Sunday, February 2, 2014

အသိပညာ - Junior Win



အေတြးအျမင္ (၁၃၉)၊ ၁၉၉၉ ဇူလိုင္

''အသိပညာ'' ဟူေသာ စကားလံုးကို စဥ္းစားမိလိုက္တိုင္း ''အသိပညာသည္ တန္ခိုး'' Knowledge is power ဟူေသာ Francis Bacon (၁၅၆၁-၁၆၂၆) ၏ ေျြကးေျကာ္ခ်က္ကို ဒြန္တဲြ သတိရမိသည္။ ထို ''အသိပညာ'' ျပည့္စံုမႈရိွေလ ေအာင္ မည္သို့မည္ပံု ေလ့လသင့္ပါသလဲ။
Random Houseထဲမွာ (...) အဂၤလိပ္စာလံုးရဲ့ အဓိပၸာယ္ ဘဘျကီးကို ရွာျပီး ဖတ္ျပစမ္းပါ။ တစ္ခါမွ မေတြ့ဖူးဘူး'
အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္ အဂၤလိပ္စာ ဆရာျကီး ဦးခင္ေမာင္လတ္ကWren & Martin Grammarစာအုပ္ကို လွန္ရင္း ကြ်န္မကို မျကာခဏ ဆိုသလို ယခုလို ခိုင္းတတ္ပါသည္။ ကြ်န္မသည္ ဘဘျကီး ရွာခိုင္းေသာ အဂၤလိပ္စာလံုး ၏ အဓိပၸာယ္ကို ရွာေဖြရင္း ေမးခြန္းထုတ္မိပါသည္။
'ဘဘျကီးက အဂၤလိပ္စာ ဒီေလာက္ေတာင္ ေလ့လာထားတာ ဒီစာလံုး ေလး မသိဘူးဆိုတာ သမီးေတာ့ မယံုနိုင္ဘူး။ နည္းနည္းေလးေတာင္ မျကားဖူး ဘူးလားဟင္'
ကြ်န္မအဘိုးက ရယ္ရင္း 'တကယ္ကို မသိဘူး။ ဒါေျကာင့္ အခုထိ Dictionaryစာအုပ္ေတြ ဖတ္ေန ရွာေနရေတာေပါ့'ဟု ေျပာပါသည္။
ကြ်န္မအဘိုးလို အဂၤလိပ္စာ M.Aဘဲြဲ့ရ အဂၤလိပ္စာ ဆရာျကီးက သူမသိေသာ အဂၤလိပ္စာေတြ ရိွေသးသည္ ဆို၏။ ဒါ အဂၤလိပ္စာ ဘာသာရပ္နွင့္ ပတ္သက္ေသာKnowledgeဟု ဆိုရမည္။ အသိပညာ Knowledgeနယ္ပယ္ ကား က်ယ္ျပန့္လွ၏။ ကြ်န္မအဘိုး အဂၤလိပ္စာ ဆရာျကီး ကြယ္လြန္သြားသည္ အထိ သူ ေလ့လာခဲ့ေသာ အဂၤလိပ္စာ ေဝါဟာရမ်ား မျပည့္စံုေသးဟု ဆိုခဲ့ေသာ အခါ ကြ်န္မသည္ ကြ်န္မ၏ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ အခိ်န္မ်ားအတြင္း ဘယ္ေလာက္ ေလ့လာ မွတ္သားခဲ့ျပီလဲဟု စဥ္းစားေတြးဆမိေလသည္။
ထိုအခ်က္နွင့္ ပတ္သက္၍ အေတြးနယ္ခဲ့်မိတိုင္း ေမးခြန္းတစ္ခု ကြ်န္မ အေမးခံေနရေလသည္။ ''အဲဒီ အသိပညာဆိုတာကို အခိ်န္ကုန္ခံျပီး ရွာေဖြရတာ ေတာ့ ဟုတ္ပါျပီ။ အဲဒီ အသိပညာကို ရွာေဖြ ေလ့လာရင္ ဘာေတြ ကိုယ့္အတြက္ အကိူ်းရိွမွာလဲ။ ဘယ္လို အကို်းေက်းဇူးေတြ ခံစားရမလဲ။ ေလာကျကီးမွာ ေနထိုင္သြားလာေနရတဲ့ လူသားေတြဟာ အဲဒီ အသိပညာ ျပည့္စံုျခင္းရဲ့ အကို်းကို ဘယ္လို ခံစားရမွာလဲ''
စာေမးပဲြ ေျဖေနရေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ ထို အသိပညာ ျပင္ပ ဗဟုသုတမ်ား ရွာေဖြဖတ္ရႈရန္ အခိ်န္မေပးနိုင္ဟု ဆိုပါသည္။ ၁ဝတန္း ေအာင္ျပီး အားေနေသာ ကြ်န္မ၏ ဝမ္းကဲြ ေမာင္ငယ္၊ ညီမငယ္မ်ားသည္ သင္တန္းတစ္ခုခုတက္ရန္ တာစူေနျကျပီး ထိုသင္တန္းတြင္ ကုန္လြန္မည့္ အခိ်န္ သည္ သူတို့တစ္ေန့တာ ပညာေလ့လာျခင္း ျပီးျပည့္စံုျပီဟု ယူဆထားျကေလ သည္။ တကၠသိုလ္တက္ေနေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ library သြားဖို့ ပင္ အနိုင္နိုင္ဟု ဆိုပါသည္။ ကြ်န္မနွင့္ ခင္မင္ေသာ မဟာသိပံၸက်မ္းျပုစုေနေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္သည္ သူ အခု က်မ္းျပုစုေနခိ်န္အထိ library မွာ စာအုပ္မည္သို့ ရွာရမည္ကို မသိပါဟု ဆို၏။ မဟာသိပံၸတန္းထဲက အလုပ္ ဝင္လုပ္ေနေသာ ကြ်န္မ၏ သူငယ္ခ်င္းသည္ သူ့တစ္ေန့တာ အလုပ္ခိ်န္အျပည့္ ျဖစ္သည့္အျပင္ တနဂၤေနြ အားရက္တစ္ရက္သာရိွသျဖင့္ ျပင္ပဗဟုသုတ အသိ ပညာတိုးပြားဖို့ စာဖတ္ခိ်န္ ေပးခ်င္ေသာ္လည္း မေပးျဖစ္ေသးဟု ဆိုပါသည္။ ဒါေျကာင့္ အသိပညာ ရွာေဖြဖတ္ရႈဖို့ဆိုတာ သူ့တစ္ေန့တာ အလုပ္ေတြ ျပီးမွ ဆိုေတာ့ အျမဲလိုလို ေနာက္တန္း ေရာက္ေရာက္သြားတယ္။ ဦးစားေပးအဆင့္ကို မေရာက္ေတာ့ဘူးဟု ျဖည့္စြက္၍ ေျပာပါသည္။
စာဖတ္ဝါသနာပါေသာ လူငယ္အခို့်ကို ကြ်န္မ ေတြ့ဖူးပါသည္။ သူတို့က စာအုပ္ဆိုင္ေတြမွာ စာအုပ္ရွာေဖြရတာ ဝါသနာပါ၏။ အိမ္မွာ Home library ေလး လုပ္ထား၏။ စာအုပ္ေတြရိွေသာ မည္သည့္ေနရာမဆို သူတို့ ေရာက္ဖူးျက ၏။ စာအုပ္ မဖတ္ခ်င္ျကေသာ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ အခိ်န္ျဖုန္းေနျကေသာ လူငယ္မ်ားကို သူတို့ အားမလို အားမရ ျဖစ္ျကေလသည္။ လူငယ္ေတြ အသိပညာ တိုးပြားဖို့ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ရမွာဟု ကြ်န္မကို သူတို့ေျပာျကပါသည္။ စာအုပ္ေတြ ကို စိတ္ဝင္စားလာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲဟုလည္း အျကံညဏ္ ေတာင္းျကပါသည္။
တခို့်ေသာ သူေတြက အသိပညာ (knowledge) ေလ့လာရွာေဖြ ဆည္း ပူးရျခင္း၏ အကို်းေက်းဇူးကို ခံစားလိုျက၏။ တခို့်က အသိပညာသည္ သူတို့ ေန့စဥ္ သင္တန္းတက္ေနရံုနွင့္ ျပီးျပည့္စံုျပီဟု ယူဆျက၏။ တခို့်ကေတာ့ အခိ်န္မေပးနိုင္ျကဟု ဆို၏။ စာဖတ္ဝါသနာပါေသာ လူငယ္အခို့်ကေတာ့ သူတို့ ၏ စာဖတ္ခိ်န္မ်ားကို မည္သူ့ကိုမွ် ဖဲ့မေပးလိုျကေပ။ ကြ်န္မသည္ အသိပညာနွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးဖို့ စိတ္အားထက္သန္မိ၏။ အသိပညာ တိုးပြားေစလိုေသာ ေစတနာရိွေသာ ပုဂၢိုလ္မ်ားအေျကာင္းကို ရွာေဖြ ဖတ္ရႈခဲ့မိရင္း ကြ်န္မ လက္လွမ္းမီသေရြ့ တတ္စြမ္းသေရြ့ တင္ျပလိုက္ပါသည္။
********                          **********                      ************
''အသိပညာသည္ အေရးျကီး၏။ ဤ Knowledge စာေစာင္ထဲမွာ ေရးသား ျကေသာ စာေရးသူတို့သည္ ကြ်နု္ပ္တို့ကမၻာျကီး တိုးတက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ခဲ့ျကေသာ အတိတ္က နာမည္ေက်ာ္ ပုဂၢိုလ္မ်ားအေျကာင္းကို ေရးသား ေဖာ္ျပ ျက၏။''
''အသိပညာသည္ ကေလးတို့၏ အိမ္စာကို အကူအညီ မေပးသကဲ့သို့ သူတို့ကေလးေတြ၏ စာေမးပဲြမ်ားကို ေကာင္းစြာေျဖနိုင္ေအာင္လည္း မကူညီျက ပါ။ အသိပညာသည္ ထိုအခ်က္မ်ားထက္ ျကီးက်ယ္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေပးပါသည္။''
ဤKnowledgeစာေစာင္ကုုိဖတ္ရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္သုုံးခ်က္ရွိ၏။အသိပညာကုုိဖတ္ရူျခင္းျဖင့္ေပ်ာ္ရႊင္မူ၊သင့္လုုပ္ေဆာင္မူစြမ္းရညျမင့္မားမူႏွင့္ပညာညဏ္ၾကြယ္၀မူတုုိ႕ျဖစ္ပါသည္။“
ဤကား ၁၈ လ ျကာေအာင္ ျကိုတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ားအျပီး ၁၉၆၁ခုနွစ္တြင္Knowledgeစာေစာင္ ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ အယ္ဒီတာအဖဲြ့၏ အာေဘာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုKnowledgeစာေစာင္သည္ စာမ်က္နွာ ၂ဝ ခန့္ရိွ၏။ အပတ္စဥ္ထုတ္ စာေစာင္ျဖစ္၏။ ထိုစာေစာင္သည္ လန္ဒန္ျမို့မွ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ စာေစာင္ ထဲတြင္ အတိတ္က ကိုယ့္ထက္ေတာ္ျကေသာ သိပံၸပညာရွင္ျကီးမ်ား၊ ပန္းခီ်ဆရာ ျကီးမ်ား၊ အနုပညာသည္မ်ား အေျကာင္းကို ရုပ္ပံု ပန္းခီ်ကားမ်ားျဖင့္ ေရးသား ေဖာ္ျပထားေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား ပါဝင္၏။ ထိုစာေစာင္ကို ဖတ္ရင္း ကေလးတို့၏ အသိပညာ တိုးပြားလာျပီး ျကိုးစားလိုစိတ္မ်ား၊ ပညာကို တန္းဖိုးထားတတ္ေသာ စိတ္မ်ား ကူးစက္လာျကေပလိမ့္မည္။
ထိုစာေစာင္မ်ားကို စာဖတ္ ဝါသနာပါေသာ ကြ်န္မ၏ ဘိုးဘြားမ်ား၊ ကြ်န္မ၏ မိဘမ်ားက စုေဆာင္းထား၍ ကြ်န္မ လက္ဆင့္ကမ္းအေမြကို ဆက္ခံ ရင္း ထိုအသိပညာ၏ အရသာကို ခံစားခဲ့မိသည္။ ထိုစာေစာင္မ်ားမွာ နံပါတ္စဥ္ လိုက္ အစံုအေစ့ မရိွပါ။ ရိွသေလာက္ေလးကို ဖတ္ျကည့္ရံုနွင့္ပင္ ထိုKnowledgeထုတ္ေဝသူ အယ္ဒီတာအဖဲြ့၏ ေစတနာကား ေပၚလြင္လွ၏။ သူတို့က သူတို့ထုတ္ေဝေသာ ထိုစာေစာင္မ်ားသည္ Encyclopedias (ကမၻာ့စြယ္စံုက်မ္း)ဟု ပင္ ေခၚဆိုနိုင္လိမ့္မည္ဟု ဂုဏ္ယူဝင့္ျြကားခဲ့ျကေလသည္။
''Encyclopedia ကမၻာ့စြယ္စံုက်မ္းျကီးဟာ ကြ်နု္ပ္တို့ ေမြးကတည္းက ကပ္ပါတဲ့ စပ္စုတတ္ေသာ စိတ္ကို ေက်နပ္ေစပါသတဲ့။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ္သိခ်င္ တာေတြ ရွာေဖြရင္း ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းဆိုတဲ့ အရသာကိုလည္း ဖန္ဆင္းေပးထားတယ္။ ကြ်နု္ပ္တို့အားလံုးကိုဟာ အေျကာင္းအရာ တစ္ခုတည္းကို စိတ္မဝင္စားျကပါဘူး တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီ ကမၻာ့စြယ္စံုက်မ္းကေတာ့ အစစအရာရာ ျပည့္စံုေနတဲ့ ကမၻာျကီး လိုပဲ၊ လူတိုင္း လူတိုင္းအတြက္ တစ္ခုခု မက်န္ရေလေအာင္ အေျကာင္းအရာ အခ်က္အလက္ေတြ အျပည့္ရိွေနပါတယ္တဲ့''
Knowledge အယ္ဒီတာ ဤသို့ ေျပာသည္မွာ မလြန္ပါေပ။ ဂရိအေတြး အေခၚပညာရွင္ Aristotle (၃၈၄-၃၂၂ B.C) All men have by nature a desire of Knowledge'လူေတြအားလံုးမွာ အသိပညာကို မက္ေမာတတ္တဲ့ သဘာဝရိွတယ္တဲ့' ဟု ဆိုထားေပသည္။ ထိုသဘာဝတရားကို လ်စ္လူ်မရႈသင့္ ေပ။ အသိပညာကို ေနာက္တန္းမွာ ထားလိုက္ျခင္းသည္ သဘာဝတရားကို ဆန့္က်င္ျခင္းျဖစ္၍ သဘာဝကို ဆန့္က်င္ေနထိုင္ရင္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ေသာ စက္ရုပ္လူသား ျဖစ္သြားလိမ့္မည္။
ကမၻာျကီးမွာ လိွု့်ဝွက္ခ်က္ေတြ ရိွေနသည္။ လွ်ပ္စီးေတြ၊ မိုးျကိုးေတြ ဘယ္လို ျဖစ္ေပၚလာရသလဲ။ ငွက္ေတြ ဘာေျကာင့္ ပံ်နိုင္ျပီး လူေတြ ဘာေျကာင့္ မပံ်နိုင္ရသလဲ။ သစ္တံုးေတြက ေရေပၚေပၚျပီး ေက်ာက္တံုးေတြက ဘာေျကာင့္ မေပၚသလဲ။ ထိုလိွု့်ဝွက္ခ်က္ခ်က္မ်ားကို သိပံၸပညာရွင္ေတြက စူးစမ္းျကသည္။ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္း ရာေပါင္းမ်ားစြာက ေနထိုင္ျကေသာ လူသားတို့သည္ ''ကမၻာျကီးသည္ ျကီးမားေသာ ကမၻာလိပ္၏ ေက်ာကုန္းကဲ့သို့ ရိွ၍ အဆံုးတြင္ ေရတံခြန္ရိွ၏။ ျကယ္ဆိုသည္မွာ စျကဝဠာမ်က္နွာျပင္၏ အေပါက္မ်ား ျဖစ္ေလ သည္'' ဟု ယံုျကည္ျကသည္ ဆို၏။
လူသားအမ်ားစုသည္ ထိုအခ်က္မ်ားကို စူးစမ္းလိုစိတ္ မရိွစြာ အလြယ္ တကူ လက္ခံ ယံုျကည္ခဲ့ျကေလသည္။ သို့ေသာ္ သိပံၸပညာရွင္တို့သည္ကား လြယ္လြယ္နွင့္ လက္မခံနိုင္။ မည္သူနွင့္မွ် မတူေသာ ရွာေဖြစူးစမ္းမႈမ်ားကို ျပုလုပ္ရင္း အမွန္တရားကို ရွာေဖြျကေလသည္။ သူတို့တစ္ေတြသည္ ကမၻာျကီးကို Mysterious World''လိွု့်ဝွက္ေသာကမၻာ''ဟု တင္စားခဲ့ျကသည္။ ကမၻာျကီး၏ လိွု့်ဝွက္ခ်က္မ်ား၏ အေျဖကို ရွာေဖြျကရင္း သိပံၸပညာသည္ တိုးတက္လာသည္ ဆို၏။
ကမၻာျကီး၏ လိွု့်ဝွက္ခ်က္မ်ား၏ အေျဖကို ရွာေဖြစူးစမ္းခဲ့ျကေသာ လူသားတို့၏ အသိပညာသည္ တိုးတက္လာ၏။ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္လာ၏။ သိပံၸပညာရွင္တို့သည္ သူတို့၏ အခိ်န္တိုင္း စကၠန့္တိုင္းတြင္ အလကားမေန။ သိပံၸပညာရွင္ သခၤ်ာပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ Sir Issac Newton (၁၆၄၂-၁၇၂၇) သည္ Lincolnshireပန္းျခံထဲက ပန္းသီးပင္ တစ္ပင္ေအာက္တြင္ ထိုင္ေနစဥ္ ပန္းသီးေျြကက်လာသည္ကို အေျကာင္းျပု၍ ကမၻာေျမျကီး၌ ဆဲြအားရိွေျကာင္းကို ေတြ့ရိွခဲ့သည္ ဆို၏။ ေပါ့ေသာ အရာဝတၴုနွင့္ ေလးေသာအရာဝတၴုတို့ကို အျမင့္မွ တစ္ျပိုင္တည္း လႊတ္ခ်လွ်င္ ေျမေပၚသို့ တစ္ခိ်န္တည္းက်မည္ဟူေသာ အခ်က္ကို အီတလီသခၤ်ာပညာရွင္၊ ရူပေဗဒပညာရွင္၊ နကၡတ္ေဗဒပညာရွင္ Galileo Galilei (၁၅၆၄-၁၆၄၂) က ေစာင္းေနေသာ ပီစာနန္းေတာ္ Leaning Tower (၁၁၇၄) ေပၚမွ အေလးခိ်န္မတူေသာ အရာဝတၴုနွစ္ခုကို တစ္ျပိုင္တည္း လႊတ္ခ် ျပရင္း သက္ေသျပခဲ့သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ သိပံၸပညာရွင္မ်ား၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ားသည္ မည္သည့္အရာကိုမွ လြယ္လြယ္ကူကူ မယံုျကည္တတ္ျက။ သူတို့၏ ယံုျကည္မႈကို အားလံုး ယံုျကည္လက္ခံလာေအာင္ သက္ေသျပနိုင္စြမ္း ရိွျကသည္။ သူတို့က ကမၻာေျမျကီး၏ လိွု့်ဝွက္ခ်က္မ်ား၏ အေျဖမ်ားကို ရွာေဖြနိုင္ခဲ့ျကလို့သာ တိုး တက္ေသာ တီထြင္မႈမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ့ျကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဆန္းသစ္ေသာ တီထြင္မႈမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ကမၻာျကီး၏ လိွု့်ဝွက္ခ်က္အေျဖမ်ား ရိွ၏။ ထိုအခ်က္မ်ားကို လ်စ္လူ်ရႈ၍ မရေပ။ ထို့ေျကာင့္လည္း သမိုင္းပညာရွင္ Thomas Babington Macaulay (၁၈ဝဝ-၁၈၅၉) က ''အသိပညာဟာ တစ္ဆင့္ ျပီးတစ္ဆင့္ တိုးတက္လာျခင္း ျဖစ္၏။ ခုန္ေက်ာ္၍ မရနိုင္'' ဟု ဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
အသိပညာ ဟူေသာ အလင္းေရာင္သည္ လူသားတို့ကို အေတာ္ျကီး လႊမ္းမိုး၏။ ၁၄ ရာစု၊ ၁၅ ရာစုခန့္က လူသားအမ်ားစု၏ ကမၻာျကီးသည္ စျကဝဠာ၏ အလယ္ဗဟို၌ ရိွသည္'' ဟူေသာ မွားယြင္းေသာ ယံုျကည္မႈကို ျငင္းပယ္ခဲ့ျကေသာ ခရစ္ယာန္မ်ား မီးရိႈ့အသတ္ခံခဲ့ရသည္ဟူ၏။ အမွန္တရား အတြက္ အျကိတ္အနယ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္မွာ အံ့ျသစရာပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေရွးက လူသားမ်ား ရွာေဖြခဲ့ျပီးေသာ၊ သိပံၸပညာရွင္မ်ား စူးစမ္းခဲ့ျကျပီး ေသာ အသိပညာ အလင္းေရာင္ကို ကြ်န္မတို့ လက္ဆင့္ကမ္း ေလ့လာရသည္မွာ အမ်ားျကီး သက္သာပါသည္။ သူတို့ ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေဖြသိရိွလာရေသာ အသိပညာကို ကြ်န္မတို့ ဂရုတစိုက္ ရွာေဖြမွတ္သားရေပမည္။
အသိပညာသည္ ခြန္အားျကီးမားေျကာင္းကို စာေပအနုပညာသည္မ်ားက လည္း ေရသားေဖာ္ျပျက၏။ ထိုေရးသားေဖာ္ဆိုခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရႈေလ့လာရေသာ လူသားတို့သည္ အသိပညာ၏ အေရးပါပံုကို သိရိွလာျက၏။ ဥပမာ ျပရသည္ရိွ ေသာ္ ဂရိစာေပပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ Aechylus (B.C ၅၂၅-၄၅၆) ေရးသား ေသာ Prometheus (ပရိုမီးသီးယစ္) ျပဇာတ္တြင္ ေကာင္းကင္ဘံုမွ လူတစ္ပိုင္း  နတ္တစ္ပိုင္း နတ္သားတစ္ဦးျဖစ္သူ Zeus (ဇီးယု) နတ္မင္းျကီးသည္ ေျမေပၚရိွ လူသားမ်ား အသိညဏ္ပညာ ရိွမည္ကို အေျကာက္ျကီး ေျကာက္သည္ဟူ၏။ မိုးေပၚက နတ္သားအေနျဖင့္ တန္ခိုး ဒီေလာက္ျကီးမားတာေတာင္ လူသားတို့ အသိပညာရိွ၍ သူ့ကို လႊမ္းမိုးလာမည္ကို စိုးရိမ္ေနရသည္။ အသိပညာ အလင္း ေရာင္ကား တန္ဖိုးျကီးပါေပ၏။
အဂၤလိပ္ စာေပပညာရွင္ Lurence Sterne (၁၇၁၃-၁၇၆၈) က ''အသိ ပညာကို လိုခ်င္မက္ေမာတတ္ေသာ တပ္မက္ျခင္းသည္ ခ်မ္းသာျခင္းကို ငတ္မြတ္ ျခင္းနွင့္ တူ၍ ရယူသိုမီွး ထိန္းသိမ္း၍ မဆံုးနိုင္ေပ'' ဟု ဆိုထားသည္။ ကြ်န္မတို့ ပိုင္ဆိုင္ေသာ အခိ်န္မ်ားထဲတြင္ အသိပညာကို အစြမ္းရိွသေရြ့ တတ္အား  သေရြ့ ရွာေဖြျကရေပမည္။
ကြ်န္မသည္ အသိပညာကို ရွာေဖြဆည္းပူးျကေစလိုေသာ ဆနၵျဖင့္ လူငယ္ လူရြယ္မ်ားကို ရည္ရြယ္၍ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့မိပါသည္။ ကြ်န္မ၏ ေဆာင္း ပါးကို ဖတ္ရင္း အခိ်န္ရိွသေရြ့ အသိပညာရွာရင္း စာဖတ္ရင္းသာ အခိ်န္ေတြကို ကုန္လြန္ရမည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆျကမည္ကိုလည္း စိုးရိမ္မိ၏။ ဤသို့လည္း မဟုတ္ပါေပ။ British University မွ ေက်ာင္းသားမ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ ကြ်န္မ ေလ့လာဖူးသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား စာသင္ခိ်န္၊ စာေဆြးေနြးခိ်န္ စသည္ ျဖင့္ စည္းကမ္းတက် အခိ်န္ျပည့္ သတ္မွတ္ထားေသာ္ျငားလည္း ''တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ သူ့ရဲ့အခိ်န္ေတြကို စာေရးစာဖတ္ အလုပ္ေတြနဲ့ ခ်ည္းပဲ ကုန္လြန္ေစခဲ့မယ္ဆိုရင္ သူဟာ စဥ္းစားညဏ္မရိွတဲ့ သူတစ္ေယာက္ပဲ'' ဟု ဆိုထားေပသည္။ အစြန္းေရာက္ေသာ အလုပ္မို်းကို ေကာင္းသည့္ အလုပ္၊ အကို်းရိွသည့္အလုပ္ ျဖစ္ပါေစ မည္သူမွ် အလြန္အကံြ်လုပ္ဖို့ အားမေပးပါေပ။
အျပင္အလုပ္ေတြ ဝင္လုပ္ရင္း၊ ရံုးအလုပ္ ကုမၸဏီအလုပ္ေတြ ဝင္လုပ္ရင္း ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ အခိ်န္မ်ားသည္ ကိုယ့္အတြက္မဟုတ္ဟု ယူဆျပီး မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနျကေသာ လူငယ္ေတြကို ေတြ့ဖူးသည္။ မနက္မိုးလင္း မိုးခု်ပ္ ကုန္လြန္ခဲ့ ေသာ အခိ်န္မ်ားတြင္ ကိုယ့္အတြက္ အသိပညာ တိုးပြားဖို့ စာအုပ္ေတြ ရွာေဖြ ဖတ္ရႈေသာ အခိ်န္အနည္းငယ္မွ်သည္ မိမိ၏ မေက်နပ္မႈကို ေလ်ာ့ပါးေစပါလိမ့္ မည္။
''စာအုပ္စာေပ လူ့မိတ္ေဆြ'' ဟူေသာ ျမန္မာေဆာင္ပုဒ္ကေလးကို ငယ္ငယ္က အလြတ္ေအာ္က်က္ခဲ့ဖူးသည္။ စာေမးပဲြမွာ စာစီစာကံုး ေရးခိုင္းရာ တြင္လည္း ဒီစကားပံုကေလးက ပါသည္။ ငယ္ငယ္က အဓိပၸာယ္ကို သိပ္သေဘာ ေပါက္ျကီး မဟုတ္ဘဲနွင့္ စာစီစာကံုးေတာ့ ေရြးခ်ယ္ေရးခဲ့ဖူးသည္။ တကယ္ပဲ အဲဒီတုန္းက ယံုယံုျကည္ျကည္နွင့္ ေရးခဲ့တာလားဟု ယခုျပန္စဥ္းစားျကည့္လွ်င္ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ရသည္။ အသိပညာဆိုတာ စာအုပ္စာေပေတြထဲမွာလည္း ရိွတာပါ လားဟာ တကယ္သိလာမွ ထိုေဆာင္ပုဒ္၏ အဓိပၸာယ္ကို ေလးေလးနက္နက္ ခံစားနိုင္ေပမည္။ အဲဒီလို ခံစားတတ္ဖို့ ကြ်န္မတို့ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ျကိုးစားမွ ရလိမ့္မည္ဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။



No comments: