အေတြးအျမင္
(၁၅၄)၊ ၂ဝဝ၂ ခုနွစ္
စာေရးဆရာမျကီး
ေဒၚခင္မို်းခ်စ္သည္ ကြ်န္မ၏အဘြား ျဖစ္ျခင္းေျကာင့္ ကိုယ့္ အဘြားကိုယ္ လြမ္းျခင္းကို
စာတတန္ ေပတတန္ ေရးဖို့ေလာက္ေအာင္ မဆန္း ပါဘူးဟု စာဖတ္သူမ်ား ယူဆသြားျကေပေတာ့မည္။ ဇန္နဝါရီလ
၂ရက္ ခရစ္ နွစ္ ၂ဝဝ၂ ဆိုလွ်င္ ေမေမျကီးဆံုးတာ သံုးနွစ္ျပည့္ေပျပီ။ ကိုယ့္အဘြား ကြယ္လြန္
တဲ့ အမွတ္တရေန့ကို မွတ္မိေနရတာလည္း ဒါ အထူးအဆန္း မဟုတ္ေပဘူးဟု စာဖတ္သူမ်ားက ဆိုျကေပေတာ့မည္။
သို့ေသာ္ လြမ္းရျခင္းအေျကာင္းကေတာ့ ထူးျခားေနပါသည္။
ကြ်န္မသည္
အမ်ားအားျဖင့္ ရန္ကုန္ျမို့မွာ ျကီးျပင္းခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ေနထိုင္ေနေသာ တိုင္းျပည္ျမို့ရြာ၏
အေရးပါမႈကို ေမေမျကီး၏ သြန္သင္ ျပမႈသာ မပါလွ်င္ ကြ်န္မ ဂုဏ္ယူတတ္ပါမည္လား။ ရႈပ္ေထြးေပြလီကာ
ဆူညံ သံမ်ားျဖင့္ ျပည့္နွက္ေနေသာ ေခတ္မီသည့္ျမို့ေတာ္ မဟာရန္ကုန္သည္ ထူးျခား ဆန္းျကယ္ေသာ
ျမန္မာဒ႑ာရီ၏ ဂိတ္ဝတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေပသည္ဟု ဆိုေသာအခါ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါေလစဟု သံသယျဖစ္သြားျကမည္လားဟု
ေတြးလိုက္မိပါသည္။
ျမန္မာဒ႑ာရီမ်ားသည္
ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာလူမို်းအတြက္ ထူးျခားဆန္း ျကယ္ေသာ ကမၻာတစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ေနေလသည္။ ဒ႑ာရီထဲက
သရုပ္ေဆာင္ ေတြသည္ ဘုရားသမိုင္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ဝယ္ လႈပ္ရွားသက္ဝင္လ်က္ ရိွေလသည္။ ဘုရားေျမေပၚမွာ
ရိွေနျကေသာ နတ္၊ နဂါး၊ မိေက်ာင္း၊ ဘီးလူးရုပ္တုမ်ားသည္ သူတို့ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ အတိတ္က
အလုပ္ေတြကို ေျပာျပေနျကေလသည္။ သူတို့ အခု ဘယ္ဆီ ဘယ္ဝယ္မွာ ေရာက္ေနသည္မသိ။ ေမြးဖြားျခင္း၊
ေသဆံုး ျခင္းတည္းဟူေသာ သံသရာစက္ဝိုင္းထဲဝယ္ ကိုယ္သည္လည္း ထိုဒ႑ာရီထဲတြင္ ဘယ္အခန္းက႑ထဲ
ပါဝင္ခဲ့ေလမလဲဟု စိတ္ကူးယဥ္ခ်င္စရာပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ထို စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားကို ေမေမျကီးသည္
ကြ်န္မတို့ ကေလးဘဝကတည္းက ပံုျပင္ကေလးသဖြယ္ ေျပာျပခဲ့ေလသည္။
တစ္ခိ်န္တုန္းက
ေမေမျကီးသည္ ကြ်န္မတို့ အျြမာေမာင္နွမ နွစ္ေယာက္ ၏ လက္မ်ားကို တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ ဆဲြလ်က္
ေရႊတိဂံုဘုရား ေတာင္ဘက္မုခ္ ေလွကားတစ္ေလွ်ာက္ တက္သြားခဲ့ျကဖူးေလသည္။ ဘုရားတန္ေဆာင္းက
နဂါး ရုပ္ေတြ၊ ဂဠုန္ရုပ္ေတြ၊ မိေက်ာင္းရုပ္ေတြက ဘာေတြကို ေဖာ္ျပတာပါလဲဟူေသာ ပါးစပ္ရာဇဝင္အျဖစ္
လက္ဆင့္ကမ္းေနျကရေသာ ျမန္မာဒ႑ာရီေတြကို ေမေမ ျကီးသည္ စိတ္ပါလက္ပါ ေျပာျပခဲ့ေလသည္။
ေရႊတိဂံုဘုရားေတာင္ဘက္မုခ္
ေလွကားတစ္ေလွ်ာက္က ငမိုးရိပ္မိေက်ာင္း ရုပ္တုျကီးသည္ သူ၏ လြမ္းစရာဇာတ္လမ္းကို ေျပာျပေနေလသည္။ ဘုရား ရင္ျပင္ေပၚသို့ ေလွကားတစ္ေလွ်ာက္ တက္သြားေသာအခါ
ေကာင္းကင္ျပာျကီး နွင့္ ျပန့္ျပူးေနေသာ ဘုရားရင္ျပင္ထက္ဝယ္ ေရႊေရာင္အဆင္းျဖင့္ တင့္တယ္စြာ
တည္ရိွေနေသာ ေရႊတိဂံုဘုရားျကီးကို ဖူးေတြ့ျကရေပေတာ့သည္။ ထိုအခါ တဖုႆနွင့္ ဘလႅိက ကုန္သည္ညီေနာင္နွစ္ဦးတို့
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ကို လက္ခံရရိွေသာ ရုပ္ပံုကားခ်ပ္သည္ ဘုရားဖူးလာျကသူတို့၏
မ်က္စိ ဝယ္ ထင္ဟပ္လာျကေလေတာ့သည္။ ယေန့အေခၚ ရန္ကုန္ျမို့၊ ေရွးအေခၚ ဒဂံုျမို့တည္ေထာင္သူ
ဥကၠလာပမင္းျကီးသည္ ဆံေတာ္ကို သယ္ယူလာသူ ကုန္ သည္ညီေနာင္နွစ္ဦးကို ေနြးေထြးစြာျဖင့္
ျကိုဆိုခဲ့ေလသည္။
ဥကၠလာပမင္းျကီးဟူေသာ
အမည္ကို အမွတ္ရလိုက္စဥ္ ခဏဝယ္ သိျကားမင္းနွင့္ မယ္လမုတို့၏ ဒ႑ာရီဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္သည္
ဘုရားဖူးသူမ်ားကို သတိရေစျပန္ေလသည္။ ဥကၠလာပျမို့ ေျမာက္ဘက္ ေတာျကီးမ်က္မည္းထဲ လမုသီးမွ
ေမြးဖြားလာသူက မယ္လမု ျဖစ္ေလသည္။ ဥကၠလာပမင္းျကီးသည္ သိျကားမင္းနွင့္ မယ္လမုမွ ေမြးဖြားလာေသာ
သားေတာ္ျဖစ္၍ မယ္လမု တည္ခဲ့ ေသာ မယ္လမုဘုရားသည္ ဝါစဥ္အရဆိုလွ်င္ ဥကၠလာပမင္း တည္ခဲ့ေသာ
ေရႊတိဂံုဘုရားထက္ ျကီးေပသည္။ ယခု ထို ဥကၠလာပေျမာက္ဘက္ေနရာ၌ မယ္လမုဘုရားအျဖစ္ ယေန့ ေတြ့ျမင္ျကရေပသည္။
ဥကၠလာပမင္းျကီးသည္
သိျကားမင္း၏ သားေတာ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုက္ ေသာအခါ သူနွင့္ အေဖတူ အေမကဲြ ငမိုးရိပ္မိေက်ာင္းကိုလည္း
သတိရသြားျပန္ သြားျပန္ေလသည္။ သိျကားမင္းက မယ္လမုထံ ေပးပို့ေသာ နတ္ေရစင္သည္ သမုဒၵရာထဲ
တခို့် ဖိတ္စဥ္ခဲ့၍ ေသာက္မိေသာ မိေက်ာင္းမသည္ ငမိုးရိပ္ကို ေမြးေလသည္။ ငမိုးရိပ္မိေက်ာင္းက
ဒ႑ာရီထဲ လႈပ္ရွားသက္ဝင္လာေသာအခါ ဥကၠလာပမင္းျကီး၏ သားေတာ္ မင္းနနၵာကိုလည္း ေမ့ထားလို့
မရျပန္ေခ်။ မင္းနနၵာနွင့္ ရွင္ေမြ့နြန္းတို့၏ လြမ္းစရာ ဇာတ္လမ္းကလည္း ယေန့တိုင္ ေတးသီ
ခ်င္းထဲ၊ ကဗ်ာေတြထဲ ပါေနဆဲ မဟုတ္ပါလား။
ရန္ကုန္ျမို့၊
ျပည္လမ္း ၉ မိုင္က ငမိုးရိပ္ဘုရားသည္ ငမိုးရိပ္၏ ဇနီး မေရႊပြင့္ တည္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
တျခားေသာ ဘုရားပဲြေတာ္ေတြ လျပည့္ေန့မ်ား မွာ နွစ္စဥ္ က်င္းပေသာ္ျငား ငမိုးရိပ္ဘုရားပဲြေတာ္ကို
ငမိုးရိပ္၏ လြမ္းစရာအျဖစ္ ေျကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ဇနီး မေရႊပြင့္က ဝမ္းနည္းျခင္း အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
တည္ခဲ့ျခင္းေျကာင့္လည္းေကာင္း နွစ္စဥ္ လကြယ္ေန့၌သာ က်င္းပျကေလသည္။ တစ္ဖန္ ငမိုးရိပ္တံတားသည္
ငမိုးရိပ္၏ ဝိညာဥ္ေတြ ပူးကပ္ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ ရိွေသာေျကာင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ဗံုးေတြ
ေထာင္ခီ်၍ က်ေရာက္ျငား နွမ္းတစ္ေစ့မွ် မထိျခင္းပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္ဟု ျမန္မာရာဇဝင္မွာ
ယံုျကည္ေန ျကေပသည္။
ေရႊတိဂံုဘုရားျကီးကို
ဖူးေျမာ္ရင္း အစီအရီ ေပၚလာေသာ ရုပ္ပံုကားခ်ပ္ မ်ားသည္ သတိရစရာ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ရာမ်ားနွင့္
အျပည့္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ေရႊတိဂံုဘုရားတည္ရာ ေတာင္ကုန္းသည္ သိဂၤုတၲဂာေတာင္ကုန္းဟု ဆိုေသာအခါ ပြင့္ခဲ့ေလျပီးေသာ ဘုရားေလးဆူတို့၏ ေတာင္ေဝွးေတာ္၊
သင္းပိုင္ေတာ္၊ ေရစစ္ ေတာ္နွင့္ ဆံေတာ္တို့ တည္ရာေျမအျဖစ္ ကြ်န္မတို့ အမွတ္ရမိျပန္ေလသည္။
ကကုႆန္ျမတ္စြာဘုရား၏
ေတာင္ေဝွးေတာ္၊ ေကာနဂဏၰျမတ္စြာဘုရား ၏ သင္းပိုင္ေတာ္၊ ကႆပၹျမတ္စြာဘုရား၏ ေရစစ္ေတာ္တို့ကို
လက္ဝယ္သိမ္း ဆည္းခြင့္ ရခဲ့ေသာ ဆူးေလးနတ္၊ ေရာဟိနိနတ္၊ ေဒခိနတ္တို့သည္ ဘုရာဖူးသူတို့
၏ အေတြးဝယ္ ထင္ဟပ္လာျကသည္။ ထိုနတ္သံုးပါးတို့သည္ ထိုအေမြေတာ္တို့ ကို ဟိၼဘိနတ္ကို ေပးအပ္ခဲ့ျကရာ
ဟိၼဘိနတ္က သိဂၤုတၲရေတာင္ကုန္းဝယ္ ျမႈပ္နံွထားခဲ့ေလသည္။
ဥကၠလာပမင္းျကီးသည္
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ကို လက္ဝယ္ ရရိွျပီး ေရွးဘုရား သံုးဆူတို့၏ ေမြေတာ္တို့တည္ရာ
သိဂၤုတၲရ ေတာင္ကုန္းကို ရွာပံုေတာ္ ဖြင့္ခဲ့ရျပန္ေလသည္။ ထိုအခါ ယေန့ ရန္ကုန္ျမို့လယ္မွာ
တည္ထား ေသာ ဆူးေလဘုရားတို့ကို ကိုယ္စားျပုသည့္ ဆူးေလနတ္ အပါအဝင္ နတ္သံုးပါး တို့၏ စိတ္ဝင္စားစရာ
ဇာတ္လမ္းေတြက သက္ဝင္လႈပ္ရွားလာျကရျပန္ေလသည္။ ဤသို့ျဖင့္ တစ္ခိ်န္တည္း တစ္ေနရာတည္းမွာပင္
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ေလးဆူတို့ ၏ ေမြေတာ္တို့ကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ရသည့္ အခြင့္အေရးကို ရခဲ့ျကသည္မွာ
အလြန္ျကီး ျမတ္လွေပေတာ့သည္။
ေမေမျကီးက
ဆက္လက္၍ နိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ ဒ႑ာရီေတြနွင့္ ကိုယ့္ျမို့ ကိုယ့္ရြာက ဒ႑ာရီေတြ ကြာျခားပံုကိုလည္း
ရွင္းျပခဲ့ေလသည္။ ေရွးဒ႑ာရီ ဆိုတာ တိုင္းျပည္တိုင္းမွာ ရိွေနပါသတဲ့။ ျမန္မာဒ႑ာရီ ပံုျပင္ေတြထဲမွာ
ကံ၏ အကို်း၊ ဘဝ၊ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ေတြ အျမဲပါဝင္ေနေလသည္။ ေကာင္းမႈလုပ္ လွ်င္ ကုသိုလ္ရ၍
မေကာင္းမႈလုပ္ရင္ အကုသိုလ္ ခံစားျကရေပသည္။ သိျကား မင္းသည္ သူ့ဘံုဌာန တည္ျမဲေစဖို့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ
လုပ္ေနရ၏။ သူ ခုနွစ္ဘဝ ဆက္ေနျပီးလွ်င္ ပရိနိဗၺာန္ျပုရေပမည္။ ရွင္ေမြ့နြန္း၊ မင္းနနၵ
ဘယ္မွာ လဲဆိုလွ်င္ ရိွတယ္၊ သူတို့ဟာ နတ္ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္၊ နိဗၺာန္မေရာက္ေသးတဲ့ တစ္ဘဝမွာ
ရိွတယ္ဟု ေျဖရေပမည္။ ဗုဒၶဘာသာကို ယံုျကည္တဲ့အတြက္ ကံ ကံ၏အကို်းတရားကို ယံုျကည္ပါသည္။
ဘဝဆိုတာကိုလည္း ယံုျကည္ပါသည္ ဆိုတာေတြသည္ ျမန္မာဒ႑ာရီထဲမွာ အျမဲပါေနေလသည္။ ယင္းအခ်က္သည္
အေနာက္တိုင္း ဒ႑ာရီနွင့္ ကြာျခားခ်က္ျဖစ္ေပသည္။
ေရႊတိဂံုဘုရားသမိုင္းသည္
ျမန္မာဒ႑ာရီပံုျပင္ဟု ဆိုထား၏။ သို့ေသာ္ ငမိုးရိပ္မိေက်ာင္းရုပ္တု၊ မယ္လမုဘုရား၊ ဆူးေလဘုရား
အစရိွေသာ ဒ႑ာရီထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြသည္ ကြ်န္မတို့ လက္ညိႈးထိုးျပ၍ရေသာ အရာမ်ားျဖစ္ေခ်၏။
ဘုရားပဲြေတာ္ဆိုတာ လျပည့္ေန့မွာပဲ ျပုလုပ္ျကေသာ္ျငားလည္း ငမိုးရိပ္ဘုရားပဲြ ေတာ္ကို
ထူးထူးျခားျခား လကြယ္ေန့မွ ျပုလုပ္ေနျကျခင္းသည္ တကယ္ပင္ ျဖစ္၏။ သို့ေသာ္ အေနာက္တိုင္းပံုျပင္တစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ
Snow White and the seven dwarfs ထဲက လူပုကေလး ခုနွစ္ေယာက္၏ အိမ္ကေလး၊ Sleeping
Beauty ထဲက အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ မင္းသမီးေလး၏ နန္းေတာ္တည္ရိွရာ ေတာအုပ္ ကေလး ဘယ္မွာလဲဟုေမးလွ်င္
ေျဖစရာ မရိွပါေခ်။ ထို့ေျကာင့္ပင္ ကြ်န္မတို့၏ ျမန္မာျပည္သည္ ထူးျခားဆန္းျကယ္လွသည့္
ျမန္မာဒ႑ာရီေတြ တေမ့တေမာ နားဆင္ရႈမဆံုးေတာ့သည့္ နတ္ျပည္ နတ္ရြာျကီးပင္ ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။
ဒါ ေျကာင့္လည္း ေမေမျကီးက A Wonderland of Burmese Legends ဟူေသာ ကမၻာ့အလယ္မွာ ဝင့္ျြကားေစေလာက္သည့္
စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဂုဏ္ယူ စြာ ျပုစုေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
ကြ်န္မသည္
ျမန္ျပည္တစ္ခြင္ အရပ္ရပ္က ဘုရားေစတီပုထိုးမ်ားကို ဖူးရဖို့ အခြင့္အေရးေတြ ျကံုလာတိုင္း
ေမေမျကီး ေျပာျပခဲ့ေသာ ျမန္မာဒ႑ာရီေတြ တေရးေရး ျမင္ေယာင္လာရသည္မွာ ေမေမျကီး ေမြးျမူေပးလိုက္ေသာ
စိတ္ဓာတ္ အေမြေျကာင့္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ဒါေျကာင့္လည္း ျမန္မာ့အေမြအနွစ္ အဖိုး တန္
ျမန္မာဒ႑ာရီေတြနွင့္ တဲြ၍ ေမေမျကီးကို လြမ္းရသည္မွာ ထူးျခားေနပါေတာ့ သည္။
No comments:
Post a Comment