(အမွတ္ ၁၆၄ အေတြးအျမင္)
''ကြ်နု္ပ္ ထုထြင္းေသာ ရုပ္တုေတြဟာ ေက်ာက္တံုးထဲမွာ
အေစာကတည္းက ရိွနွင့္ေနျပီး၊ ကြ်နု္ပ္ရဲ့ အလုပ္က အဲဒီရုပ္တုေတြကို အဲဒီ ေက်ာက္တံုးထဲကေန
လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဆဲြထုတ္လိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္''
ဤစကားလံုးမ်ားကို ေျပာခဲ့သူကား မိုက္ကယ္အိန္ဂ်ယ္လို
သို့မဟုတ္Michael Di Lodovico Buonarroti Sinoni (၁၄၇၅-၁၅၆၄) ျဖစ္ေလသည္။ မိုက္ကယ္အိန္ဂ်ယ္လိုသည္ ပန္းပုပညာရွင္၊
နံရံေဆးေရး ပန္းခီ်ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္၏။ သူ့ေခတ္သူ့အခါက သူ့ကို The Divine ျမင့္ျမတ္သူဟု ေခၚျကသည္။
မိုက္ကယ္အိန္ဂ်ယ္လို ထုထြင္းေသာ ရုပ္တုမ်ားကား
မ်ားျပားလွ၏။ မေရတြက္နိုင္ေအာင္ရိွ၏။ ထင္ရွားေသာ ရုပ္တုမ်ားမွာ David, Virgin Mary
Moses ရုပ္တုမ်ားနွင့္ အျပီးမသပ္ခဲ့ေသာ The Prisoners အမည္ရိွ ရုပ္တုမ်ားျဖစ္သည္။ ထင္ရွားေသာ
နံရံေဆးေရး ပန္းခီ်ကားမွာ Vartican ရိွSisten
Chapel ေခါင္မိုးနံရံျပည့္ရိွေသာ The Last Judgement 'ေနာက္ ဆံုးစီရင္ခ်က္'ျဖစ္သည္။
မိုက္ကယ္သည္ ရုပ္တုမ်ားကို ထုလုပ္ရာတြင္
ပီပီျပင္ျပင္ ထုလုပ္တတ္၏။ သူ့အရည္အေသြးကို သူသည္ ပို၍အသက္ဝင္လာေအာင္ ဖန္တီးတတ္၏။ သူ၏
ျကိုးစားမႈ၊ အားသြန္ခြန္စိုက္ အလုပ္လုပ္တတ္မႈတို့သည္ သူ့ရုပ္တုမ်ားကို ျကည့္ရံုနွင့္
ေပၚလြင္သိသာလွ၏။
ထိုရုပ္တုမ်ားကို ေလ့လာရင္း မိုက္ကယ္ ဆိုလိုခ်င္ေသာ
အဓိပၸာယ္တို့ကို ခံစားနားလည္ဖို့ ျကိုးစားျကည့္မိ၏။ သူထုမလုပ္မီ သူ့ရင္ထဲက ခံစားခ်က္မ်ား၊
သူထုလိုေသာ ရုပ္တု၏ အသက္ဝင္မႈကို သူမည္ကဲ့သို့ ဖန္တီးခဲ့သည္။ သူ မည္သို့ စဥ္းစားေတြးေခၚခဲ့သည္။
သူ၏ ေပးဆပ္ခဲ့ရမႈမ်ားကို ရွာေဖြေလ့လာရင္းနွင့္ သူ့ကို ေလးစားခ်စ္ခင္လာ၏။ မိတ္ေဆြေဟာင္းတစ္ဦးလို
ရင္းနီွးကြ်မ္းဝင္လာ၏။ သူ၏ အသိပညာအေတြးမ်ား စီးဝင္လာသလို ခံစားလိုက္ရ၏။ သူ ထုလုပ္ေသာ
ရုပ္တုမ်ားသည္ အသက္ဝင္လာသကဲ့သို့ ျဖစ္လာရ၏။
သူ၏ ပန္းခီ်ကားမ်ား၊ ပန္းပုရုပ္တုမ်ားမွာ
လူပံုသဏၭာန္မ်ားျဖစ္ျပီး စိတ္ပ်က္ျခင္း၊ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းဟူေသာ လူ့သေဘာသဘာဝမ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။
သူထုထြင္းေသာ ရုပ္တုမ်ားသည္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းရိွေသာ ရဲစြမ္းသတၲိနွင့္ ျပည့္စံုေသာ အမို်းအစားမ်ားျဖစ္ျကသည္။
သူထုလုပ္ဖို့ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ သူ့စိတ္ျကိုက္ လူပုဂၢိုလ္တို့သည္ ခြန္အားရိွ၏။ အင္အားနွင့္
ျပည့္စံု၏။ လူသတၲဝါတို့ထက္ ပိုသာေသာ အရည္ အခ်င္းတို့ရိွ၏။
မိုက္ကယ္ အိန္ဂ်ယ္လိုကို အသက္ဝင္ေနေသာ ရုပ္တုမ်ား၏
ဖန္တီးရွင္ဟု တင္စားမိ၏။ ထိုထက္မကေသာ အဓိပၸာယ္မ်ားစြာရိွေနပါ ေသးသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ သူ
ဖန္တီးခဲ့ေသာ အနုပညာ မ်ားစြာထဲက အစိတ္အပိုင္း အနည္းငယ္ကို ခံစားမိရင္း ရုပ္တုမ်ား မထုလုပ္မီ
သူ့ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္မ်ားကို အဓိကထား၍ ေရးဖဲြ့လိုက္ရပါသည္။
ေရွးေဟာင္းဂရိဒ႑ာရီထဲက ရဲစြမ္းသတၲိနွင့္
ျပည့္စံုသူ သူရဲေကာင္း Herclesကို ရုပ္တု ထုလုပ္ဖို့ မိုက္ကယ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ Hercules
သည္ Zeus နတ္မင္းျကီးနွင့္ Hera တို့၏ သားျဖစ္သည္။ ပံုျပင္အရ Hercules သည္ မျဖစ္နိုင္ေသာ
လုပ္ငန္း ၁၂ ခုကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ထိုအလုပ္ထဲက အလုပ္နွစ္ခုမွာ Erythea ကြ်န္းက ဦးေခါင္းသံုးခုရိွေသာ
Geyon ကဲြ်ရိုင္းျကီးကို ဖမ္းဆီးရေသာအလုပ္၊
ဘုရင္ ဗကါနေ် ၏ ျမင္းေစာင္းမွ ျမင္းေခ်းမ်ားကို တစ္ရက္တည္းနွင့္ Alpheus နွင့္ Peneus
ျမစ္နွစ္သြယ္ဆီသို့ စီးဆင္းေအာင္ ရွင္းလင္း ေပးရေသာ အလုပ္စသျဖင့္ ပါဝင္ပါသည္။ သူ့မိခင္
Heraသည္ သူ့အေပၚ မနာလိုဝန္တိုျဖစ္ကာ သူကေလးဘဝကတည္းက ပုခက္ထဲ ရိွေနစဥ္ အဆိပ္ျပင္းေသာ
ေျမြနွစ္ေကာင္လႊတ္ျပီး ေပါက္ေစခဲ့၏။ ဟာကူ်လီက သူ့လက္နွစ္ဖက္ျဖင့္ ေျြမတစ္ေကာင္စီကို
ကိုင္ကာ သတ္ပစ္ခဲ့ ၏။ သူအရြယ္ေရာက္လာျပီးေနာက္ Hera ၏ သူ့ကို မျကာခဏ လုပ္ျကံေနမႈေျကာင့္
အေမ Hera ကို သတ္ပစ္ခဲ့ရေလသည္။ ထိုအျပစ္ကို ေဆးေျကာဖို့ရန္ ေရွးျဖစ္ေဟာဆရာ Delphic
၏ ေဟာျကားခ်က္အရ Tirusသို့သြား၍ Eurystheus ဘုရင္ထံတြင္ ၁၂ နွစ္ အမႈထမ္းခဲ့ ရ၏။ ဤကား
မျဖစ္နိုင္ေသာ အလုပ္ ၁၂ ခုကို Eurystheus ဘုရင္က Hercules ကို ခိုင္းေစခဲ့ျခင္းအေျကာင္းျဖစ္၏။
ထိုအလုပ္မ်ားအျပင္ အျခားခက္ခဲေသာ အလုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း လုပ္ခဲ့ရ၏။
မိုက္ကယ္သည္ ခြန္အားနွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဟာကူ်လီရုပ္တုကို
ထုလုပ္ရန္ အခက္ျကံုခဲ့ရ၏။ မိုက္ကယ္ လိုခ်င္သည္မွာ ဟာကူ်လီ၏ အေပၚယံပံုသဏၭာန္မဟုတ္၊ လူ၏အတြင္းက
ျကြက္သားေတြ၊ အေျကာအရြတ္ေတြ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ထားသည္ကို ေလ့လာရန္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ မိုက္ကယ္သည္
Florence ျမို့က ခရစ္ယာန္ ဘုန္းေတာ္ျကီး Nicholasထံ အကူအညီေတာင္းခဲ့၏။ စြန့္ပစ္ထားေသာ
လူေသ ေကာင္မ်ားကို ခဲြစိတ္ ခြင့္ရခဲ့ျပီး လူ့အတြင္းသားမ်ားကို အေသးစိတ္ေလ့လာ၍ ဟာကူ်လီရုပ္တုကို
ထုလုပ္ခဲ့ေလသည္။
ထို့ေျကာင့္ မိုက္ကယ္ ထုလုပ္ခဲ့ေသာ ရုပ္တုမ်ားကို
ေလ့လာျကည့္လွ်င္ ကိုယ္နၶာ တည္ေဆာက္ပံု ဖဲြ့စည္းပံုမ်ားမွာ တကယ့္ သက္ရိွလူတစ္ေယာက္ကဲ့သို့ပီျပင္လွေျကာင္း
ေတြ့ရေပမည္။
မိုက္ကယ္ ထုလုပ္ခဲ့ေသာ ရုပ္တုထဲတြင္David
ရုပ္တုသည္လည္း နာမည္ေက်ာ္ ရုပ္တုျဖစ္၏။ David သည္ ေရွးေဟာင္း Israel၏ Hebrew ဘုရင္
ျဖစ္သည္။ သူ့ဘဝသည္ လြမ္းစရာ ေဆြးစရာျဖစ္၏။
David သည္ BC ၁ဝဝဝ ခန့္က Palestine တြင္
ေနထိုင္ေသာ သိုးေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ သိုးေက်ာင္းေနေသာ ပ်င္းရိ ဖြယ္ေကာင္းေသာ အခိ်န္မ်ားကို
ေစာင္းတီးရင္း ကုန္လြန္ခဲ့၏။
Israelဘုရင္ Saul က သေဘာက်၍ သူ့နားတြင္ထားေစျပီး
ေဖ်ာ္ေျဖေစခဲ့ေလသည္။ တစ္ေန့ Hebrewတပ္မ်ားက Palestine ကို ဝင္တိုက္ေလသည္။ Hebrew က
စစ္ဘီလူးျကီး Goliahကို တစ္ေယာက္ခ်င္းခ်ဖို့ Palestine ကို စိန္ေခၚေလသည္။ David သည္ ေလာက္ေလး လက္နက္တစ္ခုသာ
ယူေဆာင္၍ ဘီလူးျကီးကို ရင္ဆိုင္ခဲ့သည္။ သူ ပစ္လႊတ္လိုက္ေသာ ေက်ာက္ခဲသည္ Goliah ၏ နဖူးကို
မွန္၍ ေသဆံုးေလသည္ဟု ဒ႑ာရီက ဆိုေလသည္။
ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္လမ္းမွာ David နာမည္ျကီးလာမႈကို
မနာလိုျဖစ္ေသာ Salဘုရင္က Davidကို သတ္ရန္ ျကိုးပမ္း၍ Davidက Hebrewသို့ ပူးေပါင္းကာ
ဘုရင္ျဖစ္လာသည္ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပါသည္။
မိုက္ကယ္သည္ David ပံုကို ပံုေဖာ္ဖို့ စဥ္းစားရာတြင္
David ၏ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုးထဲက အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေလ သည္။ ''စစ္ဘီလူးျကီးကိုေတာ့ျဖင့္
သတ္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ ငါပင္ သတ္ဖို့ျကိုးစားရမည္ဟု စိတ္ဆံုးျဖတ္သည့္အခိ်န္ တိုင္းျပည္ရန္သူ
ဘီလူး ျကီးကို နိုင္ေအာင္သတ္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္ဟု ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္လိုက္သည့္အခိ်န္တြင္
ေတြ့ျမင္ရသည့္ David ၏ ပံုပန္းကို ဖမ္းယူထုဆစ္ရမည္''ဟူသည္ကား မိုက္ကယ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ
အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ေလသည္။
၁၇ ေပ ျမင့္ေသာ ျမင့္မားသည့္ ေက်ာက္တံုးျကီးကို
ထုထြင္းထားေသာ မိုက္ကယ္၏ လက္ရာ David ပံုတူကိုျကည့္ရင္း မိုက္ကယ္ ဆိုလိုခ်င္ေသာ အဓိပၸာယ္ကို
သိရိွထား၍ ပို၍ပင္ အသက္ဝင္လာသလို ခံစားရေပသည္။
ထိုရုပ္ထုသည္ ယေန့တိုင္ တစ္ကမၻာလံုးရိွ အနုပညာေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္
စံျပအျဖစ္ အသံုးျပုေနျကေလသည္။
မိုက္ကယ္ ထုလုပ္ခဲ့ေသာ ရုပ္တုမ်ားထဲတြင္
ထင္ရွားေသာ ရုပ္တုတစ္ခုမွာ Piete ျဖစ္၏။ ထိုစကားလံုးသည္ အီတလီစကားလံုးျဖစ္၍ 'ဘုရားတရား
ျကည္ညိုျခင္း' ဟု အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္သည္။ Jesus က လက္ဝါးကပ္တိုင္တြင္ အသတ္ခံရျပီးေနာက္
ေသဆံုးသြားေသာ သူ့ကိုယ္ခနၶာကို မိခင္ျဖစ္သူ မာရီက ေထြးေပြ့ထားေသာ ပံုသဏၭာန္ကို မိုက္ကယ္က
ထုလုပ္ခဲ့၏။
မိုက္ကယ္က ''မာရီ၏ ပံုနွင့္ ေယရႈပံုကို ပူးေပါင္းျကည့္၏။
မယ္ေတာ္မာရီ၏ ပံုမွာ ငယ္ရြယ္ရမည္၊ နုနယ္ရမည္။ သို့ေသာ္ ေယရႈကို သူ့ေပါင္ေပၚမွာ တင္ထားနိုင္ေလာက္ေအာင္
အင္အားရိွရဦးမည္။ ေယရႈသည္ အသက္မဲ့ကင္းသည့္ အခါပင္ခြန္အားမဆုတ္ယုတ္ဘဲ သန္မာေသာ အသြင္ကို
ေဆာင္ရမည္''ဟု စဥ္းစားခဲ့ျပီး မယ္ေတာ္မာရီ၏ မ်က္နွာေပၚတြင္ ''ဝမ္းနည္းေျကကဲြျခင္း၊
သနားျခင္း အရိပ္ အေရာင္မ်ား'ကို ထင္ဟပ္ေစေအာင္ ျကိုးစား ထုလုပ္ထားေပသည္။
မိုက္ကယ္သည္ St.Peterဘုရားရိွခိုးေက်ာင္းတြင္
ထားရိွေသာ မယ္ေတာ္မာရီနွင့္ ေယရႈရုပ္တုကို ေန့စဥ္လိုလို သြားျကည့္၏။ လာေရာက္ဖူးျကေသာ
ဘုရားဖူးမ်ားက ထိုရုပ္တုကို က်က်နန ဖေယာင္းတိုင္မ်ားျဖင့္ ထြန္းညိွပူေဇာ္ျက၏။ သို့ေသာ္
ဒီအရုပ္ ဘယ္သူထုတာလဲဟူေသာ ေမးခြန္း၏ အေျဖ ထင္ျမင္ခ်င္မ်ားထဲတြင္ မိုက္ကယ့္အမည္ အပါေခ်။
''ထိုညတြင္ မိုက္ကယ္သည္ St.Peter ဘုရား ရိွခိုးေက်ာင္းတြင္
သူ့စကၠူ ဦးထုပ္ေပၚတြင္ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းျပီး မယ္ေတာ္မာရီ၏ ရင္ဘတ္အဝတ္နားတြင္ ဤသို့
စာတမ္းထိုးလိုက္သည္။
''ဤအရုပ္ကို Florence ျမို့ေတာ္မွ မိုက္ကယ္အိန္ဂ်ယ္လိုျဗူနာရိုတီထုလုပ္သည္''
ထိုေန့တြင္ပင္ Florence ျမို့သို့ ျပန္လာေလသည္။
ထိုလက္ေရးသည္ မိုက္ကယ္၏ ရုပ္တုေပၚတြင္ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ တစ္ခုတည္း ေသာ လက္မွတ္ ျဖစ္ေလသည္။
ျပင္သစ္ရဟန္းမင္း၏ အတိုင္ပင္ ခံပုဂၢိုလ္
Jean de Villiens dela Grosylye က မိုက္ကယ့္ကို Piete ထုလုပ္ဖို့ တာဝန္ေပးခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၈ ျသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ေန့တြင္ ထုလုပ္ဖို့ သေဘာတူခဲ့ျပီး ''ေရာမျမို့တြင္ အေကာင္းဆံုး
ေက်ာက္သားရုပ္တုျဖစ္၍ ဘယ္လို သက္ရိွပညာရွင္သည္ပင္ ထိုထက္သာလြန္ေအာင္ ထုလုပ္နိုင္မည္
မဟုတ္'' ဟူေသာ အာမခံခ်က္ကို မိုက္ကယ္က ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့သည္။ ၁၄၉၉ ခုနွစ္ ေနြရာသီကာလတြင္
ထုလုပ္ျပီးခဲ့ေလသည္။
၁၅ဝ၆ ခုနွစ္တြင္ ပုပ္ဂူ်းလီယက မိုက္ကယ့္ကို
ေရာမျမို့က Vertican ရိွ Sistine ဘုရားရိွခိုးေက်ာင္း မ်က္နွာျကက္ေပၚတြင္ ပန္းခီ် ဆဲြခိုင္းခဲ့၏။
မိုက္ကယ္က သူဟာ ပန္းပုသမားသာ ျဖစ္ျပီး ပန္းခီ်ဆရာ မဟုတ္ေျကာင္း ေျပာဆိုျငင္းပယ္ခဲ့သည္။
ေနာက္ဆံုးတြင္ မတတ္သာ ၍ ထိုပန္းခီ်ဆဲြအလုပ္ကို လက္ခံခဲ့ရ၏။ ေပ ၆ဝ အျမင့္ရိွ မ်က္နွာျကက္ကို
ပန္းခီ်ဆဲြအလုပ္ကို စတင္ခဲ့ရာ ေလးနွစ္ျကာခဲ့၏။ ထို ေပ ၆ဝ အျမင့္က မ်က္နွာျကက္ကို ပန္းခီ်ဆဲြရာ၌
နံေဘးက အကာမ်ား မထိခိုက္ရန္ ျငမ္းဆင္ျပီး ထိုျငမ္းေပၚတက္ကာ ပက္လက္လွန္၍ ေရးဆဲြခဲ့ရ
ေလသည္။ သူ့လည္ပင္းကို လွန္ထားရ၍ အဆမတန္နာက်င္ေလသည္။ ၁၅၁၂ ခုနွစ္၊ နိုဝင္ဘာလ ၁ ရက္ေန့တြင္
သူ့တာဝန္ ျပီးဆံုးခဲ့ေလ သည္။ ရုပ္ပံုေပါင္း ၃၄၃ ခုက ဘုရားသခင္ေလာကျကီးကို ဖန္ဆင္းခဲ့ပံုကို
ေျပာျပေနျကေလသည္။
ထိုပန္းခီ်မ်ားကို Fresco ေခၚ မအိပ္ေသးသည့္
အဂၤေတေပၚတြင္ ေဆးခ်ယ္နည္းျဖင့္ ေရးခ်ယ္ျဖင္း ျဖစ္သည္။ ပလာစတာ အစိုမ်ားျဖင့္ ေရးဆဲြျခင္းျဖစ္ရာ
သူ့မ်က္လံုးထဲ အရည္မ်ား စီးက်ျခင္း၊ ဦးေခါင္းေညာင္းျငာျခင္း စသည့္ ဒုကၡမ်ာစြာနွင့္
ခက္ခက္ခဲခဲ ေရးဆဲြခဲ့ရေလသည္။ ထိုပန္းခီ်မ်ားကို ညဘက္တြင္ ျငမ္းေပၚတက္ကာ ဖေယာင္းတိုင္ျဖင့္
ေရးဆဲြခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
''ဘုရားသခင္က ေန, လ, နကၡတာရာမ်ား ဖန္ဆင္းပံု၊
လူေယာက်ာ္း၊ လူမိန္းမကို ဖန္ဆင္းပံု'' စသည္ျဖင့္ မိုက္ကယ္ အစီအစဥ္ အတိုင္း ေရးဆဲြဖို့
စိတ္ကူးခဲ့ေလသည္။
''လူ့ေလာကတြင္ ေရွးဦးစြာျဖစ္ေသာ လူေယာက်ာ္းနွင့္
မိန္းမတို့၏ ပံုကို ဆဲြရာတြင္ မိုက္ကယ္သည္ နုနယ္ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသည့္ လူမို်းအျဖစ္ သရုပ္မေဖာ္ထားေခ်။
သူဆဲြေသာ အာဒမ္နွင့္ ဧဝတို့သည္ အင္အားနွင့္ ျပည့္စံု၏။ ရႈခ်င္စဖြယ္တင့္တယ္ေသာ အသြင္ရိွ၏။
ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္သေဘာ အသိညဏ္ရိွ၏''
အလယ္ဗဟိုတြင္ ထာဝရဘုရားသခင္က ကမၻာျကီးကို
စီရင္ေနပံုကို ေတြ့ရေပမည္။ ဘုရားသခင္၏ ေဘးပတ္ပတ္လည္တြင္ အာဒမ္ နွင့္ ဧဝတို့ အသက္ဝင္လာပံုမ်ား၊
ေရွ့ျဖစ္ေဟာျကသူတို့က အနာဂတ္ကို ေဟာျကားေနပံု၊ အခ်င္းခ်င္း စကားစစ္ထိုးေနျကပံု၊ စဥ္းစားေနျကပံု
စသည္ျဖင့္ သရုပ္ေဖာ္ထားေလသည္။ ထိုပန္းခီ်ကားျကီး၏ အမည္ကို The Last Judgement 'ေနာက္ဆံုးစီရင္ခ်က္'ဟု အမည္ေပးထားေလ သည္။
ဘုရားသခင္နွင့္ မယ္ေတာ္မာရီပံု၏ လက္ယာေအာက္ဘက္နားတြင္
ေရးဆဲြထားေသာ ပံုမ်ားမွာ သူေတာ္စင္ အာဇာနည္တို့၏ ပံုမ်ား ျဖစ္ျကသည္။ သူတို့၏ ခရစ္ယာန္
ဘာသာကို ယံုျကည္မႈေျကာင့္ အသတ္ခံခဲ့ရေသာ လက္နက္တို့ကို ကိုင္ေဆာင္ထားျကသည္။ ဥပမာ သူေတာ္စင္Simon
၏ လက္ထဲတြင္ လႊကို ကိုင္ထား၏။ သူေတာ္စင္ Catherineသည္ ဓားသြားလို ခြ်န္ထက္ေသာ ဆူးခြ်န္မ်ားပါသည့္
ဘီးအစိတ္အပိုင္း တစ္ခုကို ကိုင္ထား၏။ သူမသည္ Alexandria အင္ပါယာ၏ အရွင္သခင္ Maxentius
၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ အသတ္ခံခဲ့ရ သူ ျဖစ္၏။ သူမ၏ ဘုန္းတန္ခိုးေျကာင့္ ထိုအသြားခြ်န္ထက္သည့္
ထိုဘီးသည္ အစိတ္စိတ္ အျမႊာျမႊာ ပ်က္စီးခဲ့ရျပီး ေနာက္ဆံုးအင္ပါယာက သူမကို ေခါင္းျဖတ္သတ္ခဲ့သည္ဟု
ဒ႑ာရီက ဆိုေလသည္။ ငယ္ရြယ္သူ သူေတာ္စင္ Sabastian သည္ လက္ထဲတြင္ ျမားအစုအေဝးကို ကိုင္ထားဟန္
မိုက္ကယ္က သရုပ္ေဖာ္ထားသည္။ ယင္းမွာလည္း Heathen ၏ ျမားလက္ခ်က္ျဖင့္ သူအသက္ဆံုးခဲ့ရျခင္းကို
သတိရေစေလ သည္။ မိုက္ကယ္သည္ ေရွးပံုျပင္မ်ား၊ ဒ႑ာရီမ်ား၊ အမွတ္တရမ်ားစြာကို သူ၏ 'ေနာက္ဆံုးစီရင္ခ်က္'
ပန္းခီ်ကားျကီးတြင္ အစြမ္းကုန္ ေဖာ္ ထုတ္တင္ျပထားေပေတာ့သည္။
မိုက္ကယ္သည္ ပန္းပုပညာရွင္ ျဖစ္ရံုမက ပန္းခီ်ပညာရွင္၊
လက္မႈပညာရွင္၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ဗိသုကာ၊ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ ေလသည္။ သို့ေသာ္ မိုက္ကယ္သည္
သူ့ကိုယ္သူ ပန္းပုထုသူ အျဖစ္သာ သတ္မွတ္ထားသည္။ သူေရးေသာ စာမ်ားကို လက္မွတ္ထိုးရာတြင္
'မိုက္ကယ္အိန္ဂ်ယ္လို ပန္းပုထုသူ'ဟု ထိုးေလ့ရိွသည္။
မိုက္ကယ္၏ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ကို ျပန္ေကာက္ရလွ်င္
မိုက္ကယ္သည္ အီတလီလူမို်းပန္းခီ်၊ ပန္းပု ပညာရွင္ျဖစ္၏။ ၁၄၇၅ ခုနွစ္၊ မတ္လ ၆ ရက္ေန့တြင္
Carpresse ျမို့တြင္ ေမြးဖြားခဲ့၏။ ၁၄၈၈ ခုနွစ္ ဧျပီလ ၁ ရက္ေန့တြင္ ပန္းခီ်ဆရာ Ghirlandaioထံတြင္
ပန္းခီ်သင္ဖို့ ေရာက္ခဲ့စဥ္က မိုက္ကယ့္ကို 'ဒီေကာင္ေလးက ကြ်နု္ပ္ထက္ေတာင္ ပိုသိေနတယ္'ဟု
ေျပာဆို ခီ်းကူ်းခဲ့ေလသည္။
သူ့မွာ ပိုက္ဆံရိွေသာ အခိ်န္မ်ားတြင္ေတာင္
အိမ္ငယ္စုတ္ကေလးနွင့္သာ ေန၏။ သူ့အတြက္ ခ်မ္းသာျြကယ္ဝသူတို့ တန္ဖိုးထားျက ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတို့သည္
မလိုအပ္ေပ။ သူ့အလုပ္သည္ သူ့ဘဝျဖစ္ေတာ့သည္။ သူသည္ ပန္းခီ်ကားမ်ား၊ ရုပ္တုမ်ားသာ ဖန္တီးသူ
ျဖစ္ သည္မဟုတ္၊ ကမၻာ့စာျကီးေပျကီးမ်ားတြင္ ျပဋၭာန္းထားေသာ သူေရးသည့္ ၁၄ ေျကာင္း လကၤာမ်ားလည္း
ရိွေသးသည္။
၁၅၄၅ ခုနွစ္၊ သူ အသက္ ၇ဝ တြင္ ေရာမျမို့ရိွ
St.Peter ဘုရားရိွခိုးေက်ာင္းအတြက္ ဗိသုကာ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ သည္။ ကက္သလစ္ဘာသာဝင္တို့အတြက္
သူ့ကိုယ္ပိုင္ ဒီဇိုင္းျဖင့္ တီထြင္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ျမင့္မားသည့္ အမိုးခံုးျကီး ျဖစ္ေလသည္။
တစ္ခိ်န္တည္းမွာပင္ ေရာမျမို့က အေဆာက္အဦမ်ားကိုလည္း တည္ေဆာက္ခဲ့ေလသည္။ သို့ေသာ္ ထိုအခိ်န္တုန္းကေတာ့
ထိုအမိုးခံုးသည္သာ သူ့အတြက္ အဓိကဘဝ၊ သူ တန္ဖိုးထားရာျဖစ္ေလသည္။
The Last Jugement ေရးဆဲြစဥ္ကလည္း ေလးနွစ္တိုင္တိုင္ ညမအိပ္ဘဲ ဖေယာင္းတိုင္ရယ္၊
သူ့ေဆးပန္းခီ်ခြက္ေတြရယ္၊ သူ့ရုပ္ပံုေတြ ရယ္ အေဖာ္ဆို၍ သူ့ဝိညာဥ္သာ ရိွေတာ့သည္။ သူလုပ္ျပီးေဟ့ဆိုလွ်င္
စူးစိုက္လုပ္တတ္ေသာ သူ့ဝသီပင္ ျဖစ္ေပသည္။
အီတလီပန္းခီ်ဆရာ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ဗိသုကာ၊ စာေရးဆရာတစ္ဦးျဖစ္သူ
Giorgo Vasari (၁၅၁၁-၁၅၇၄) က မိုက္ကယ္၏ ပံုပန္း
သဏၭာန္ကို ထိုကဲ့သို့ အျကမ္းဖ်င္း ဆိုထားပါသည္။
''မိုက္ကယ္က က်န္းမာေရး သိပ္ေကာင္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပါပဲ။
သူငယ္ငယ္က ခူ်ခ်ာေပမယ့္ ျကီးလာစဥ္မွာေတာ့ အေမာပန္း ခံနိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ပိန္ပိန္ပါးပါးနဲ့
သူ့အရိုးေတြက သန္မာပါတယ္။ သူ့အရပ္က အလတ္စားေလာက္ပါပဲ။ သူ့ပခံုးက က်ယ္ျပန့္တယ္။ ဒါေပမဲ့
သူ့ကိုယ္ခနၶာ တစ္ခုလံုးကို ျခံုျကည့္လိုက္ရင္ အခို်းစားက်ပါတယ္''
မိုက္ကယ္သည္ သူ့အသက္ ၉ဝ ျပည့္ ေမြးေန့ မေရာက္မီမွာ
ကြယ္လြန္ခဲ့ေလသည္။
''ကြ်နု္ပ္ အသက္ျကီးပါျပီ။ ေသျခင္းတရားက
ကြ်နု္ပ္ရဲ့ လက္ကို ဆဲြေနျကေလျပီ''
ဟု မိုက္ကယ္က ဆိုခဲ့ေလသည္။
''သူ့အသက္ ၉ဝ ျပည့္ေတာ့မည္။ သူ ထြန္းညိွခဲ့ေသာ
အနုပညာ အလင္းေရာင္ကား အလြန္ေတာက္ပေပစြ။ တစ္ကမၻာလံုးကိုပင္ လႊမ္းျခံုစြာ ထြန္းလင္းေစ၏။
ယခုမူ မိွတ္တုတ္မိွတ္တုတ္နွင့္ ျငိမ္းေစေတာ့မည္။ ၁၅၆၄ ခုနွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၈ ရက္ ညေန
ငါးနာရီ မထိုးမီတြင္ အလင္းေရာင္ေလးလည္း လံုးဝ ဥႆံုပိတ္ေမွာင္သြားေလျပီ''
ဟု မိုက္ကယ္ ေသဆံုးသြားျခင္းကို ၁၉၆ဝ ျပည့္နွစ္က
ထုတ္ေဝေသာ Look and Learnစာေစာင္အခို့်တြင္ ေရးဖဲြ့ထားေလသည္။
မိုက္ကယ္ ကြယ္လြန္ျပီးေနာက္ မိုက္ကယ္နွင့္
ပတ္သက္ေသာ လြမ္းေဆြးဖြယ္ ကဗ်ာရွည္ျကီးကို Longfellow (၁၈၈၃) က ေရးဖဲြ့ခဲ့ျပီး ထိုထဲက
ကဗ်ာပိုဒ္ ခုနစ္ပိုဒ္ကို Beniamin Britten (၁၉၄ဝ) က ေတးသီခ်င္းအျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့သည္။
မိုက္ကယ္၏ အေျကာင္း မ်ားကို J.S Harford(၁၈၅၇), I.C Heath Wilson (၁၈၇၆) တို့ကလည္း ေရးသားခဲ့ျကသည္။
Irving Stone ေရးသားေသာ The Agony and
the Ecstacyဆိုလွ်င္ Reader’s Digest တြင္ အက်ဥ္းခု်ပ္ ေဖာ္ျပခဲ့ျပီး ရုပ္ရွင္ အျဖစ္
ရိုက္ကူးခဲ့ျကသည္။ ထိုကားတြင္ မိုက္ကယ္၏ ေနရာတြင္ Chrlton Hudson က ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္
ထားေလသည္။ ထိုအက်ဥ္းခု်ပ္ ထားေသာ မိုက္ကယ့္အေျကာင္းကို ကြ်န္မအဘြားျဖစ္သူ ေဒၚခင္မ်ဴိးခ်စ္က
၁၉၇၄ ခုနွစ္တြင္ 'မိုက္ကယ္အိန္ဂ်ယ္လို' အမည္ျဖင့္ ဘာသာျပန္ ဆိုခဲ့ပါသည္။
မိုက္ကယ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ အနုပညာကား က်ယ္ျပန့္လွ၏။
ထိုမ်ားစြာေသာ မွတ္တိုင္ေတြထဲက ကြ်န္မ စိတ္ဝင္စားဖြယ္အခို့်ကို ေရြးခ်ယ္တင္ျပလိုက္ပါ၏။
မိုက္ကယ္၏ ရည္မွန္းခ်က္ ျကီးမားေသာ၊ သူစိတ္ဝင္စားေသာ အလုပ္တစ္ခုဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္သည္အထိ
မဆုတ္ မနွစ္လုပ္တတ္ေသာ၊ သူစိတ္တိုင္း မက်မခ်င္း လက္မလြတ္တတ္ေသာ၊ သူ၏ ဝိညာဥ္၊ သူ၏ ထူးျခားေသာ
စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားသည္ ယေန့ လူငယ္မ်ားကို လႊမ္းျခံုနိုင္ျကပါေစဟု ရည္ရြယ္ေရးဖဲြ့လိုက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment