(အမွတ္ ၁၈ဝ အေတြးျမင္)
ဒႆနပညာရွင္ဆိုတာ ပညာကို ခ်စ္ျမတ္နိုး သူေတြလို့ဆိုတယ္။
အဲဒီစကားကို ေျပာသူက ဆိုကေရးတီးပါ။ Socrates (၄၆၉-၃၉၉ BC) ။ သူက လူ့ သဘာဝ၊ အက်င့္စာရိတၲ၊
ေလာကနီတိေတြကို စိတ္ဝင္စားတယ္။ သူနဲ့ပတ္သက္တဲ့ မွတ္သားေလာက္တဲ့ အယူအဆ ဆိုတာေတြဟာ ဆိုကေရးတီး၏
နိႆယနဲ့ဆိုကေရးတီးရဲ့ သေရာ္စာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆိုကေရးတီးေျပာခဲ့ ဆိုခဲ့တာေတြကို
မွတ္တမ္း မွတ္ရာဆိုတာသူခ်ေရးခဲ့တာေတြ မဟုတ္ပါ။ သူ့တပည့္လည္းျဖစ္၊ သူ့ေနာက္လိုက္လည္း
ဟုတ္တဲ့ပေလတိုဆီကသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုကေရး တီးဟာ ဂရိေတြးေခၚပညာရွင္အျဖစ္ထင္ရွားသူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုကေရးတီးက ဘာလုပ္ပါသလဲ။ ဆိုကေရးတီးဟာ သူ့ဘဝ
ရပ္တည္ဖို့ ဘာအလုပ္ လုပ္သလဲဆိုတာနဲ့ ပတ္သက္လို့ ဘယ္မွာမွ တိတိက်က် မေျပာထားဘူး။ သူနဲ့
ပတ္သက္တဲ့ မွတ္တမ္းေတြအရ ဆိုကေရးတီးက အလုပ္မလုပ္ပါ။ သူလုပ္တာဆိုလို့ ဒႆနပညာ အေျကာင္း
ေဆြးေနြးတာျဖစ္ပါတယ္။ ေဆြးေနြးတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း သူတစ္ဦးတည္း သူ့ဘာသာေတြးေခၚသံုးသပ္ေနရတာကို
အလြန္နွစ္ သက္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းသည္ အလြန္အေရးအပါဆံုး အနုပညာျဖစ္တယ္လို့ ခံယူထားပါသတဲ့။
သူဟာ သူ့တပည့္မ်ားကေပးေသာ ေငြစမ်ားနွင့္ ေနထိုင္ခဲ့သူျဖစ္တယ္လို့ သူ့ေနာက္လိုက္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့
Xenophon ရဲ့ Symposisက မွတ္တမ္းမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဖာ္ျပထားခဲ့တယ္။ Aristophenes ကလည္း
ဆိုကေရးတီးဟာ ဒႆနိက ပညာဆိုင္ရာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို သူ့သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးနဲ့ အတူ တည္ခဲ့ျကတယ္လို့
ဆိုထားပါတယ္။
ဆိုကေရးတီးအေျကာင္းနဲ့ ပတ္သက္လို့ ေဝဖန္ျကတဲ့အထဲမွာ
သူ့ဘာသာဘာတစ္ခုမွ မွတ္ထားတာ မရိွဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဆိုကေရးတီးနဲ့ ပတ္သက္သမွ်၊
ဆိုကေရးတီးရဲ့ အယူအဆေတြ အားလံုးဟာ Xenophon နဲ့ Platoတို့ေပၚမွာသာ တည္ေနခဲ့ တယ္။ အဲဒီေနရာမွာ
အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္လာရတာက ဆိုကေရးတီးရဲ့ ယံုျကည္ခ်က္ေတြဟာ ပေလတိုနွင့္ ဆန့္က်င္တယ္။
အဲဒီေနရာမွာလည္း သူတို့နွစ္ေယာက္နဲ့ ပတ္သက္တဲ့ သက္ေသသာဓကျပစရာ မရိွဘူး။ တခို့်ေသာ သူေတြ
ေထာက္ျပတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ဆိုကေရးတီးမွာ ထူးထူးျခားျခား ယံုျကည္မႈမို်း မရိွဘူးဆိုတာပါပဲ။
သူက စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္းမွ ရွာေဖြသူျဖစ္ပါတယ္။ တခို့်က ေျပာရာမွာ သူ့မွာ ကိုယ္ပိုင္
သီအိုရီေတြနဲ့ ယံုျကည္မႈေတြ ရိွတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်က္ေတြဟာ ပေလတိုနွင့္ ဆန့္က်င္ဘက္ေတြ
ျဖစ္ေနတာေျကာင့္ ပေလတိုရဲ့ ဆိုကေရး တီးနဲ့ ပတ္သက္တဲ့ ေရးသားခ်က္ေတြမွာ ပေလတိုရဲ့ ျပင္ဆင္ေရးသားမႈေတြ
ရိွေနတယ္လို့ ေထာက္ျပျကပါတယ္။ ဒါေျကာင့္မို့လို့ ဆိုကေရး တီးရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြနဲ့
ပတ္သက္တဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္ေတြကို ဖတ္ရတဲ့အခါ အဲဒီအခ်က္ကို စိတ္ထဲမွာထားျပီး ဖတ္ရႈသင့္တဲ့
အခ်က္ဟာ အေရးျကီးလွေျကာင္းကို ဆိုထားျကပါတယ္။ သူနဲ့ပတ္သက္သမွ် ေအာက္ပါအခ်က္ေတြအားလံုးကို
သေဘာတူျပီးသားလို့ ယူဆလို့ မရပါဘူးတဲ့။ အရာအားလံုးဟာ အျမည္းအစမ္း သေဘာပဲထားပါလို့ဆိုပါတယ္။
ဆိုကေရးတီးက အခုလို ေျပာခဲ့တယ္။ 'ကြ်နု္ပ္ေျပာတာကို
မင္းတို့ မယံုျကည္ဘူးဆိုတာကို သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ ၏ အေကာင္းဆံုး အရည္အခ်င္း၊
အျမင့္မားဆံုးေကာင္းျမတ္ေသာ အရည္အေသြးက ဘာလဲဆိုေတာ့ မိမိနွင့္ တျခားသူမ်ားကို ေမးခြန္းမ်ား
ေမးျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္' ဒါေျကာင့္ ဆိုကေရးတီးရဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုက ဆန့္က်င္ေသာ အယူအဆမ်ားကို
ေမးမယ္ ထိုမွတစ္ဖန္ ပို၍ေကာင္း ေသာ ယူဆခ်က္မ်ားသည္ ခိုင္ျမဲစြာထြက္ေပၚလာမည္ ယင္းတို့သည္
ကဲြျပားျခားနားမႈမ်ားစြာကို ဦးေဆာင္လမ္းျပလ်က္ ရိွသည္ဆိုတာ ျဖစ္ပါ တယ္။
ဆိုကေရးတီးက 'ပညာကို ခ်စ္ျမတ္နိုးျခင္း'
သည္ ဒႆနိကပညာ၏ ယူဆခ်က္တစ္ခု ျဖစ္တယ္လို့ ယံုျကည္ထားပါတယ္။ သူဟာ သူ့ကိုယ္သူ သူပညာတတ္ျဖစ္ရမယ္လို့
တစ္ခါမွ အခိုင္အမာ မေျပာဖူးပါဘူး။ ပညာကို ခ်စ္ျမတ္နိုးသူဟာ ညဏ္ပညာျဖင့္ ခင္းထားေသာ
လမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္း၍ လိုက္နာရမည္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို နားလည္ထားရံုသာျဖစ္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။
ဒီအခ်က္ဟာ ဆိုကေရးတီးက လူေတြဟာ ပညာရိွေတြျဖစ္လာနိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ယံုျကည္လို့
ေျပာတာဟုတ္၊ မဟုတ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္လာရတယ္။
ဆိုကေရးတီးက လူေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ ေနထိုင္ျခင္းဆိုတာဟာ
ေငြေျကး၊ ပစၥည္းဥစၥာေနာက္ကို မလိုက္ဘဲ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အသိပညာတိုးပြားေအာင္ လုပ္ဖို့
အဓိကထားျခင္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ယံုျကည္ပါတယ္။ သူဟာ လူေတြကို မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း အေပါင္း
အသင္းေတြ ဖဲြ့ျပီး စစ္မွန္ေသာ လူ့အဖဲြ့အစည္းတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဖို့ အားေပးပါတယ္။ ယင္းသည္
လူအမ်ားအတူတကြ ျကီးျပင္းရွင္သန္ဖို့ အေကာင္းဆံုးပဲလို့ ခံစားမိပါသတဲ့။ သူကလည္း အဲဒီလိုေနထိုင္ရွင္သန္ခဲ့သူပါ။
သူ့ဘဝရဲ့ ေနာက္ဆံုးအခိ်န္မွာေတာင္မွ ေအသင္ျမို့ကေန ထြက္ေျပးခဲ့ရင္ သူ့ေသဒဏ္က ေရွာင္လဲြနိုင္မယ္ဆိုတာကို
သိရက္နဲ့ ထြက္မေျပးဖို့ ဆံုးျဖတ္တယ္။ ဤေနရာကို စြန့္ခြာျခင္းသည္ ယခု ရွင္သန္ ေနထိုင္လ်က္ရိွေသာ
သူ၏ အဖဲြ့အစည္းကေလး၏ ဆနၵကို ဆန့္က်င္ရာ ေရာက္ေပသည္လို့ ခပ္ရိုးရိုးပဲ ေတြးခဲ့ပါတယ္။
ဒါေျကာင့္မို့လို့လည္း ဆိုကေရးတီးရဲ့ သတၲိနဲ့ ရဲရင့္မႈနွင့္ ပတ္သက္လို့ နာမည္ေကာင္းရခဲ့တာဟာ
လက္မခံနိုင္စရာ အေျကာင္းမရိွဘူးလို့ ဆိုရမွာေပါ့။
ဆိုကေရးတီးရဲ့ သင္ျကားမႈေတြထဲမွာ လူေတြမွာ
ေကာင္းမြန္ေသာ အရည္အခ်င္းရိွရမယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆ ပါပါတယ္။ ဆိုကေရးတီးက 'ပိုင္ဆိုင္သမွ်
အရာအားလံုးရဲ့ တန္ဖိုးအရိွဆံုးအရာဟာ ေကာင္းမြန္ေသာ အရည္အခ်င္းျဖစ္တယ္လို့ ေဟာတယ္။ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ
ဘဝဆိုတာဟာ ေကာင္းမႈကို ရွာေဖြျခင္းျဖင့္ အခိ်န္ကို ကုန္ဆံုးျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘဝ၏အရိပ္ေတြရဲ့ေအာက္မွာ
အမွန္တရားဆိုတာ ရိွပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ဘာမွ တကယ္မသိပါဘူးဆိုတာကို ျပဖို့ အလုပ္ကို ဒႆနပညာရွင္က
လုပ္ပါတယ္'လို့ ဆိုထားပါတယ္။
ဆိုကေရးတီးက 'ပညာရိွမ်ားသာလွ်င္ ကမၻာျကီးရဲ့
အေကာင္းဆံုးနဲ့ အျပည့္စံုဆံုးစံေတြကို နားလည္ပါတယ္'ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ယံုျကည္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ဟာ
အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္လာရတယ္။ ဒါဟာ ဒႆနိက ပညာရွင္ေတြသာလွ်င္ တျခားေသာ သူမ်ားကို လႊမ္းမိုး
နိုင္ေသာ သူမ်ားျဖစ္တယ္လို့ ဆိုလိုတယ္လို့ ေထာက္ျပျကတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ ေအသင္ျမို့ရဲ့ အုပ္ခု်ပ္ေရးကို
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆန့္က်င္ လ်က္ ရိွေနပါတယ္။ ယင္းသည္ ေအသင္ျမို့ကိုသာမက ဘယ္အုပ္ခု်ပ္ေရးကိုမဆို
ဆန့္က်င္ရာ ေရာက္ေနတယ္လို့ဆိုရမွာပါပဲ။ ဆိုကေရးတီး၏ ယံုျကည္မႈေျကာင့္ ေမးခြန္းေတြ ထြက္ေပၚလာရတယ္။
ယင္းသည္ပင္လွ်င္ ဆိုကေရးတီးရဲ့ အယူအဆ တိတိက်က် ျဖစ္တယ္လို့ ဆိုရမယ္။ ဆိုကေရးတီးက ဒႆနိက
ပညာရွင္ဆိုတာ 'ပညာကို ခ်စ္ျမတ္နိုးသာ ျဖစ္တယ္လို့ ဆိုထားေပမယ့္ ပညာရိွတယ္လို့ မဆိုလိုထားပါဘူး။
ဒါေျကာင့္မို့လို့လည္း ေနာက္ဆံုးသူ့ရဲ့ ေသဒဏ္လက္ခံယူလိုက္တဲ့အခိ်န္မွာ 'ကြ်နု္ပ္ဟာ
ဒႆနိကပညာရွင္တစ္ဦးသာ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားသခင္ က ကြ်နု္ပ္အား ဒႆနိက ပညာရွင္၏ တာဝန္ျဖစ္ေသာ
မိမိကိုယ္ကိုယ္နွင့္ အျခားသူမ်ားအား ရွာေဖြစူးစမ္းျခင္း ဟူေသာ အယူအဆကို ျဖည့္ ဆည္း
တာဝန္ေပးထား၏'လို့ သူ့ကို စီရင္မယ့္ ဂူ်ရီလူေပါင္း ၅ဝဝ ရဲ့ ေရွ့မွာ ေခ်ပေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
ဆိုကေရးတီးမွာသူမ်ားနဲ့မတူတဲ့ အက်င့္စရိုက္ေတြ၊
ညဏ္ရည္ေတြရိွတယ္။ သူ့ရဲ့ အဓိကအလုပ္က စဥ္းစားျခင္းျငင္းခုန္ျခင္း၊ လူေတြရဲ့ ေမးခြန္းေတြကို
ေျဖဖို့အေျဖေတြကို ရွာေဖြျခင္း၊ ဘယ္အရာက ေကာင္းသလဲ၊ ဆိုးသလဲ၊ လူေတြကို ဘာေျကာင့္ ဖန္ဆင္းသလဲ၊
လူေတြဘယ္လို ေနထိုင္ျကသလဲ။ ဆိုကေရးတီး၏ အလုပ္က အဲဒါေတြ။ သူက ေနြရာသီ၊ ေဆာင္းရာသီ၊ ရာသီမမႈဘဲ
ေျခဗလာနွင့္ ေလွ်ာက္သြား၊ ပင္ပန္း ျခင္း၊ ဆာေလာင္ျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းဒဏ္ေတြကို မမႈ၊
သူ့မွာ ခ်မ္းသာျြကယ္ဝမႈေတြ၊ စည္းစိမ္ေတြ ခံစားဖို့ အခိ်န္မရိွ၊ ဒါေပမဲ့လည္း သူ့သူငယ္
ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြနဲ့ စားေသာက္ပဲြ က်င္းပရတာကို နွစ္သက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက ေသရည္တစ္ခြက္ကိုေတာင္
မေသာက္။ သူ့အခန္းထဲ ေသရည္ေသာက္ျပီး ဝင္လာတာကိုပင္ လက္မခံ။ သူ့ရဲ့ အဲဒီလို ထူးျခားတဲ့
ေနပံုထိုင္ပံုေတြေျကာင့္ပင္လား၊ သူ့ရဲ့ နွာေခါင္းေထာ္ေထာ္၊ မုတ္ဆိတ္ေမြးဗလျပစ္၊ အလြန္ညစ္ပတ္ေသာ
ပံုပန္းသဏၭာန္ေျကာင့္လား၊ သူ့မ်က္နွာသည္ ေအသင္ျမို့သားမ်ားကို သေရာ္ေတာ္ေတာ္ရိွေနသည္
ဟုပင္ ဆိုထားေလတယ္။
ဆိုကေရးတီး၏ ေျပာဆိုခ်က္မ်ား (Dialogues)
ကို Plato နွင့္Xenophon တို့က ေရးသားခဲ့ျကရာမွာ
ဆိုကေရးတီးနဲ့ ထိုေခတ္က ပုဂၢိုလ္ေတြနဲ့ အျပန္အလွန္ ေဆြးေနြးခ်က္ေတြ၊ သူ့ေနာက္လိုက္ေတြနဲ့
ေဆြးေနြးခ်က္ေတြ ပါပါတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ ပေလတိုဟာ ဆိုကေရး တီးရဲ့ တိတိက်က် ေျပာဆိုခ်က္၊
ေလသံေတြ ေနရာမွာ သူ့အယူအဆေတြကို ေျပာင္းမပစ္ပါဘူးတဲ့။ သူက ဆိုကေရးတီးရဲ့ နည္းလမ္း အယူ
အဆေတြကို ခ်ျပလိုက္တယ္။ ဆိုကေရးတီးရဲ့ ေလသံကို မေျပာင္းဘူး။ ဥပမာဆိုကေရးတီးရဲ့ 'ဘုရားတရားျကည္ညိုျခင္း
ဆိုတာဘာလဲ' ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းအေပၚ အျပန္အလွန္ ေျပာဆိုခ်က္ေတြကို ေရးသားထားရာမွာ ဆိုကေရးတီး၏
လမ္းညႊန္မႈကို လံုးဝ မေသြဖယ္ထားပါဘူးလို့ ဆို ထားပါတယ္။
အဓိကအားျဖင့္ ေဝဖန္ထားရာမွာ ပေလတိုရဲ့ ဆိုကေရးတီးကို
ေရးသားခ်က္ေတြမွာ ေပးထားတဲ့ အယူအဆေတြဟာ ဆိုကေရးတီးရဲ့ အယူအဆလား ဒါမွ မဟုတ္သူနဲ့ အျပန္အလွန္
ေဆြးေနြးသူရဲ့ အယူအဆလားဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေရးမထားပါ ဘူးတဲ့။ ဒါေျကာင့္
ဆိုကေရးတီးက ဒီလို ယူဆပါတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ပေလတိုရဲ့ ျဖည့္ထားတဲ့ အယူအဆ ျဖစ္ရင္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ပေလတိုရဲ့
အက်ယ္ခဲ့်ထားတဲ့ အရာေတြျဖစ္နိုင္တယ္လို့ ဆိုရပါမယ္။ ဒါဟာ ဆိုကေရးတီးနဲ့ ပတ္သက္တဲ့ သိလိုက္ရတဲ့
ျပႆနာတစ္ခုပါပဲ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ ပေလတိုရဲ့ ေရးသားခ်က္ေတြ၊ စာအုပ္ေတြဟာ ဆိုကေရးတီးရဲ့
ဝိညာဥ္ေတြ စီးဝင္ေနတယ္လို့ စဥ္းစားလို့ရပါတယ္။
ဆိုကေရးတီးဟာ အသက္ ခုနွစ္ဆယ္ ၃၉၉ BC မွာ
ေအသင္ျမို့ရဲ့ နတ္ဘုရားမ်ားကို မရိွခိုးေသာ အမႈနွင့္လည္းေကာင္း၊၊ လူငယ္မ်ား အား သူ့အယူအဆမ်ားျဖင့္
ဖ်က္ဆီးလ်က္ ရိွေနသည္ဟူေသာ စြပ္စဲြခ်က္နွင့္လည္းေကာင္း အဆိပ္ရည္ေသာက္၍ အဆံုးစီရင္ျခင္းကို
ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ့ဘက္ကသာ အေလ်ာ့ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ သူ့အသက္လြတ္မည္ဆိုတာကို သူသိပါတယ္။
'ကြ်နု္ပ္ကို လႊတ္ေပးသည္ျဖစ္ေစ၊ မလႊတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အသင္တို့ ျကိုက္ရာကိုသာ လုပ္ပါ။ ကြ်နု္ပ္၏
ဆံုးျဖတ္ခ်က္တို့ကို ဘယ္ေတာ့မွမျပင္ေျကာင္းကို နားလည္ပါ။ ကြ်နု္ပ္ အျကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ေသရေတာင္မွ မေျပာင္းလဲပါ'ဟု ဆိုခဲ့ေလတယ္။
အဆိပ္ ေသာက္ရမယ့္အခိ်န္ မေရာက္ခင္မွာ ဆိုကေရးတီးက
အဆိပ္ရည္ကိုေတာင္းေတာ့ သူ့သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က အခိ်န္ မေရာက္ ေသးေျကာင္း ေျပာတဲ့အခါ
ဒႆနပညာရွင္က အခုလို ဆိုတယ္။ 'ကြ်နု္ပ္က အဆိပ္ကို နည္းနည္းေနာက္က်မွ ေသာက္ျပီး အနိုင္ရ
မယ္လို့ မထင္မိပါဘူး။ ေျသာ္... ေသရမည္လို့ သတ္မွတ္ခံရျပီးသား အသက္တစ္ေခ်ာင္းကို ကယ္တင္ဖို့၊
လြတ္ေျမာက္ေစဖို့အေရး ျကိုးပမ္းေန တာကို ကိုယ့္မ်က္စိနဲ့ တပ္အပ္ျမင္ေနရတဲ့ အရူးသြပ္ဆံုး
လူသားဟာ ကြ်နု္ပ္ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေတာ့သည္။'
ဆိုကေရးတီးကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ခ်စ္ျကတယ္။
တခို့်ကေတာ့ ေျကာက္ျကတယ္။ သူ့ကို မုန္းတဲ့ လူေတြလည္းရိွတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေအသင္ တစ္ျမို့လံုးရဲ့
ပညာရိွဆံုးလူဟု ယံုျကည္လက္ခံျခင္းခံရသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ ၃၉၉ BC မွာ ရဲဝံ့ျကံ့ခိုင္သူ
မဟုတ္။ ခြန္အားရိွသူမဟုတ္၊ လူသတ္မႈ ကူ်းလြန္ရေလာက္ေအာင္ ဗလေတာင့္သူမဟုတ္၊ အသက္ခုနစ္ဆယ္အရြယ္၊
အျပစ္က အေရးမပါလွ ေသာ အယူအဆေတြ ရိွေနမႈနဲ့ အဆိပ္ရည္ေသာက္၍ ေသရပါေလတယ္။ ဆိုကေရးတီးက
သူသြားမယ့္လမ္းကို အခုလို ေျပာခဲ့ေလတယ္။
'ကြ်နု္ပ္ထြက္ခြာရမည့္အခိ်န္ ေရာက္လာျပီ။
ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္သြားျကရမည္။ ကြ်နု္ပ္က ေသလမ္း၊ သင္တို့က ရွင္လမ္း၊ ဘယ္လမ္းက ေကာင္းသလဲ။
ဘုရားသခင္ကပဲ သိမည္'
ဆိုကေရးတီး ကြယ္လြန္သြားျပီးေနာက္ ေအသင္ျမို့မွာ
ဆိုကေရးတီးကို မွားယြင္းစြာ စီရင္မိျပီဟု အျပစ္တင္ခံရေလေတာ့ရာ ဆိုကေရး တီးကို ျပစ္ဒဏ္ခ်ခဲ့သူ
ေအသင္ျပည္သားမ်ားကို တိုင္းျပည္မွ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ျကေလတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဆိုကေရးတီး
ရုပ္တုကို ထုလုပ္ျပီး သူ့အမွတ္တရ ေက်ာက္ရုပ္တုအျဖစ္ ထားရိွခဲ့ျကတယ္။ ပေလတိုနဲ့ Xenophon
တို့ရဲ့ ဆိုကေရးတီးအေျကာင္း ေရးသားခ်က္ေတြ ဟာလည္း စိတ္မေကာင္းစရာ ခံစားခ်က္ေတြနဲ့အတူ
ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါေတာ့တယ္။
စာညႊန္း
1.Stanford
Encyclopedia of Philosophy Socrates (2005)
2.
Socrates Quotes (Internet Search)
No comments:
Post a Comment