၄င္းတို့၏ ေဟာကိန္းမ်ား မျပည့္စံု ဘူးဟု ယူဆေသာအခါ ေနာက္ထပ္အကို်းအေျကာင္း သင့္ေလ်ာ္ေစေသာ ေဟာကိန္းမ်ားကို ရွာေဖြထုတ္ေဖာ္ျကျပန္သည္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ား သည္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း အသစ္မ်ား၊ အသစ္အသစ္ေသာ ေတြ့ရိွခ်က္မ်ားကို အျမဲတေစ ရွာေဖြေနျကသူမ်ားျဖစ္ကာ ၄င္းတို့၏ အယူအဆ ေဟာင္းမ်ားကိုလည္း အသစ္မ်ားနွင့္ လဲလွယ္ပစ္လိုက္ဖို့ကို ဝန္မေလးျကေခ်။

ကြ်နု္ပ္တို့၏ စျကဝဠာျကီးထဲက အျဖစ္အပ်က္ေတြ၏ ပံုပန္းသဏၭာန္မ်ားနွင့္ ေျဖရွင္းခ်က္မ်ားကို တစ္ခိ်န္လံုး ျကိုးစားရွာေဖြလ်က္ ရိွေနျကသည္။ ထို့ေျကာင့္ သိပၸံပညာသည္ ျကီးထြားတိုးတက္လာရသည္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြအေျကာင္းကို ဖတ္ရႈျခင္းျဖင့္ ကေလးငယ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြသည္ သိပၸံပညာဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ သိလာျကလိမ့္မည္။

သိပၸံပညာရွင္ေတြမွာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာ စြန့္စားခန္းေတြ ရိွျကသည္။ သူတို့အေျကာင္းမ်ားသည္ စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္သည္။ သိပၸံပညာရွင္ ေတြ အေျကာင္း ေလ့လာသိရိွျခင္းသည္ပင္ ကမၻာေျမျကီး၏ အမွန္တရားမ်ားကို ရရိွျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေနသည္ တကယ္ပဲ ေရြ့လ်ား ေနသလား၊ အေရွ့ဘက္ထြက္ကာ အေနာက္ဘက္ကို ဝင္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္သလား၊ သင္တို့ ဒီကေန့ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ဘယ္နွစ္ျကိမ္သံုးခဲ့ျပီ လဲ၊ ကမၻာ့ဆဲြအားဆိုတာ တကယ္ရိွသလား၊ သိပၸံပညာရပ္အားလံုး၏ ဘာသာစကားသည္ သခၤ်ာျဖစ္သည္ဆိုတာ ဟုတ္လား စသည္ စသည္ ျဖင့္ ကမၻာျကီးအေျကာင္း အမွန္တရားမ်ားသည္ သိပၸံပညာကသာ အေျဖေပးနိုင္ေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္ေလသည္။ သည္ေတာ့ သိပၸံပညာရပ္ သည္ လူငယ္လူရြယ္မ်ားအတြက္ အသိပညာ ဗဟုသုတ တိုးပြားေစေသာ ဘာသာရပ္တစ္ခုဟု ထင္မွတ္ဖြယ္ ျဖစ္ရေလသည္။

အရာရာတြင္ အေကာင္းနွင့္အဆိုး၊ အမွားနွင့္အမွန္ဟူ၍ ဒြန္တဲြလ်က္ရိွရာ သိပၸံပညာရပ္သည္လည္း အေကာင္းအဆိုးရိွေနသည္။ သိပၸံပညာသည္ လူသားမ်ားကို အေကာင္းထက္အဆိုးသာေပးသည္ဟု ယံုျကည္ေနျကသူမ်ား ရိွသည္။ ကမၻာျကီးသည္ သိပၸံပညာ၏ တိုးတက္ မႈမ်ားေျကာင့္ ပ်က္စီးယိုယြင္းလာရသည္ဟု ေထာက္ျပျခင္းခံရပါသည္။ ဥပမာ တစ္ခုျပရေသာ္ ကမၻာေက်ာ္ သိပၸံပညာရွင္ျကီး အယ္ဘတ္ အိုင္စတိုင္း (Albert Einstein) သည္ စျကဝဠာ၏ လိွု့်ဝွက္ခ်က္အေျဖကို ရွာေဖြေပးခဲ့သူအျဖစ္ ထင္ရွားသည္။ သူ၏ နာမည္ေက်ာ္ သီအိုရီ တစ္ခုျဖစ္ေသာ E=mc2 (E သည္ စြမ္းအင္၊ m သည္ အစိုင္အခဲ၊ c သည္ အလင္း၏ အလ်င္) သည္ အဏုျမူဗံုး၏ အေျခခံသေဘာတရား ျဖစ္ေနသည္။ ၁၉၄၅ တြင္ အေမရိကန္သည္ ဒုတိယကမၻာစစ္ကို အဏုျမူဗံုးနွင့္ ပဲြသိမ္းလိုက္သည္။ လူေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ ရသည္။ အိုင္စတိုင္းသည္ ထိုသီအိုရီကို တီထြင္ခဲ့စဥ္က ထိုကဲ့သို့ေသာ ဖ်က္ဆီးျခင္းနွင့္ ေသေျကပ်က္စီးမႈကို ဦးေဆာင္ဖို့ မရည္ရြယ္ခဲ့ ေျကာင္း သူကိုယ္တိုင္ေရးသားေသာ စာတစ္ေစာင္ကို အေမရိကန္သမၼတ ဖရင္ကလင္ရို့စ္ဘက္ (Franklin Rosevelt) ထံ ေပးပို့ခဲ့ သည္။ သို့ေသာ္ အဏုျမူဗံုးသည္ ယေန့တိုင္ ကမၻာျကီး၏ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေျခာက္လွန့္ေနဆဲျဖစ္သည္။

ထို့ေျကာင့္ ကမၻာျကီး၏ အသိပညာတံခါးကို ဖြင့္ေပးခဲ့ေသာ သိပၸံပညာကို ေလ့လာသင္ယူ၍ သမိုင္းတြင္ စဥ္းစားေတြးေခၚပညာရွင္ မ်ား ျဖစ္လာေအာင္ ျကိုးစားကာ သိပၸံပညာရပ္၏ ဆိုးကို်းမ်ားကိုလည္း သိျမင္၍ သင္ခန္းစာယူကာ လွပေသာ ကမၻာျကီးကို တည္ေဆာက္ ျကရေပမည္။

(စိတ္ကူးခို်ခို် ၁၁ နွစ္ျပည့္

၂ဝ၁ဝ၊ သိပၸံပညာစာအုပ္မွ)





No comments: