အေတြးအျမင္
(၁၅ဝ)၊ ၂ဝဝ၁ ျသဂုတ္
'ပညာ'သည္
အလြန္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္ေအာင္ ျဖစ္၏။ ပညာရွာလိုသူတို့သည္ 'ပညာရွာ ပမာသူဖုန္းစား' ဟူေသာ
ျမန္မာစကားပံုအတိုင္း ပညာရိွမ်ားထံမွာ ဆည္းပူးရယူျကရ၏။'ပညာရဲရင့္ ပဲြလယ္တင့္' ဟူသကဲ့သို့
ပညာရိွမည္သည္ မည္သည့္ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေရာက္ပါေစ ပညာ၏ ဂုဏ္ေရာင္ေျကာင့္ ထြန္းေျပာင္ နိုင္ေပသည္။
အထက္ပါစာပိုဒ္ကို
ဖတ္ျပီးသြားေသာ စာဖတ္သူ လူငယ္လူရြယ္တို့သည္ တယ္ဟုတ္ပါလား။ ပညာဟာ တကယ္ပဲ တန္ခိုးျကီးလွပါလားဟု
ယူဆသြားျက မည္လား။ သို့တည္းမဟုတ္ ဒါ ပံုေျပာေနတာပါဟု ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေတြးျက ေလမလားဟုလည္း
စိတ္ကူးျကည့္မိပါသည္။ စကားလံုး ျကီးျကီးက်ယ္က်ယ္နွင့္ ေျပာတာေတြကို ေမးေလးေထာက္ကာ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နွင့္
ရိွေနေပလိမ့္မည္။ ဒါ အံ့ျသစရာေတာ့ မဟုတ္ပါေပ။ ကြ်န္မသည္ပင္ ဘဘျကီး ဦးခင္ေမာင္လတ္နွင့္
ေမေမျကီး ေဒၚခင္မို်းခ်စ္တို့ေခတ္က အမို်းသားေက်ာင္းေတြအေျကာင္း နား ေထာင္ခဲ့ရတုန္းကဆိုလွ်င္
ပါးစပ္အေဟာင္းသားနွင့္ ေငးေမာနားဆင္ခဲ့ရသည္ပဲ။ ခုေခတ္မွာ ဒီလိုေက်ာင္းမို်း မျကားဖူး
မျကံုဖူးရေသာ္ျငားလည္း ျဗိတိသွ် လက္ေအာက္မွာ ပညာကို ခက္ခက္ခဲခဲ ဆည္းပူးခဲ့ရသည့္ အေျကာင္းေတြသည္
အားက်စရာ ေကာင္းလွေပသည္။
အမို်းသားေက်ာင္း
ဟူသည္ ၁၉၂ဝ ခုနွစ္ ျဗိတိသွ်အစိုးရ၏ University အက္ဥပေဒ ကန့္ကြက္တိုက္ဖ်က္သည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္
ျပည္ လံုးကြ်တ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ boycott ဘိြုင္းေကာက္သပိတ္ျကီးက ေမြးဖြားလိုက္သည့္
ေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ျက၏။ 'ကြ်န္ပညာ အလိုမရိွ' ဟူေသာ ေျြကးေျကာ္သံနွင့္အတူ CNE ေခၚCouncil
of National Education ကအမို်းသားပညာေရးစနစ္သစ္ကို ဖန္တီးျပီး ကိုယ့္သင္ရိုး၊ ကိုယ့္စာအုပ္ျပဋၭာန္းကာ
ကိုယ့္စားေမးပဲြနွင့္ကိုယ္ စီမံကြပ္ကဲေသာေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ေလသည္။
'အမို်းသားေက်ာင္း၌
သင္ျကားျကေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားသည္ ပညာ ရွာရင္းတန္းလန္း ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ျကသူမ်ားျဖစ္၍
ဆရာျဖစ္လက္မွတ္ ရသူ မ်ား မဟုတ္ျကေခ်။ သို့ေသာ္ အသင္အျပ အလြန္ေကာင္းျကေပသည္။ ဆရာ၏ ျကိမ္လံုးသည္
ဆင္းရဲခ်မ္းသာ၊ ေယာက်ာ္းေလး၊ မိန္းကေလး မ်က္နွာမေရြး။ သူတို့တပင္ပန္း စာသင္ျကားေနသည္ကို
ျကည့္၍ တပည့္မ်ားမွာ စိတ္မေကာင္း ေတာင္ ျဖစ္ျကရေလသည္။
တခို့်ဆရာမ်ားမွာ အဂၤလိပ္လိုခ်ည္း ေျပာသျဖင့္ ျမန္မာစကားေတာင္ တတ္ပါရဲ့လားဟု အခ်င္းခ်င္း
အျငင္းပြားျကရေလသည္။ ဘဘျကီးသည္ ထို အမို်းသားေက်ာင္းမ်ားအေျကာင္း
ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ မေမာ နိုင္၊ မပန္းနိုင္ အားပါးတရ ေျပာတတ္ရံုမက သူ့ဆရာမ်ား၏ အမည္မ်ားကို
နႈတ္မွ ဂုဏ္ယူစြာ မျကာခဏ ထုတ္ေဖာ္တတ္ေသာေျကာင့္ ကြ်န္မတို့မွာ မစၥတာ အာယား၊ ဆရာဦးေဖ
အစရိွေသာ အမည္မ်ားကို အလြတ္ပင္ ရေနျကေလသည္။
ထို့ျပင္
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ကိုယ့္ကို ပညာသင္ေပးေသာ ဆရာမ်ားထံတြင္ လံုးဝဥႆံု ပံုအပ္မထားသင့္ဘဲ
ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း တိုင္ပင္ေဆြး ေနြး နီွးေနွာ၍ ပညာရွာေဖြ ဆည္းပူးျကသင့္ေပသည္ဟု ေမေမျကီး
ေဒၚခင္မို်းခ်စ္ က ေျပာျပီး ''စာဖတ္ျခင္း'' အေလ့အထတစ္ခုကို ေမြးယူျကဖို့ တိုက္တြန္း
ေျပာဆိုေလ့ရိွပါသည္။ စာအုပ္မ်ားကို ဘယ္လို ဖတ္သင့္သလဲဆိုေတာ့ 'ဝါးစား သလိုဖတ္' တဲ့။
ေမေမျကီးကေတာ့ စာအုပ္ဆိုလွ်င္ ခ်မ္းသာမေပးဘဲကို ဖတ္ ပါတဲ့။ ဘယ္လိုစာအုပ္ေတြ ဖတ္သင့္သလဲဆိုသည့္
အခ်က္ေတာ့ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ရင္း၊ ေတြ့သမွ် အကုန္ဖတ္ရင္းနွင့္ ဘယ္စာအုပ္က အခိ်န္ကုန္လူပန္းျဖစ္
ေစတယ္၊ ဘယ္စာအုပ္က အကို်းရိွတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ ခဲြျခားတတ္သြား ေပမည္ဟု ကြ်န္မကေတာ့ ယူဆပါသည္။ ကိုယ့္ဘာသာ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျဖစ္ျပီး သိသြားတာဟာ
အေကာင္းဆံုးပဲ မဟုတ္ပါလား။
အစၥေရးလူမို်း
အနာဂတ္ကို ေဟာျကားသူ Hosea က 'ကြ်နု္ပ္တို့ လူမို်းမ်ား အဖ်က္ဆီးခံရျခင္းမွာ အသိပညာ
ခို့်ယြင္းမႈေျကာင့္ ျဖစ္ေပသည္'ဟု ဆိုခဲ့သည္။ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူးယစ္ေနမည့္အစား ပညာကို
ရယူ၍ မိမိညဏ္ရည္ကို ထက္ျမက္ေအာင္ လုပ္ျခင္းဟာ ပိုျပီး ခို်ျမိန္ရံုမက ျကာျကာ လည္း ခံေပသည္'တဲ့။
ပညာကို ျကီးထြားရွင္သန္ေအာင္ လုပ္ျခင္းျဖင့္လည္း လူ့ဘဝဟာ ပိုျပီး ခ်မ္းသာျြကယ္ဝလာေပလိမ့္မည္။
လူငယ္
လူရြယ္မ်ားသည္ တကၠသိုလ္ပညာ ဆည္းပူးဖို့ အေလးထား ျကပါသည္။ ဘာေျကာင့္ပါလဲ။ အဲဒီအတြက္
အေျကာင္းျပခ်က္ နွစ္ခ်က္ရိွပါ သည္။ တစ္ခုက အျမင္က်ယ္္ဖို့နွင့္ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေလွ်ာက္ရမည့္
လမ္း ေျကာင္းတစ္ခုမို့ အဲဒီလမ္းေျကာင္းအတိုင္း လိုက္ေလွ်ာက္ျကျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ အျမင္က်ယ္ခ်င္တာကိို
ေတြးျကည့္လိုက္လွ်င္ စီးပြားေရးအရ ဝင္ဆံ့ဖို့၊ ပတ္ဝန္း က်င္မွာ လုပ္ငန္းအဆင္ေျပဖို့၊
ကိုယ္ရယူလိုက္တဲ့ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ၏ ဘဲြ့ဒီဂရီ ေျကာင့္ အေရးပါတဲ့ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြ
ရယူနိုင္ဖို့ ျဖစ္ေပသည္။ လမ္းေျကာင္း ေဟာင္းကို ဆက္လက္ ေလွ်ာက္တာကေတာ့ လူငယ္ေတြက ဒါကို
ဆက္လက္ လိုက္နာ ေလွ်ာက္လွမ္းရတာကို ေက်နပ္ေနျပီး ဒါကို ဂုဏ္ယူလ်က္ ရိွေသာေျကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။
ေက်ာင္းပညာေရးေအာက္မွ ရုန္းထြက္လာျကေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို့သည္ တကၠသိုလ္ပညာေရး
ေလာကထဲမွ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြကို ကိုယ့္ဘဝလမ္းေျကာင့္တြင္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ေလွ်ာက္ လွမ္းနိုင္ဖို့ရန္ ေမြးယူနိုင္ျကဖို့ အေရးျကီးလွေပသည္။
ဒီအတြက္ ကိုယ့္အခ်င္း ခ်င္း တိုင္ပင္နီွးေနွာ၊ မတူညီတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ျဖန့္ေဝ ေဆြးေနြးရာကေန
အျမင္သစ္ေတြ ရနိုင္ေပသည္။
ဤသို့
ပညာဟူေသာ အရာကို စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ရွာေဖြေနျကရာတြင္ တစ္ခိ်န္လံုးလည္း လိုက္စားဖို့မလို။
အနားယူေနခိ်န္၊ အားလပ္ခိ်န္မ်ား ေပး၍ လည္း စိတ္ကို အနားေပးသင့္ေပသည္။ ရိွသမွ် အခိ်န္တို့ကို
အလုပ္လုပ္၍ ကုန္လြန္ေစျခင္းသည္ ရူးသြပ္ျခင္းေျကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္ဟု ျဗိတိသွ်တကၠသိုလ္
ေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ ဆိုထားေလသည္။ ပိုေနေသာ အခိ်န္မ်ားတြင္ မိမိတို့စိတ္မ်ားကို အနားေပးသည့္အေနနွင့္ အားကစား၊
ရုပ္ရွင္၊ ဂီတတို့ကို စိတ္ပါဝင္စားစြာ
လိုက္စားသင့္ေပသည္။
အသိပညာကို
ရွာေဖြဆည္းပူးလိုေသာ စိတ္ဓာတ္ကိုလည္း ေမြးျမူသင့္ေပ သည္။ Cecil နွင့္ Scoratesတို့က
အသိပညာရွာေဖြဖို့အတြက္ ပထမဦးဆံုး ေျခလွမ္းက ကြ်နု္ပ္တို့ ဘာေတြ မသိဘူးဆိုတာကို သိျခင္းပဲ
ျဖစ္ေပသည္။ ကိုယ္တကယ္ မသိေသာ၊ ကိုယ္မတတ္ေသာ အရာမ်ားကို သိတာဟာ စစ္မွန္ ေသာ အသိပညာဆီကို
လမ္းေျကာင္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားဖို့ ျဖစ္ေပသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ပညာကို
ဆည္းပူးလိုေသာ စိတ္၊ ပညာကို လိုလားေသာစိတ္ ကြ်န္မတို့ လူသားမ်ားကို လႊမ္းမိုးလာေအာင္
ျကိုးစားဖို့ လိုအပ္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။ ကြ်န္မနွင့္ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္သည့္ ကြ်န္မ၏ အဘိုးနွင့္
အဘြားတို့သည္ သူတို့ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ပညာကို လိုက္စားျခင္း၊ ပညာကို ဆည္းပူးျခင္း၊
ပညာကိုဖန့္ေဝျခင္းဟူေသာ အလုပ္မ်ားကိုသာ စဲြစဲြျမဲျမဲ လုပ္ခဲ့ျကသူမ်ား ျဖစ္၏။ ယင္း သည္
စိတ္ကို အစာေကြ်းျခင္း တစ္မို်းပင္ျဖစ္၍ ပညာနွင္ ေပ်ာ္ေမြ့စြာ ေနရျခင္း ၏ အရသာကို ဘာနွင့္မွ်
လဲနိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။
ကြ်န္မတို့သည္
ပညာကို တတ္သိေအာင္ ေလ့လာဆည္းပူး၍ နားလည္ ေအာင္ ျကိုးစားကာ အမွားအမွန္ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားတတ္လာေသာ
ဦးေနွာက္ရိွ ေအာင္ ေမြးျမူျကရေပမည္။ 'ဒါကို ကြ်နု္ပ္ မသိပါ။ ''ဒါေျကာင့္ မွားေနသည္''
ဟု ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဆိုေလနွင့္' ဟူေသာ အဆိုအမိန့္တစ္ခုကို တင္ျပရင္း ကြ်န္မတို့၏ အခိ်န္မ်ားကို
အကို်းရိွစြာ ကုန္လြန္ျကပါစို့ဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါ သည္။
No comments:
Post a Comment